Se scrie istorie la Porsche: Noul 718 Boxster a fost lansat oficial și vine cu motoare cu patru cilindri
Porsche a dezvăluit astăzi un facelift pentru Boxster, ocazie cu care cel mai mic model sport din gamă primește un nou nume: 718 Boxster. Sportiva germană beneficiază de primele motoare cu patru cilindri din istoria modernă a mărcii Porsche, de 2.0 și 2.5 litri.
Porsche se pregătește deja de Salonul Auto de la Geneva. Constructorul german a dezvăluit astăzi noul Boxster, model care primește și un nou indicativ, 718, în cinstea mașinilor denumite identic care câștigau curse în anii `50 și `60. Inginerii și designerii au colaborat pentru a da naștere unui model care întoarce o nouă pagină de istorie pentru Porsche, fiind promotorul unor schimbări importante și al unei noi serii 718.
Desenat pentru a oferi un look ceva mai masculin, noul 718 Boxster a primit un spoiler redesenat, cu prize mai mari de aer, blocuri optice ușor mai alungite, echipate cu lumini LED, praguri laterale revizuite care se termină acum cu o fantă de aerisire nouă și jante cu noi tipuri de design.
Un posterior mai atrăgător și un volan simplist
Posteriorul are și el parte de noutăți, cu o nouă linie a stopurilor, mult mai alungite acum și unite de o grilă de ventilație pe care stă scris Porsche. Stopurile au fundal negru, iar evacuarea rămâne poziționată central, încadrată de un deflector negru.
Interiorul a fost și el modificat și beneficiază acum de o nouă planșă de bord, cu guri de ventilație circulare, inspirate din aviație sau de numeroase alte modele care vin cu acest detaliu de finețe. Volanul este redesenat, fiind mult mai sportiv și simplist. În centrul planșei de bord își face apariția un ecran nou, în spatele căruia se află și ultima versiune a sistemului multimedia Porsche Communication Management.
Noi motoare cu patru cilindri
Cea mai importantă noutate e reprezentată însă de noul motor cu patru cilindri, disponibil în două variante, de 2.0 și 2.5 litri. Versiunea de bază a noului Boxster are parte de motorul de 2.0 litri și de un pachet de resurse care include 300 de cai putere și 380 de Nm, disponibil între 1900 și 4500 rpm. Asta înseamnă cu 35 de cai și 100 de Nm mai mult decât vechiul Boxster entry-level, echipat cu o unitate de 2.7 litri, aspirată.
Oferit alături de o transmisie automată PDK, disponibilă în lista de opționale, noul Boxster poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.7 secunde, adică cu 0.8 secunde mai repede decât predecesorul. Viteza maximă se va opri la 275 de km/h.
Porsche Boxster S are 35 de cai putere în plus
Versiunea Porsche Boxster S primește motorul mai mare, de 2.5 litri, care dezvoltă 350 de cai putere și 420 de Nm grație și unui turbocompresor. Sunt 35 de cai și 60 de Nm în plus față de vechiul Boxster S echipat cu un motor de 3.4 litri. Alături de transmisia PDK și pachetul Sport Chrono, Boxster S ajunge la 100 de km/h în doar 4.2 secunde, adică cu 0.6 secunde mai repede. Viteza maximă urcă la 285 de km/h.
Noile motoare vestesc adoptarea trendului de downsizing și în familia Porsche, oferind în schimbul reducerii capacității cilindrice și un consum îmbunătățit cu 13%. Cei care vor opta și pentru transmisia cu dublu ambreiaj PDK vor beneficia de o nouă funcție a acesteia, botezată ”fuel-savings virtual gears”, care permite reducerea considerabilă a consumului atunci când mașina rulează la viteză de croazieră pe autostradă.
Ne întâlnim în vară
La capitolul ținută de drum, Porsche oferă o suspensie complet revizuită și, opțional, pachetul Porsche Active Suspension Management (PASM), care coboară garda la sol cu 10 mm. Direcția electromecanică a fost și ea îmbunătățită și oferă acum o precizie cu 10% mai bună.
Potrivit comunicatului oficial, Porsche a deschis deja comenzile pentru noul Boxster pe piața din Statele Unite, acolo unde primele exemplare vor sosi în luna iunie. Europa va vedea mașina la Geneva și o va primi cam în același timp sau puțin mai devreme.
Tipic VAG . Foame dupa vanzari, foame de bani. Ferdinand Porsche si Ferruccio Lamborghini se intorc in mormant saracii...