Semnal de alarma Dacia: "Piesele contrafacute pun in pericol viata"
Dacia si Renault avertizeaza publicul despre pericolul pe care il prezinta piesele de schimb contrafacute. O placuta de frana fabricata in China creste considerabil distanta de franare.
Desi majoritatea romanilor se ghideaza dupa vorba "sunt prea sarac sa imi cumpar lucruri ieftine", de cele mai multe ori pretul unui produs primeaza in fata calitatii. Acelasi lucru se intampla fie ca ne referim la alimente, haine sau piese auto. Acest ultim sector ar putea avea insa efecte grave asupra sigurantei, cele mai ieftine alternative de pe piata produselor auto fiind replici fidele ale pieselor originale.
Dacia si Renault, impreuna cu Inspectoratul General al Politiei si Autoritatea pentru Protectia Consumatorului, au demarat o campanie in acest sens, care incearca sensibilizarea si avertizarea publicului larg, privind folosirea pieselor de schimb contrafacute.
Potrivit unor studii oficiale, pe piata din Romania, cele mai multe piese auto de schimb contrafacute sunt elemente de caroserie, elemente ale sistemului de franare si ale celui de directie. Calitatea indoielnica a acestor piese poate pune in pericol viata masinii si chiar pe cea a soferului.
Desi pare greu de crezut, o placuta de frana contrafacuta se comporta diferita fata de cea de origine. La 130 de km/h, distanta de franare a unui vehicul echipat cu placute contrafacute este cu 30 de metri mai mare decat cea a unui vehicul echipat cu placute de frana de origine.
Acelasi lucru se intampla si cu filtrele de ulei contrafacute, care scad durata de viata a masinii si afecteaza performantele motorului. Exemplu: un filtru de ulei contrafacut pentru modelul Dacia Logan are o retentie de patru ori mai mica fata de cea a filtrului de origine. Rezultatul este o imbatranire prematura a motorului sau chiar inecarea acestuia.
Piata pieselor de schimb din Romania este grav afectata de contrabanda cu piese contrafacute, cea mai recenta captura a autoritatilor vamale datand din luna septembrie a anului 2008. Atunci, in portul Constanta, au fost capturate 15.000 de seturi de frana contrafacute, provenite din China. Renault s-a angajat sa distruga toata captura, lucru pe care l-a si facut in luna ianuarie a acestui an la Slobozia.
-
gtrazvan, luni, 15.02.2010 16:14Ce vrajeala :))
Reclama pentru fraieri :)) Produsele false produc AH1N1, aveti grija.:)))) Cata prostie si minciuna. Placutele trebuiau comparate cu ATE, Delphi, etc. sa vedem daca mai existau diferente, sau si alea sunt contrafacute, dar lasa sa se duca bizonul sa dea dublu pe cele de la reprezentanta. Filtrele le-au comparat cu Mann, Bosh, nu ca ar fi pierdut probabil. Oricum filmariile si comparatiile sunt stupide, compara produsele originale cu unele din targ, nu din magazine de specialitate, o minciuna daracre sigur o sa prinda la o gramada de bizoni. De ce nu au spus - alegeti produse de marca, nu alegeti produse de la Renault, adica aceleasi prosuse de marca cu alt ambalaj si cu pret dublu. Asta este Renault.
-
AA, luni, 15.02.2010 16:18
Pai poate daca nu ar avea preturile alea exorbitante la produsele originale poate le-ar cumpara romanaii. Am busit o oglinda la un logan si a trebuit sa o cumpar, ce originala era 350 ron, langa una intr-o cutie de carton made in malayesia cu stampila RAR si folie NON ORIGINAL a fost 150 ron. Le-am luat in mana pe amandoua si le-am analizat 5 minute, aproape nici o diferenta, inclusiv la calitatea plasticului. Daca nu ti-ar trageo la service asa de tare poate ca romanii si-ar mai schimba mentalitatea si nu si-ar mai pune viata in pericol cu produse contrafacute.
-
dmd, luni, 15.02.2010 16:24gura pacatosului adevar graieste
faza cu bara e cat se poate de adevarata. daca nu credeti reparati-va masina oricare ar fi ea cu piese fabricate sub licenta necorespunzatoare si veti vedea!
