"Sindromul Toyota" continua: recall-uri Hyundai si BMW in State
BMW si Hyundai au anuntat recall-uri pentru modelele pe care le vand in State. Analistii spun ca acestea au la baza frica celor doi constructori de a nu ajunge in situatia Toyota.
Efectul pe care recall-ul masiv de peste 8 milioane de unitati in toata lumea pe care Toyota a anuntat ca il opereaza ii pune in garda pe ceilalti producatori auto prezenti peste Ocean. Astfel, dupa ce Volkswagen a anuntat acum doua saptamani ca recheama in service in Brazilia aproape 200.000 de masini
In cazul Hyundai, problemele se refera la circa 50.000 de exemplare Sonata produse in SUA si in Coreea de Sud. Conform comunicatului oficial al producatorul asiatic, problema care afecteaza unul dintre cele mai vandute modele ale singurului producator ale carui vanzari au crescut in SUA anul trecut se refera la o potentiala problema la mecanismul de inchidere a usilor, recall-ul urmand sa aiba loc in luna martie.
In ceea ce priveste problemele BMW, acestea sunt mult mai putin importante, vizand un standard federal american. Nu vorbim practic de o defectiune, ci de afisarea incorecta a numarului de locuri ale lui Seria 5 GT si Seria 7 pe eticheta cu valorile normale ale presiunii in pneuri. Desi pe respectiva eticheta BMW indica presiunea pentru pneuri in conditiile in care in masina sunt cinci persoane, capacitatea maxima a lui Seria 5 GT este de doar patru persoane. In cazul lui Seria 7, recall-ul va fi activat exclusiv pentru masinile vandute impreuna cu optiunea "scaune confort spate", aceasta modificand practic numarul de locuri ale modelului BMW de la 5 la 4.
Desi problemele care au dus la cele doua rechemari din SUA par un foc de paie pe langa problemele Toyota, expertii auto de peste Ocean sustin ca recall-urile Hyundai si BMW reprezinta dovada faptului ca producatorii auto iau in serios orice neconcordanta intre ceea ce vand si ceea ce anunta ca vand. "Recall-urile au devenit o chestiune foarte sensibila de cand am avut de-a face cu recall-ul Toyota. Hyundai a decis sa rezolve posibilele probleme cat de repede se poate, pentru a evita sa intre intr-o spirala fara fund, asa cum s-a intamplat cu Toyota", crede Yim Eun-young, analist al Dongbu Securities.
via | reuters | egmcartech
Bine, astia doi nu chiar s-au fript in ultima vreme, dar cand vezi ce tare s-au oparit altii, nu mai tii cont de detalii din astea...BMW-ul e chiar hilar cu eticheta lui de 2 bani...Auzi, sa chemi masina in service ca sa-i inlocuiesti o eticheta la care nu se uita nici dracu`...