Se scrie istorie la Porsche: Noul 718 Boxster a fost lansat oficial și vine cu motoare cu patru cilindri

Publicat miercuri, 27.01.2016 11:11 de Bogdan Mirică

Porsche a dezvăluit astăzi un facelift pentru Boxster, ocazie cu care cel mai mic model sport din gamă primește un nou nume: 718 Boxster. Sportiva germană beneficiază de primele motoare cu patru cilindri din istoria modernă a mărcii Porsche, de 2.0 și 2.5 litri.

Porsche se pregătește deja de Salonul Auto de la Geneva. Constructorul german a dezvăluit astăzi noul Boxster, model care primește și un nou indicativ,  718, în cinstea mașinilor denumite identic care câștigau curse în anii `50 și `60. Inginerii și designerii au colaborat pentru a da naștere unui model care întoarce o nouă pagină de istorie pentru Porsche, fiind promotorul unor schimbări importante și al unei noi serii 718.

Desenat pentru a oferi un look ceva mai masculin, noul 718 Boxster a primit un spoiler redesenat, cu prize mai mari de aer, blocuri optice ușor mai alungite, echipate cu lumini LED, praguri laterale revizuite care se termină acum cu o fantă de aerisire nouă și jante cu noi tipuri de design.

Un posterior mai atrăgător și un volan simplist

Posteriorul are și el parte de noutăți, cu o nouă linie a stopurilor, mult mai alungite acum și unite de o grilă de ventilație pe care stă scris Porsche. Stopurile au fundal negru, iar evacuarea rămâne poziționată central, încadrată de un deflector negru.

Interiorul a fost și el modificat și beneficiază acum de o nouă planșă de bord, cu guri de ventilație circulare, inspirate din aviație sau de numeroase alte modele care vin cu acest detaliu de finețe. Volanul este redesenat, fiind mult mai sportiv și simplist. În centrul planșei de bord își face apariția un ecran nou, în spatele căruia se află și ultima versiune a sistemului multimedia Porsche Communication Management.

Noi motoare cu patru cilindri

Cea mai importantă noutate e reprezentată însă de noul motor cu patru cilindri, disponibil în două variante, de 2.0 și 2.5 litri. Versiunea de bază a noului Boxster are parte de motorul de 2.0 litri și de un pachet de resurse care include 300 de cai putere și 380 de Nm, disponibil între 1900 și 4500 rpm. Asta înseamnă cu 35 de cai și 100 de Nm mai mult decât vechiul Boxster entry-level, echipat cu o unitate de 2.7 litri, aspirată.

Oferit alături de o transmisie automată PDK, disponibilă în lista de opționale, noul Boxster poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.7 secunde, adică cu 0.8 secunde mai repede decât predecesorul. Viteza maximă se va opri la 275 de km/h.

Porsche Boxster S are 35 de cai putere în plus

Versiunea Porsche Boxster S primește motorul mai mare, de 2.5 litri, care dezvoltă 350 de cai putere și 420 de Nm grație și unui turbocompresor. Sunt 35 de cai și 60 de Nm în plus față de vechiul Boxster S echipat cu un motor de 3.4 litri. Alături de transmisia PDK și pachetul Sport Chrono, Boxster S ajunge la 100 de km/h în doar 4.2 secunde, adică cu 0.6 secunde mai repede. Viteza maximă urcă la 285 de km/h.

Noile motoare vestesc adoptarea trendului de downsizing și în familia Porsche, oferind în schimbul reducerii capacității cilindrice și un consum îmbunătățit cu 13%. Cei care vor opta și pentru transmisia cu dublu ambreiaj PDK vor beneficia de o nouă funcție a acesteia, botezată ”fuel-savings virtual gears”, care permite reducerea considerabilă a consumului atunci când mașina rulează la viteză de croazieră pe autostradă.

Ne întâlnim în vară

La capitolul ținută de drum, Porsche oferă o suspensie complet revizuită și, opțional, pachetul Porsche Active Suspension Management (PASM), care coboară garda la sol cu 10 mm. Direcția electromecanică a fost și ea îmbunătățită și oferă acum o precizie cu 10% mai bună.

Potrivit comunicatului oficial, Porsche a deschis deja comenzile pentru noul Boxster pe piața din Statele Unite, acolo unde primele exemplare vor sosi în luna iunie. Europa va vedea mașina la Geneva și o va primi cam în același timp sau puțin mai devreme.

  • 'dieselgate' scam, miercuri, 27.01.2016 11:35

    Tipic VAG . Foame dupa vanzari, foame de bani. Ferdinand Porsche si Ferruccio Lamborghini se intorc in mormant saracii...

  • valy_budascu, miercuri, 27.01.2016 12:46

    Nu am aflat din articol daca sunt tot boxer sau au trecut pe L4. Oricum, in oriceare dintre situatii, subscriu la comentariul de ma sus.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 14:13

    Mie mi se pare doar un facelift NU o noua generatie....spatele ar fi putut sa il faca ca la 911 daca ar fi vrut o adevarata schimbare. Nu mi se pare cine stie ce modificare la el...un volan, un display mai mare si niste faruri usor modificate....