-
gica, luni, 15.02.2010 16:25exagerari neniculeeeee......
la cat costa piesele originale, cred si eu ca-s disperati sa-si faca reclama doar-doar or mai cumpara ai mai slabi de inger piesele lor "de origine"... si la urma urmei ce sa-ntelegem prin "contrafacute"??? majoritatea pieselor n-au nimik de-a face cu contrafacerea, sunt doar piese "after-market"... piesele, ca sa fie contrafacute, trebuie sa imite originalele, de la piesa pana la ambalaj, ori eu n-am prea auzit de asa ceva la gama logan.... oricum, una peste alta, eu de 60.000 de km, de cand mi-a iesit loganul din garantie, merg doar pe piese after-market, care sunt de aproximativ 4 (patru) ori mai ieftine si au performante foarte apropiate de cele originale, n-am avut niciodata probleme cu ele... deci trebuie clarificata problema termenului "contrafacut"... astept reactia redactorilor automarket si a oficialilor DACIA pentru prezentarea realista a adevarului!
-
raduvlase, luni, 15.02.2010 17:10Cam tras de par
Lucrand de multi ani in domeniul pieselor auto am ajuns sa cunosc foarte bine diferenta intre produse contrafacute si produse de origine. Problema in aceste prezentari este ca se subtilizeaza un mesaj prin care doar piesele de origine ar fi cele mai bune, insa este o MANIPULARE TOTALA. Majoritatea produselor de origine sunt facute de alti producatori, iar constructorul de masini isi pune la dispozitie ambalajul. De ex.: bratele de suspensie la modelele VW-Audi sunt produse de catre Lemforder, insa dupa finalizarea productiei, cei de la Lemforder folosesc un flex (nu e de ras, asa se intampla) si sterg codul si sigla Lemforder lasand stantat doar codul VW-Audi. Stiati ca filtrele Ferrari sunt produse de firma italiana Tecnocar? Acum, revenind la subiectul articolului, sunt intradevar produse contrafacute atat din China, Taiwan, Turcia etc...si din Romania. Dar acestea se gasesc pe piata mai mult la negru iar magazinele de piese auto care cat de cat doresc sa se respecte, cu siguranta nu comercializeaza astfel de produse, plus ca daca ai un control de la RAR te-ai ars. Se leaga de absolut orice si ei stiu exact ce elemente de identificare trebuie sa contina produsele aftermarket pentru a se putea verifica autenticitatea acestora. Problema in aceste prezentari este ca testele sunt putin ciudate...cel putin la cel de franare...nu vezi o diagrama in timp real, sa se vada forta de franare, sa se fi facut o comparatie directa cu 2 modele identice dar echipate cu placute diferite etc.
-
zeus, luni, 15.02.2010 17:20
Problema se pune asa : - eu nu ma joc cu piese de origine necontrolata in ceea ce priveste elementele de siguranta elementare ( discuri frana , anvelope, elemente de directie, placute sau altele , si aici ma refer strict la acele no name, nu are rost sa aducem in discutie firme precum brembo, Ate, sau mai stiu eu ce firme care sunt firme , doar ca nu au sigla producatorului nostru de masina .in cazul asta ma refer la piesele no name. dar in ceea ce priveste elementele care permit cumpararea unei piese mai ieftine , nu voi da niciodata 220 lei pentru un telescop cu gaz marca opel pentru portbagaj, cand pe producator am gasit aceeasi piesa cu 80 de lei , o schimb de 2 ori si tot ies in castig.
-
bogdanc, luni, 15.02.2010 20:20
au perfecta dreptate cand spun ca e foarte periculos sa cumperi piese contrafacute insa ascund inentionat o singura chestie, la fel cum a spus si Zeus marea majoritate a pieselor dintr-o masina sunt facute de producatori specializati. Nu exista filtre de ulei/aer produse de Renaultș filtrele din cutiile de origine sunt produse de MANN de exemplu. Placutele din cate stiu sunt facute de Ferodo si asa mai departe. Ideea e sa nu folosesti produse falsificate. In rest ar trebui sa poti merge fara probleme la service cu piesele tale. Personal nu am montat pana acum pe Loganul meu placute de origine ci Ferodo Premier (cele de origine erau 200 lei si cele Ferodo 80 lei) si tot am iesit mai ieftin, nu mai spun ca tin mult mai bine decat cele de origine (urmatoarele vor fi ATE); toate filtrele le-am pus de la MANN si uleiul ARAL (nu Daciaoil aka undelemn de la bunica - inca nu a stiut nimeni sa imi spuna de cine e fabricat acest Dacia oil). Per total am iesit mai ieftin cu toate aceste consumabile aftermarket decat cu piesele de origine si sincer am foarte mare incredere in ele. Concluzia e urmatoarea: cine nu beleste ochii, beleste punga.. si in cel mai nefericit caz viata/masina asa ca nu mai cumparati piese originale de pe taraba la jumatate de pret si cautati putin pe net ca sunt foarte multe piese originale aftermarket la preturi mult mai bune si foarte bune d.p.d.v calitativ. spor la cumparaturi!
