Șeful Dacia: Sandero primește o versiune electrică în 2027

Publicat marţi, 21.01.2025 10:19 de Alexandru Monenciu

Dacia Sandero va fi disponibilă și într-o versiune pur electrică, în 2027. Declarația îi aparține chiar șefului companiei, Denis Le Vot.

Sandero este vedeta incontestabilă a gamei Dacia. În 2024, a fost cel mai vândut model al mărcii de la Mioveni, la nivel global, cu 309.392 de exemplare. Asta înseamnă o creștere de 14.5%, comparativ cu anul trecut.

În urma acestei performanțe, Sandero a devenit primul model Dacia, din istorie, care depășește pragul de 300.000 de exemplare comercializate.

Constructorul român de automobile, deținut de gigantul francez Renault, are planuri mari pentru Sandero. Dacia se gândește deja la noua generație, iar marea surpriză este că va fi disponibilă și o versiune pur electrică, în 2027.

Anunțul a fost făcut chiar de șeful mărcii, Denis Le Vot. Detaliile tehnice nu au fost dezvăluite, dar presa din Franța susține că viitorul Sandero electric ar putea împrumuta o versiune a arhitecturii utilizate de versiunea de bază a lui Renault 5.

Asta înseamnă o baterie de 40 kWh, o autonomie de circa 300 de kilometri și un motor electric capabil de 95 de cai putere. Din nou, aceasta nu este o informație oficială.

Planurile de electrificare ale mărcii Dacia nu se opresc aici. După 2030, compania va lansa și alte modele cu zero emisii.

via Automotive News (înreg.)

  • Jian de la Calafat, marţi, 21.01.2025 11:25

    Trump a retras SUA din Acordul de la Paris privind schimbările climatice, Renault mută si el in nota obisnuita, adica continua nu doar in a se ridiculiza, ci in a pune serios umarul in a aseza Dacia pe butuci, cu o a doua aberanta versiune EV. Renault si-a pierdut complet busola, iata ca aberaţia Spring n-a reprezentat atat de necesara pildă pentru Renault. Sandero are stringenta nevoie de propulsorul dCi. Lipsa motorului dCi reprezinta veritabilul călcâi al lui Ahile pentru gama Dacia la ora actuala.

  • ds, marţi, 21.01.2025 11:27

    Un motor hybrid, eventual cel de pe Jogger/Duster, unde cam 13% din traseu îl poți face electric, cred că ar fi fost o variantă cu mult mai bună. Cei 300 de km autonomie în realitate, probabil vor fi 240-250. Cu actualul motor pe gpl, doar pe gaz, poți face liniștit 350 de km și asta într-un oraș aglomerat, cu o putere mai mare și fără costuri cu mult mai mari decât electric. Altfel va fi doar un Spring mai mare și mai scump.

  • Jian de la Calafat, marţi, 21.01.2025 11:50

    @ds Să fim cu mare băgare de seamă. Este arhisuficient pentru umanitate ca a avut parte de Josef Mengele in secolul XX, Renault neavand niciun drept in a se metamorfoza intr-un destul de probabil Mengele 2.0 pentru Dacia in secolul XXI !

  • Ambulanța, marţi, 21.01.2025 12:18

    Ni-no-ni-no! Jenel cel inexorabil.

  • ds, marţi, 21.01.2025 13:10

    @11.50 Aș fi deosebit de încântat dacă ai explica avantajele unui diesel în oraș.

  • @ds, marţi, 21.01.2025 13:13

    Parfumează aerul

  • Sak, marţi, 21.01.2025 13:38

    Ar fi OK doar daca ar scoate Spring din oferta. Altfel pretul ar fi prea sus ca sa poata fi luat in considerare. Normele ii obliga la electrificare si e bine. Duster cu motor electric pe spate mi se pare mai tentant.

  • Matei_cel_nou, marţi, 21.01.2025 13:58

    In weekend am văzut primul Spring in UK. Versiunea noua arată mult mai bine decât cea veche, "in metal" cum zic englezii.

  • Vacs, marţi, 21.01.2025 13:59

    s ar alege prafu de planeta asta daca n ar fi ue s o salveze pe banii nostri platiti pe dpf-uri care functioneaza numai cand introduci sonda de noxe pe esapament.. vai ce scarba mi-e..