Șef în Europa, retrogradat în SUA: Volkswagen Golf va fi eliminat de pe piața americană din cauza vânzărilor slabe
Dacă vânzările europene ale lui Volkswagen Golf se mențin la distanță apreciabilă de restul modelelor de pe piață, situația din America e net diferită. Volkswagen vrea să scoată Golf de la vânzare, păstrând în oferta din SUA doar versiunile sportive GTI și R.
În timp ce vânzările lui Volkswagen Golf se mențin la un nivel care pare de neegalat în Europa, piață pe care compacta germană este lider absolut de peste 20 de ani, clienții americani nu au același apetit pentru acest model, considerat o mașină din segmentul citadin pe un continent în care predomină modelele de gabarit mare. Astfel, oficialii mărcii germane iau în considerare serios eliminarea versiunilor "normale" ale lui Golf (hatchback și break) de pe piața americană, acolo unde ar urma să rămână în vânzare exclusiv modelele sport Golf GTI și Golf R.
Informația vine din partea colegilor de la Motor1, care citează surse din interiorul biroului american Volkswagen.
Conform acesteia, mutarea va avea loc după lansarea viitorului Golf 8, programată pentru primele luni ale anului 2020. Deși oficialii Volkswagen nu au comentat motivele acestei schimbări de optică, vânzările lui Golf în Statele Unite ne oferă un tablou net diferit față de cel din Europa. Astfel, aflăm că versiunile simple ale lui Golf adună sub 2% din vânzările totale Volkswagen în Statele Unite, ajungând în 2018 la doar 6642 de unități comercializate pe tot parcursul anului. Păstrarea lui Golf GTI și Golf R în ofertă are însă logică pentru că versiunea GTI a adunat de trei ori mai mulți clienți pe parcursul anului trecut în comparație cu variantele de bază ale lui Golf.
În Europa, Volkswagen Golf s-a menținut și în 2018 pe prima poziție a vânzărilor auto, fiind cel mai vândut model de pe piață de peste 20 de ani. Anul trecut, Golf a fost preferat de 446.000 de clienți europeni. Deși modelul german a înregistrat o scădere de 8% față de anul anterior, rămâne la o distanță apreciabilă de Renault Clio, locul al doilea în clasament (336.000 de unități).
Diferenţa constă nu în “nevoile specifice fiecărei pieţe” şi nici în “configuraţia reliefului”, ci în…cultura auto (mai multă într-o parte, mai puţină în cealaltă parte).