Sensuri giratorii si separatoare de trafic

Publicat miercuri, 28.03.2007 15:44 de Robert Gherghe

Drumurile din Romania vor avea parte de o imbunatire strategica pentru evitarea accidentelor rutiere.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) intentioneaza sa instaleze parapeti de separare a sensurilor de circulatie, sa amenajeze acostamente si sa imbunatateasca semnalizarea rutiera, pentru reducerea numarului de accidente.

"Vrem sa imbunatatim siguranta rutiera prin identificarea si eliminarea punctelor concentratoare de accidente grave de circulatie si reamenajarea acestor zone si intentionam sa construim acostamente largi, de 2,5 metri, pentru a da o sansa soferilor care au gresit si au pierdut controlul masinii sa revina la directia initiala. Intentionam, de asemenea, sa resistematizam intersectiile prin construirea de sensuri giratorii

", a declarat la un seminar pe teme de siguranta rutiera, Maria Lascu, seful Directiei de siguranta a drumurilor din CNADNR, transmite Mediafax.

Strategia CNADNR prevede instalarea de separatoare fizice pentru sensurile de circulatie pe drumurile nationale cu patru benzi, in special in zonele cu risc sporit de accident, individualizarea traficului local nemotorizat de fluxul principal si imbunatatirea semnalizarii rutiere, prin utilizarea unor materiale noi pentru indicatoare si marcaje.

Siguranta pietonilor va fi imbunatatita prin construirea de trotuare in localitatile rurale, constructia de pasarele pentru traversarea in siguranta a drumurilor, treceri la nivel pentru pietoni cu refugii centrale, montarea de garduri de protectie la limita trotuarelor si constructia de alveole pentru statiile mijloacelor de transport in comun.

Numarul ranitilor grav in accidente a ajuns anul trecut la 5.275 de persoane, in scadere cu 9,6% fata de 2005 si cu 8,4% fata de anul 2004. Pe ansamblul anului trecut au fost constatate 2.464 de decese cauzate de accidente de circulatie, cu 5% mai putine fata de anul 2005, respectiv in crestere cu 0,7% fata de anul 2004.

Potrivit statisticilor Politiei Rutiere, cea mai mare parte a accidentelor rutiere din Romania (29%) se datorează vitezei neregulamentare si neadaptate la conditiile de drum, dupa care urmeaza incidentele provocate de pietonii care traverseaza strada fara sa se asigure (25%), depasirea neregulamentara (12%), neacordarea de prioritate vehiculelor si pietonilor (cate 9%), imprudenta copiiilor (5%), neasigurarea la schimbarea benzii de mers (4%), pietoni aflati pe carosabil (3%), oboseala la volan (2%), conducerea sub influenta alcoolului (1%) si conditiile de drum (1%), anunta Mediafax.

  • prudentul, duminică, 01.04.2007 18:45
    carute

    Am tot citit de taxa aia, de una de alta, de cerintele europene, de poluare, de noxe, de Euro 1,2,3,4 si cate or mai veni. Astept pe cineva, din stratosferele Legislativului, Guvernului si autoritatilor locale care sa realizeze ca degeaba vorbim de autostrazi daca suntem in Evul Mediu din cauza carutelor. Se pare ca nu deranjeaza absolut pe nimeni. De poluarea cu balegar a soselei nu sufla nimeni un cuvant. De incurcarea circulatiei nici atat. Nici de pericolul unui animal (imprevizibil ca si comportament) pe partea carosabila. Nici de imaginea deplorabila, de tara subdezvoltata, pe care o lasa mizeriile astea pe drum, impreuna cu liota de ocupanti din ele. Astea sunt OK, nu? In schimb sa injuram Loganul. Brava natiune!