Șeful Volkswagen: “Nu vom dezvolta o nouă generație de motoare cu combustie internă”
Volkswagen va renunța treptat la motoarele termice și susține că nu va dezvolta o nouă generație de propulsoare cu combustie internă, potrivit declarațiilor făcute de directorul mărcii germane.
Ralf Brandstätter, CEO-ul Volkswagen, spune că producătorul german se pregătește pentru intrarea în vigoare a viitoarei norme de poluare Euro 7.
“Vom dezvolta motoarele actuale astfel încât să devină cât mai eficiente cu putință,” explică șeful mărcii, însă subliniază că Volkswagen nu are în vedere o nouă generație de motoare termice.
“În acest moment, nu ne gândim să lansăm o generație complet nouă de motoare cu combustie internă,” a spus Brandstätter în presa germană.
Concomitent cu renunțarea treptată la motoarele “tradiționale”, Volkswagen vrea să se concentreze tot mai mult pe electrificare și lansarea de modele electrice.
Volkswagen a anunțat recent că, din 2023, va folosi o nouă tehnologie pentru bateriile mașinilor electrice. Costurile de producție și complexitatea vor fi reduse, iar autonomia și performanțele vor crește, susțin oficialii germani.
Totodată, nemții vor ca, până în 2030, să deschidă în Europa șase “Gigafactories” dedicate producției de baterii pentru mașini electrice.
Via Automotive News (înreg.)
-
alex_cu_a_mic, luni, 22.03.2021 11:46
Pai nu au de ce sa mai dezvolte o generatie noua.. Actualele TDI si TSI sunt relativ noi si o mai duc cel putin 10-15 ani cu/fara o hibridizare atasata. Dupa aia om vide incotro om apuca-o.
-
PMC, luni, 22.03.2021 11:54
Din nou, la fel ca si stirea precedenta trasa la indigo din partea sefului Audi, titlul este inselator. Rafinarea motoarelor cu ardere interna actuale e arhisuficienta. Pentru ca ele SUNT DEJA excelente, mai ales cele Diesel. Deci NU e nevoie de o generatie complet noua, si nici nu ar avea cu ce veni "complet nou", pentru ca nu au venit cu nicio generatie "complet noua" de cand au aparut Diesel si Otto. Totul a fost practic o reiterare continua pana cand am ajuns la ce avem acum. In rest, angajarea industriei in marsul progresist inseamna un exemplu ilustru de calcat pe grebla. La fel si acceptarea normelor de poluare tot mai imposibile impuse de UE. Euro 7 din cate am auzit va insemna practic distrugerea industriei auto asa cum o stim din ultimii zeci de ani. Daca sefii marilor concerne marseaza pe asemenea masuri, ok... treaba lor. Dar daca stau bine sa ma gandesc, toti cei din bordul de conducere al marilor companii sunt bine-merci cu milioane in cont. In cele din urma, pe ei nu-i intereseaza personal. Mai degraba m-as astepta ca marile sindicate din Germania sa protesteze categoric. Joburile sefilor vor fi la fel de sigure si bine platite chiar si dupa ce nr angajatilor va ajunge la o treime din ce e acum. :)
-
tzenu_bmw, luni, 22.03.2021 12:18
Deci sa inteleg ca BMW si Porsche inca vor investi in motoare noi....in timp ce Vw-Audi se vor concentra pe actuala gama de propulsoare. Sunt curios in ce directie se va duce Mercedes..
-
Marian, luni, 22.03.2021 12:29
Se pare ca amenzile platite au fost destul de convingatoare. @pmc si restul cu diesel: poate motorizarile curente respecta actualele norme de poluare, dar nu viitoare. Pentru a le respecta ar trebui o serie noua de propulsoare in 2-3 cilindri si 10-15 CP. Trezirea, fara softul pacalici nu ar fi respectat nici normele curente de poluare, ca daca le respectau nu aveau nevoie de minciuni.
-
PMC, luni, 22.03.2021 12:49
@Marian: Trezirea! Daca normele actuale ar fi gandite de oameni care au o idee despre termodinamica, nu ar fi fost nevoie de soft pacalici. Totul a pornit de la amestecul politicului in economie. Pe baze ideologice.
-
Fanel_, luni, 22.03.2021 14:06
semnalele sunt bune spre foarte bune.
-
Seriff, luni, 22.03.2021 14:07
Amestecul politicului e cea mai mare nenorocire care s-a putut inampla, la Bruxelles sunt doar oameni care nu au nici o legatura cu realitatea.
-
@PMC, luni, 22.03.2021 16:21
Poate ca inainte nu se stiau atat de multe despre efecte, dar mai nou, cercetatorii (nu politicienii) au inceput sa studieze nu emisiile, ci efectele diferitelor tipuri de gaze. https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust Diesel exhaust is a Group 1 carcinogen, which causes lung cancer and has a positive association with bladder cancer.It contains several substances that are also listed individually as human carcinogens by the IARC. Aici nu discutam de consum redus=poluare mai putina, discutam de particule fine ce pot fi inspitate si iti afecteaza plamanii. Sunt chestii diferite.
-
inexorabil, luni, 22.03.2021 17:49
Pentru cornutul fudul Mafia: eu, de pildă, conduc de ani de zile Diesel (aproape în fiecare zi) şi n-am absolutamente nada la plămâni, deci de unde şi cum să fie “afectaţi” ? Nu mai lipăi borş, meştere.
-
???, luni, 22.03.2021 19:33
am dus copii la scoala si i-am adus peste 10 ani si n-au nic pe drek. La fel si colegii lor veneau la fel cu masina adusi de parinti. In general SUV-uri mari, Diesel. N-are nimeni nici pe dreq. Au crescut mari si s-au dus la universitati absolut toti. Unde sunt bolnavii aia? Terminati cu prostiile. PS Unii mai golani mai si fumau.
-
Gajea Dorin, luni, 22.03.2021 22:28
Eu nu as vrea sa dispara diesel deloc ca ii motor bun si rezistent,consum mic...au fc atata timp motoarele astea si cica acuma polueaza...inainte dar acuma chiar ii ok...dc sa renunte la ele?electrica...rahat tune batreria cat tine la o lanterna bateria...65 cp?ala ii motor?
-
Radu, marţi, 23.03.2021 09:14
Mi se pare atat de "fortata" trecerea la masinile electrice, incit cred ca mai degraba se doreste "ingenucherea" industriei auto traditionale si a celei de extractie/prelucrare titei! Pai daca este sa raportam cantotatea de carburat "ars" de autovehicule la cantitatea de carburant consumat de aeronave.....ne gandim cat de urgent este trecerea la aeronave electrice (care sa mai faca si zboruri transatlantice)! Asta este marea provocare!
-
Seriff, marţi, 23.03.2021 09:26
@PMC, daca tu chiar crezi prostiile alea cum de esti sanatos? Nu patesti nimic, stai linistit de la diesel, sunt doar niste vrajeli de pe urma carora unii castiga bani, dar tu pune botul, ia electrica si sa vezi soc atunci, poluarea o sa fie la fel.
-
netam-nissan, vineri, 07.05.2021 13:42
seamănă cu ET nenea ăsta neamț, dacă n-o fi chiar unul.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Pe semne ca sefu' Volkswagen n-a aflat ca din 2030 n-o sa mai detinem nimic in proprietate si o sa fim foarte fericiti cu asta.