-
bogdanc, luni, 15.02.2010 20:36
scuze, am postat de 2 ori acelasi lucru din greseala; bogdan, te rog sa stergi unul din cele doua posturi identice. multumesc!
-
Sak, luni, 15.02.2010 20:52@all
Sunt suparati cei de la Dacia ca le scad profiturile la piese de schimb. Oare de ce apare aceasi chestie peste tot? Si la tv si radio. Cat a platit Dacia pentru manipularea prin media? La tv zicea un nene ca o masca fata e 150 de lei si la Dacia e 600, dar aia mai scumpa e mai elastica.... So what... imi iau patru mai ieftine. Ca oricum si aia mai elastica se rupe la un accident usor. Ca nu vine nimeni cu un ciocan cum arata la tv. :) Prosteala pe fata...
-
georgemed, luni, 15.02.2010 22:24$
pai daca o oglinda(ma refer doar la sticla) e de minim 2 ori mai scumpa la reprezentanta de ce sa o iau de la ei. m-am uitat la ambele piese si nici o diferenta. cu ce imi afecteaza siguranta? daca pe o bucata de sticla imi ia de 2 -3 ori mai scump ,de aici trag concluzia ca nu se merita sa iei direct piesele de la ei.
-
vasi, marţi, 16.02.2010 01:00
Am nu RENAULT MEGANE De cat sa dai 900 ron pe un electromotor la reprezentanta mai bine iei unull la 480 ron, garantat nu e nici o diferenta .E absurd sa iti ceara 230 ron pe nu ornament ,doar ca e de la reprezentanta, eu cred ca treaba asta nu e corecta . Nu stiu ce sa cred ,nu e corect
-
gigibidon, marţi, 16.02.2010 08:34piese contrafacute
Nu sunt de acord cu piesele contrafacute.Sunt ele mai ieftine dar si mai proaste.Am mai luat si eu contrafacute pana m-am lecuit.Diferentele sunt urmatoarele:sunt variante constructive usor diferite de original,nu indeplinesc toata functiile,nu au toate operatiile de prelucrare efectuate(depinde de caz),materiale neconforme,unele nu sunt tratate chimic, si in primul rand nu cred ca sunt concepute de cineva calificat cum ar fi un inginer,de unde rezulta o caltate proasta si un pret redus....
-
Crysty, marţi, 16.02.2010 08:41Dacia
Dar si pentru Dacia 1410 se practica asa ceva! Nu e ceva nou pt Dacia, fie ea Logan. Tot Dacie este nu este Reno cum le place posesorilor sa creada.
-
danskodaru, marţi, 16.02.2010 14:04comparatie
au facut comparatia cu produsele contrafacute nu cu alte marci
-
LUCCI, marţi, 16.02.2010 15:01D-ACIA
Sa fiti voi sanatosi,de acum 2,5 ani erau gasite in containere din China ,la Constanta, placi de presiune si discuri de ambreiaj de Logan. A zis cineva ceva? Nu , v-au lasat sa le puneti pe masini si mai rau , la garantii iar acm le tataie popoul ca la Toyota!alea au intrat in service-uri
-
Andrei, marţi, 16.02.2010 15:43re:
Daca nu ar avea preturi exorbitante la piese si accesorii de calitate si fiabilitate indoielnica, n-ar fi nevoie de clipuri de promovare.
-
eu, marţi, 16.02.2010 18:46?
pai imaginile astea ar trebui aratate organelor abilitate sa descopere asa ceva, adica falsuri sau contrafacute. Din pacate cred ca aceste marfuri ajung in tara cu complicitatea organelor ca altfel nu imi explic.
-
Vasi27, sâmbătă, 06.03.2010 23:39@ vasi
oricine ai fi, esti un mare ..!.... pentru restul: inconstienta se plateste!
-
denis, miercuri, 30.06.2010 22:03dacia
Adevarul ca piesele de origine sunt cam scumpe..am gasit aici piese de logan si de origine si aftermarket la preturi foarte bune Piese auto pentru Logan aici http://www.bestautovest.ro/piese-si-accesorii-logan.html
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
interesante filmuletele...dar aia cu franarea de 30 m distanta nu cred... astea vor sa fie clipuri de promovare...oricum mentalitatea romanului va ramane tot aceeasi : eee ce sa mai ma duc la reprezentanta sa dau 10 mil pe aia...las ca ma duc la piese acia la noi si gasesc cu 5 :-J