Se cumpără tot mai multe mașini: 91 de milioane de vehicule s-au vândut în 2016 pe tot mapamondul, dintre care o treime în China

Publicat joi, 19.01.2017 12:17 de Bogdan Mirică, Foto: www.dreamstime.com Se poate comenta

Piața globală a consemnat o creștere importantă în 2016. S-au vândut 91 de milioane de mașini, dintre care o treime au fost înregistrate doar în China.

Vedem din ce în ce mai multe mașini pe stradă, fie că vorbim de România, fie că vorbim de alte țări ale lumii. Asta pentru că vânzările de mașini noi continuă să crească într-un ritm susținut. 2016 a adus iarăși o creștere de câteva procente pieței auto mondiale, care a totalizat la final de an puțin peste 91 de milioane de mașini vândute. Mai exact, 91.290.000 de mașini pentru pasageri și vehicule comerciale ușoare.

Este cu 4.6% și cu patru milioane de mașini mai mult decât în 2015. Este cea mai importantă creștere consemnată din 2012 încoace. O mare parte din această ascensiune se datorează pieței chinezești, care a crescut cu 14% în 2016 și a consemnat 27.1 milioane de mașini noi cumpărate. Asta înseamnă că piața chineză a reprezentat aproape o treime din cea mondială în anul care tocmai s-a încheiat.

În topul celor mai mari zece piețe auto, aproape toate țările au fost pe creștere. Doar Japonia și Brazilia au scăzut cu 1.9% (4.84 de milioane), respectiv 19.8% (1.98 de milioane).

Cea mai puternică piață emergentă a fost India, care a consemnat o creștere de 7.1% și 3.34 milioane de mașini înmatriculate, peste piața din marea Britanie, dar sub cea din Germania.

Alte două surprize plăcute au fost Mexic, cu o creștere de 18.7% (1.6 milioane de mașini noi), și Iran, cu o creștere de 19.3% (1.28 milioane de unități).

via autoactu

  • dan_grc, joi, 19.01.2017 13:33

    Foarte frumos, dar cum rămâne cu salvarea planetei? În ritmul ăsta se vor depăși 100 milioane unități. Țara noastră este singura care se gândește la ecologie, la sub 100 mii unități mașini noi și alte 150 mii second-hand este de departe un pionier în domeniu.

  • Dumitru, joi, 19.01.2017 17:28

    @dan_grc ingrijorarea este justificata. (o mica observatie referitoare la cifrele pe care le mentionati, dar care nu schimba imaginea de ansamblu - sunt 300 000 de vehicule uzate care intra anual in Romania, nu 150 000). Da, vom ajunge la 100 milioane de masini noi vandute anual in intreaga lume. Singura iesire din aceasta situatie este ca tarile mari sa imprime restului lumii tendinta catre transportul cu vehicule electrice si hibride. Cred - vom vedea in timp asta - ca industria chineza va face acest viraj catre vehicule nepoluante. La ei e simplu: politica de stat va decide iar constructorii se vor conforma. Nu spun ca sunt neaparat optimist, dar sunt tentat sa pariez ca in 10 ani China va fi cel mai mare producator de masini electrice din lume. In fond, sunt nevoiti sa faca asta daca vor ca in orasele lor sa se vada iar soarele in miezul zilei..

  • dan_grc, joi, 19.01.2017 18:19

    @Dumitru Stiu ca sunt mai multe second vandute pe piata noastra, dar nu are relevanta, principalul subiect il reprezinta masinile noi, iar la noi chiar nu sunt multe masini, raportate la numarul de locuitori sau suprafata, par multe pentru ca avem infrastructura depasita, daca majoritatea drumurilor sunt in continuare cu o singura banda pe sens, normal ca este aglomerat, probleme grave sunt in tarile dezvoltate, unde nu mai ajung nici 4-5 benzi pe sens la intrarea in marile orase. Cu siguranta ca productia de electrice va creste, problema este ca si cea a masinilor clasice creste, deci daca se mentine acest ritm, chiar va fi o problema, dintre cele patru milioane de masini care s-au vandut mai mult fata de 2015, electricele cat reprezinta? Un procent, doua, cinci? China poate deveni cel mai mare producator de electrice, dar important este daca se pastreaza aceast dezechilibru major intre electrice si clasice

  • mm, vineri, 20.01.2017 06:17

    nu-i nimic, in curand china va lansa noul plan cincinal prin care se va pune accentul pe transporturi publice performante care vor face din autoturisme dinozauri. (chiar ieri au luat decizia de de a inchide peste 100 de santiere de centrale electrice pe carbune, deci l-i se rupe de banii fu..ti aiurea). spun asta deoarece nu propulsia este problema ci autoturismul in sine care presupune infrastructuri imense incepand cu drumurile si terminand cu locurile de parcare (practic romania in momentul acesta este deja sufocata, iar in ritmul asta in cativa ani nu se va mai putea circula).