Șeful BMW: "Toate mașinile electrice dedicate arată la fel. Clienții noștri sunt mai pretențioși"
Într-un interviu acordat celor de la Reuters, șeful BMW a declarat că toate mașinile electrice dedicate (de la ceilalți producători) arată la fel. Totodată, oficialul german susține că brand-ul pe care îl conduce deserverște clienți pretențioși și înstăriți, care nu vor mașini asemănătoare.
Fie că ne referim la noul Seria 4, sau la modelele cu zero emisii iX și iX3, designul pe care l-a adoptat BMW în ultimul timp este foarte des criticat. În ciuda discuțiilor aprinse, constructorul bavarez va continua pe aceeași direcție.
Întrebat de publicația Reuters ce părere are despre mașinile electrice dedicate (nedezvoltate pe arhitectura unor modele care oferă și propulsoare termice), șeful BMW a declarat că toate urmăresc aceeași linie de design. Pe scurt, toate seamănă între ele.
"Dacă te uiți la ce se întâmplă în piață cu aceste platforme electrice dedicate, mașinile arată toate la fel." Acesta a continuat, spunând că "BMW deservește clienți foarte pretențioși și înstăriți, și nu cred că aceștia vor mașini care seamănă între ele."
Noul iX este primul vehicul electric dedicat al constructorului bavarez de la debutul lui i3 (2013). iX3 și i4 sunt dezvoltate pe baza unor modele care oferă propulsoare termice, respectiv X3 și Seria 4 Gran Coupe.
Următorul model cu zero emisii, dezvoltat pe o platformă gândită exclusiv pentru propulsie electrică, va veni în 2025 o dată cu lansarea familiei de modele "Noua Clasă". Acestea vor fi lansate cu un design aerodinamic, dar și cu sisteme de propulsie și acumulatori de ultimă generație.
via Reuters
Daca in acest moment, cu o baterie putin peste 100 kWh, modelul BMW iX poate oferi o autonomie de 600 km WLTP trebuie sa ne asteptam - peste 4-5 ani - la autonomii electrice peste 800-900 km. Si, de ce nu, la baterii de tipul solid state - mai usoare si mai sigure decat actualele de tipul Li-ion.