"Sindromul Toyota" continua: recall-uri Hyundai si BMW in State

Publicat miercuri, 24.02.2010 10:50 de Mircea Meșter

BMW si Hyundai au anuntat recall-uri pentru modelele pe care le vand in State. Analistii spun ca acestea au la baza frica celor doi constructori de a nu ajunge in situatia Toyota.

Efectul pe care recall-ul masiv de peste 8 milioane de unitati in toata lumea pe care Toyota a anuntat ca il opereaza ii pune in garda pe ceilalti producatori auto prezenti peste Ocean. Astfel, dupa ce Volkswagen a anuntat acum doua saptamani ca recheama in service in Brazilia aproape 200.000 de masini

, iar Chrysler va repara senzorul de airbag a peste 300.000 de monovolume americane, alte doua marci importante intra in jocul recall-urilor preventive. Este vorba de Hyundai si BMW, modelele in cauza fiind Sonata, respectiv Seria 5 GT si Seria 7.

In cazul Hyundai, problemele se refera la circa 50.000 de exemplare Sonata produse in SUA si in Coreea de Sud. Conform comunicatului oficial al producatorul asiatic, problema care afecteaza unul dintre cele mai vandute modele ale singurului producator ale carui vanzari au crescut in SUA anul trecut se refera la o potentiala problema la mecanismul de inchidere a usilor, recall-ul urmand sa aiba loc in luna martie.

In ceea ce priveste problemele BMW, acestea sunt mult mai putin importante, vizand un standard federal american. Nu vorbim practic de o defectiune, ci de afisarea incorecta a numarului de locuri ale lui Seria 5 GT si Seria 7 pe eticheta cu valorile normale ale presiunii in pneuri. Desi pe respectiva eticheta BMW indica presiunea pentru pneuri in conditiile in care in masina sunt cinci persoane, capacitatea maxima a lui Seria 5 GT este de doar patru persoane. In cazul lui Seria 7, recall-ul va fi activat exclusiv pentru masinile vandute impreuna cu optiunea "scaune confort spate", aceasta modificand practic numarul de locuri ale modelului BMW de la 5 la 4.

Desi problemele care au dus la cele doua rechemari din SUA par un foc de paie pe langa problemele Toyota, expertii auto de peste Ocean sustin ca recall-urile Hyundai si BMW reprezinta dovada faptului ca producatorii auto iau in serios orice neconcordanta intre ceea ce vand si ceea ce anunta ca vand. "Recall-urile au devenit o chestiune foarte sensibila de cand am avut de-a face cu recall-ul Toyota. Hyundai a decis sa rezolve posibilele probleme cat de repede se poate, pentru a evita sa intre intr-o spirala fara fund, asa cum s-a intamplat cu Toyota", crede Yim Eun-young, analist al Dongbu Securities.

via | reuters | egmcartech

  • george, miercuri, 24.02.2010 11:35
    TE FRIGI CU CIORBA, SUFLI SI-N IAURT

    Bine, astia doi nu chiar s-au fript in ultima vreme, dar cand vezi ce tare s-au oparit altii, nu mai tii cont de detalii din astea...BMW-ul e chiar hilar cu eticheta lui de 2 bani...Auzi, sa chemi masina in service ca sa-i inlocuiesti o eticheta la care nu se uita nici dracu`...

  • florin_ivan, miercuri, 24.02.2010 12:06
    "Spirala fara fund"...

    Stimate redactor,la ce te referi cand scri ideea de mai sus,care este situatia Toyotei la care faci referire fiindca cateva articole mai jos,de zilele trecute, o statistica oficiala vorbea de cresteri ale vanzarilor pt Toyota?... Au vreo relevanta articolele sau vreo farama de adevar sau sunt puse doat pt a fi puse? Astept un raspuns.

  • mircea, miercuri, 24.02.2010 12:11
    @florin_ivan

    "Spirala fara fund" face referire la faptul ca oficialii Toyota au fost pusi in garda in legatura cu problemele lor inca din 2006, insa au ezitat sa actioneze pana in 2010. Intre timp, au asteptat ca din ce in ce mai multi clienti sa faca plangeri oficiale, intrand intr-un soi de cerc vicios: Toyota nu rechema pentru ca nu avea destule plangeri, unii clienti sufereau accidente pentru ca Toyota nu recunostea oficial problema. Faptul ca Toyota a crescut in vanzari in ianuarie se datoreaza mai ales unui ianuarie 2009 foarte slab pentru toata lumea.

  • george, miercuri, 24.02.2010 12:31
    SPIRALA FARA SFARSIT SI GROAPA FARA FUND

    @ florin _ivan Daca aveai rabdarea sa citesti si comentariile aferente stirii respective, ti-ai fi dat seama care este explicatia...cred. In alta ordine de idei, daca yahoo.com a avut in ultimile saptamani cateva zile in care recall-urile Toyota au fost "top-story" si a creat un topic distinct cu problemele Toyota in care gasesti PAGINI INTREGI DE TITLURI http://news.yahoo.com/topics/toyota;_ylt=AsBfD7uvwX1OiMYKjvAk6Phv24cA;_ylu=X3oDMTE2NDQ0OG1lBHBvcwMyBHNlYwN5bl9mZWF0dXJlZARzbGsDdG9waWNzdG95b3Rh FARA SA FIE UN SITE DE STIRI AUTO, nu vad de ce un site dedicat nu poate sa dea mai multe stiri de acest fel. Comparativ cu yahoo, automarket a avut oricum mult mai putine stiri pe acest subiect. Prin urmare, daca vrei sa le reprosezi ceva, ar trebui sa le atragi atentia ca nu au acoperit suficient subiectul nicidecum ca au dat prea multe astfel de stiri... Si inca ceva: automarket-ul nu inventeaza stiri ci le preia de pe diverse surse. In cazul de fata, REUTERS care e in top 3 agentii de presa din lumea asta...

  • Sorin, joi, 25.02.2010 11:35
    BMW

    Faptul ca BMW recheama masini doar pentru o chestie atat de insgnifianta inseamna foarte mult in ceea ce priveste seriozitatea cu care isi trateaza clientii. Mi se pare extraordinar.