Shanghai și Beijing domină vânzările globale de mașini electrice din ultimii 7 ani: Oslo este cel mai “performant” oraș european, cu peste 50.000 de unități

Publicat miercuri, 12.12.2018 14:16 de Paul Cosma

Shanghai și Beijing sunt orașele cu cele mai mari vânzări de mașini electrice din lume, în ultimii 7 ani, potrivit unui studiu. Peste un milion de mașini electrice au fost vândute în 2017 în toată lumea, iar mai mult de jumătate au mers în China, care surclasează Europa și SUA și la dezvoltarea infrastructurii de încărcare.

Mașinile electrice au doar o cotă de 1% din vânzările totale de autovehicule la nivel global, în 2017, dar tot mai multe piețe încep să înregistreze un interes în creștere pentru acestea.

Un studiu al ultimilor 7 ani arată că două orașe din China se află pe primele două locuri în clasamentul vânzărilor de mașini electrice. Este vorba despre Shanghai și Beijing, cu câte 162.000, respectiv 147.000 de unități vândute.

Pe locul trei s-a clasat Los Angeles, în timp ce primul oraș european în acest clasament a fost Oslo, pe locul 5, cu peste 50.000 de mașini electrice vândute în ultimii 7 ani.

Studiul realizat de Consiliul Internațional pentru Transport Curat (ICCT) mai arată că aproape toate mașinile electrice vândute până acum, la nivel global, au mers în China, Europa, Japonia și SUA.

În 2017, peste un milion de mașini electrice au fost vândute în toată lumea, iar mai mult de jumătate au fost în China, respectiv 579.000 de exemplare.

Revenind la liderii clasamentului pe orașe, Shanghai și Beijing au și cele mai multe puncte de încărcare cu 35.000, respectiv 39.000 de stații. Mai mult, se estimează că Beijing va ajunge la 435.000 de stații până 2020, iar Shanghai la un total de 210.000 de puncte de încărcare în același an.

Prin comparație, Los Angeles, locul 3 în clasamentul vânzărilor, are doar 1.300 de stații de încărcare la nivelul anului 2018.

China va domina vânzările de pe piața mașinilor electrice, cu mai mult de jumătate din volumul total până în anul 2035, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanță. Cu 6.4 milioane de mașini electrice vândute anual până atunci, chinezii ar urma să dețină 57% din piață, în timp ce Europa ar urma să aibă o cotă de aproape 20%.

Via ICCT

  • mircea badea, joi, 13.12.2018 08:11

    daca nu se certa firea cu psd ii intreceam pe-astia pana in 2025..