  • remus, miercuri, 27.01.2016 14:16

    Titlul e f prost ales. La prima citire te gandesti ca efectiv masina are 2 motoare instalate in acelasi timp pe masina.

  • noname00, miercuri, 27.01.2016 14:35

    @scorpion - este doar un facelift impreuna cu motorizari noi, nu este o generatie noua. @vali - da, sunt tot motoare boxer. @dieselgatescam - nu inteleg despre ce vorbesti. ma rog, presupun ca nu ai auzit de 912, 914, 924, 944, 968 ...

  • Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 14:41

    @noname00 Asa zic si eu. In articol scrie asa , , Porsche a dezvăluit astăzi noua generație Boxster'' Sa inteleg ca e greseala ?

  • noname00, miercuri, 27.01.2016 14:59

    @scorpion - Porsche a produs primele doua generatii de Boxster 8 ani, la un moment dat oferind un facelift. Generatia actuala are 4 ani. Pe langa asta, 718 are acelasi ampatament cu generatia 981 (iar pentru mine asta inseamnca ca nu au schimbat sasiul).

  • mircea, miercuri, 27.01.2016 15:18

    @all E vorba de un facelift ceva mai adânc, care schimbă motoare, tehnologii, denumire și design. Nu e însă generație nouă, am modificat în articolul lui Bogdan. Mulțumesc pentru sesizări.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 15:30

    Am avut ocazia sa testez modelul Boxster acum cativa ani la Porsche Road Tour. Ca ''ne-fan'' marci Vagiste recunosc ca atunci am apreciat mult cat de asezata este masina pe curbe cu inclinari spectaculoase. Calitatea interioara este premium si ea. Ceea ce evident am urat si urasc la aceasta marca, este ca 90% din componente sunt VW . Per total, la pretul pe care il are, nu mai exista o alta alternativa cu ''sange'' sportiv cum este acest Boxster, si premium in acelasi timp.

  • Sam93, miercuri, 27.01.2016 16:42

    Patetic ce fac prostiile astea de norme de poluare din masini. In loc sa ramana pe motoarele cu 6 cilindri, Porsche trec in mod stupid la 4. Rusine !

  • zarnesteanu, miercuri, 27.01.2016 17:19

    Porsche e singurul constructor care m-ar face sa las Mercedes, la clasa asta. Pentru mine Boxter are un farmec deosebit si incerc sa-mi dau seama de ce simt o atractie irezistibila pentru masinuta asta. Iar sunetul motorului ... e pur si simplu de poveste Mi se pare fantastic ca nu schimba niciodata designul in mod radical ci doar il aduc la zi, in pas cu vremurile. Un mare Bravo!

  • Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 17:26

    @Madalescu_Georgian Exagerezi cu 90%. Le-au verificat tu pe toate pana la ultima piulita si ai realizat asta sau cum ?

  • flavius, miercuri, 27.01.2016 19:23

    RIP

  • lorinczi.thomas, miercuri, 27.01.2016 19:38

    Nu vreau sa par batut in cap dar efectiv ma zgarie pe ochi spatiul ala gol dintre aeratoarele centrale, aduce a chinezarie

  • Mitica Blajinul, miercuri, 27.01.2016 19:40

    Cand te gandesti ca si Toyota are motoare Boxer! De la Subaru, ca deh, nu-s in stare sa faca unul ca lumea. Ma gandesc si eu ,asa.....Unde este "Porsche eater" ? Porsche tot mereu scoate cate un model. Nismo. GTR cam bate pasul pe loc de 7ani si ceva.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 20:15

    Ce ciudat......Am primit ''negative'' ca am laudat marca ''ghermanca'' . De acum incolo nu o voi mai face. NU vreau sa ajung ca @pamflesteanu si @Scorpion sa iau numai negative .

  • Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 20:20

    @Madalescu_Georgian Tu vb ma ca din tot ce ai comentat pe AM de cand ai cont 80% din comenturi le ai ascunse ? Ce tupeu ai :)) crezi ca lumea nu te stie sau ce ?

  • Mitica Blajinul, joi, 28.01.2016 08:57

    Balescu gherghinel, nu trebuie sa-ti faci griji ca primesti "negativul" .Singurul negative , esti chiar domnia ta. Tu si ciobanul de la steaua.

  • razvanis, joi, 28.01.2016 09:34

    Ce ma distreaza "puristii" care pretind ca Ferdinand Porsche se intoarce in mormant din cauza introducerii motoarelor in 4 cilindri. Saracii habar nu au ca mister Porsche himself a proiectat si produs modelul legendar 356 cu motoare in 4 cilindri. Mai puneti mai mana pe o carte ....offf

  • Nelu.Pantofaru, joi, 28.01.2016 10:34

    4 cilindri, 5 sau 6, ce mai conteaza? Conteaza ca arata bestial si are performante pe masura, o super bijuterie pe roti, chiar daca pana acum in aceasta categorie preferata mea era Jaguar, acum cred ca ma reprofilez.