Șeful Renault: vrem o politică industrială care să apere Europa de companiile chinezești
Luca de Meo, șeful Grupului Renault și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, a îndemnat la o nouă politică industrială în Europa. El a avertizat că industria auto europeană este pusă în pericol de companiile venite din China, dar și de Tesla.
În contextul în care mărcile chineze de automobile încep să se înmulțească în Europa, industria auto de pe Bătrânul Continent începe să sufere din cauza acestui fenomen. Din acest motiv, Luca de Meo, șeful Grupului Renault și președintele ACEA îndeamnă la o nouă politică industrială care să protejeze Europa de mărcile venite din afară, cum ar fi Tesla și mărcile chineze.
Într-un interviu acordat presei franceze, preluat de către cei de la Profit.ro, de Meo le-a transmis mai multor politicieni din Uniunea Europeană că „Europa se află în fața unor provocări majore”, iar alienarea industriei auto europene va duce la o „balanță comercială în deficit structural” pentru Europa.
Luca de Meo avertizează și asupra faptului că renunțarea la motoarele termice începând din 2035 ar putea însemna scăderea competitivității industriei auto europene. „Motorul cu ardere internă a funcționat timp de un secol ca o barieră de protecție pentru noi, europenii”, a declarat acesta. „Acum, chinezii sunt cei care controlează 75% din producția globală de baterii!”
Același de Meo a mai adăugat și faptul că Europa duce lipsă de o „viziune holistică” în ceea ce privește reglementarea industriei auto. El atenționează asupra faptului că „Statele Unite își stimulează industria, în timp ce chinezii o organizează prin planificare.”
Mai mult, șeful Grupului Renault a mai adăugat și faptul că, în ultimii 20 de ani, mașinile au devenit mai grele cu 60% și mai scumpe cu 50%, ceea ce a dus la creșterea vârstei medii a parcului auto de la 7 ani la 12 ani.
Din aceste motive, Luca de Meo îndeamnă la o nouă politică industrială care să lupte „împotriva proliferării anarhice a dictaturilor diferitelor autorități”. Soluția propusă de președintele ACEA este un „ghișeu unic pentru reglementări privind mobilitatea și automobilul”, precum și un „cadru stabil de reguli și de standardizare în toată Europa.”
La final, Luca de Meo mai adaugă faptul că sectoarele miniere, chimice, energetice, industriilor prelucrătoare, de infrastructură, autoritățile naționale și locale trebuie să aibă un rol mai important pe lanțul valoric.
„Adaug aceste propuneri la dezbatere pentru că aceste provocări se ridică în fața tuturor: politicieni, constructori, părți interesate, cetățeni. Pentru a aduce un răspuns comun, să nu mai vedem industria de automobile ca fiind problema și atunci ea va face parte din soluție”, a declarat în încheiere de Meo.
via Profit
De ce să interzică concurența ? Numai așa putem avea parte de progres...