Șeful VW: “Există semne că mașinile electrice pot deveni cel puțin la fel de profitabile precum cele convenționale”
Herbert Diess, CEO-ul grupului Volkswagen, este optimist că segmentul mașinilor electrice se va dovedi o afacere “cel puțin la fel de bună” ca vehiculele pe benzină sau diesel.
După izbucnirea scandalului Dieselgate în 2015, Volkswagen s-a văzut nevoit să-și schimbe strategia și să se orienteze mai mult către dezvoltarea și lansarea de vehicule cu emisii zero.
Cu o platformă dedicată pentru mașinile electrice din grup, nemții speră că au toate ingredientele necesare pentru un business de succes.
“Există semne că mașinile electrice pot deveni cel puțin la fel de profitabile precum cele convenționale,” a subliniat șeful VW.
În cazul mărcii VW, mașinile electrice ar urma să înregistreze un profit similar cu cele pe benzină sau diesel în jurul anului 2025, potrivit estimărilor făcute de oficialii companiei.
Până în 2030, grupul Volkswagen estimează că va atinge o producție globală de 26 milioane de mașini electrice.
Via Bloomberg
-
inexorabil, vineri, 02.04.2021 14:12
Eh, nu “există semne”, ci există taman certitudini, pe care voi le-aţi cercetat aprioric, fiindcă, de regulă, nu vă lansaţi în absolut nimic cu capul înainte, ca berbecul. De fapt, singura aventură care vă place este exclusiv BANUL (apreciez, totuşi, sinceritatea voastră dezarmantă, chiar dacă detest prioritatea voastră mercantilă!). Aşa că, dragă Herb, nu face pe niznaiul. Oi fi eu fanul vostru, dar, hei, străduiţi-vă să menţineţi o grosime rezonabilă a obrazului…
-
alex_cu_a_mic, vineri, 02.04.2021 14:39
Cand vad articol care are in titlu "CEO VW" nici nu mai citesc titlul, deschid direct articolul si il citesc cap coada pentru ca nenea exprima adevaruri de luat in seama. Ce omite insa sa ne zica in articolul de fata, este cum vor atinge profitabilitatea asta? Prin mentinerea preturilor? Prin scaderea costurilor? Prin cresterea volumelor? Prin ieftinirea bateriilor? Incet incet incep sa imi creez un motto precum are PMC cu dieselul: Zi de zi aceiasi intrebare, cand vor deveni electricele accesibile?
-
X, vineri, 02.04.2021 14:59
@alex_cu_a_mic Evident ca va fi vorba de un cumul de factori: - cresterea volumelor - abundenta ofertelor de modele electrice si concurenta producatorilor - cresterea infrastructurii de incarcare care va elimina range anxiety - usurarea procesului de incarcare de la statiile electrice publice - ieftinirea bateriilor prin imbunatatirea tehnologiilor si aparitia de alte tipuri de baterii care sa ofere preturi competitive. Toate acestea vor mai lua circa 3-4-5 ani pana se va vorbi la modul real de accesibilitate generala pentru modelele electrice.
-
inexorabil, vineri, 02.04.2021 18:29
Căpcăune, uită-te mai întâi cum stai cu “scorul” şi apoi întreabă-te ce “revelaţii” stârneşti cu aiurelile tale scremute, care nu denotă decât răstălmăciri şi demonism nemărginit… Intrigantul cu pricina pur şi simplu schimbă paradigma: pune excesul în locul normalităţii şi apoi formulează întrebări “retorice”. Tactică din manualul Securităţii Poporului SRI! Accidentele de teapa ta şi toate ale Creaţiei nu vor da socoteală la JdA, ci vor fi tocmite direct la supliciu! Până atunci însă, rămâi prin preajmă şi ţine-te straşnic cu mâna de falcă, fiindcă am de gând să-i aplic operaţii estetice. Fălcii minţii, desigur.
-
@ACE, vineri, 02.04.2021 22:09
eu pana la serviciu consum minim 10-11%, e drum mixt, juma oras juma extern, cu un 1,6 turbo, pun doar vpower la 1,43lire/l. calculeaza acum..
-
inexorabil, vineri, 02.04.2021 23:11
Orbeţii tot orbeţi…Deşi situaţia “fosilelor” denotă, în mod ÎNVEDERAT, că implementarea “înaltelor tehnologii” n-a determinat ieftinirea produselor (dimpotrivă!), ei se agaţă, ca înecatul de pai, de promisiuni…inexistente (cumva i-au asigurat expres producătorii şi nu ştim noi?) legate de o ipotetică accesibilitate financiară, “peste nu mulţi ani” (aşa cum se mângâie ei singuri în naivitatea lor, care le-a devenit literă de lege), a jucăriilor electrice. Iar şacalii reţelelor energetice atâta aşteaptă! Globalizarea e-fanteziei. Băieţi, noi (ne animă cea mai bună credinţă, parol!) vă sugerăm să tociţi potecile (doar) către…Dacia Spring. Singura care poate face…primăvară în sufletele voastre aprig dornice de schimbare…Păi, şi normal: materialele din Spring vi se vor părea “premium” faţă de ceea ce vă propun Daciile “fosile”. Până atunci însă, musai băgaţi…cărbuni în cuptoarele îndatoririlor corporatocratice, ca să vă meritaţi şi ultimul (euro)cent. În loc de epilog – de aceea este Terra (nu doar rromanika) fascinantă: fiindcă sclavii care s-au jurat să fie îngropaţi sclavi îşi divinizează profitorii “grijulii” şi “mărinimoşi” cu ei până-n pânzele violete. Doamne fereşte să scapi chiar şi doar o curbură de literă nefavorabilă la adresa idolilor supradumnezeieşti.
-
Baba Vanga, luni, 05.04.2021 10:34
Exista semne...
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
A simtit (cumva) DEJA mirosul banilor?! Eu cred ca da..... Dar sa citim si ceea ce ne intereseaza pe noi - CONSUMATORII.... Un articol foarte explicit (din 30.03.2021), din Spania, cu o fotografie a momentului foarte graitoare. Cât costă să parcurgi, in medie, o distanta de 100 km cu mașina ta * benzina E95 - 7,17 €/100 km; * motorina - 5,08 €/ 100 km; * GNC (gaz comprimat) - 2,93 €/100 km; * Electricitate (incarcare acasa) - 2,21 €/100 km; * Electricitate (incarcare RAPIDA, de la statii publice) - 6,16 €/100 km Ministerul pentru tranziția ecologică și provocarea demografică ( MITECO ) a dezvoltat un site web unde puteți verifica cât costă parcurgerea a 100 km cu o mașină electrică, indiferent de ce este. Se numește Eurox100km; vă spunem cum funcționează Fie că este vorba de un vehicul electric sau de un vehicul de ardere, atunci când se calculează costul de utilizare, măsura adecvată este cea care arată care este prețul călătoriei pentru 100 km. Vezi: https://movilidadelectrica.com/cuanta-cuesta-recorrer-100-km-con-tu-coche-electrico-sea-cual-sea/ P.S. In Romania preturile sunt ceva mai mici, nu cu mult...(10-15%)...