Singurul McLaren F1 încă neînmatriculat a fost vândut în Anglia. Produsă în 1997, mașina avea încă foliile de protecție la interior

Publicat joi, 08.02.2018 18:34 de Mircea Meşter

Deși a fost vândut în doar 106 exemplare și este o piesă de colecție pe care o vrea orice pasionat, McLaren F1 ne oferă și surprize: un britanic a cumpărat mașina în 1997 și a păstrat-o până astăzi fără să o conducă nici măcar un metru.

Când vine corba de mașini clasice de colecție, ne uităm în general cu jind la licitațiile marilor case de profil în care modele foarte rare își schimbă proprietarii și devin părți ale colecțiilor de vârf din întreaga lume. Știm și că, indiferent de numele mașinii, prețul acesteia va varia radical în funcție de cât de bine a fost întreținută, astfel că un model care a bătut recordul mondial al sumelor oferite în licitație poate fi cumpărat în altă licitație pe o sumă modică.

Ei bine, mașina despre care vom vorbi în următoarele rândul reușește să fie nu doar un clasic al industriei auto, ci și o piesă atât de rară, încât vorbim foarte probabil de un unicat în adevăratul sens al cuvântului.

Este vorba de unul dintre cele doar 106 exemplare construite vreodată ale legendarului McLaren F1. Dacă licitațiile în care acest model este vândut sunt oricum foarte rare, se întâmplă ca mașina despre care vorbim astăzi să fie probabil singura din această serie care se află în stare impecabilă, nefiind condusă de proprietar nici măcar un kilometru. Mai mult, acesta nici măcar nu a înmatriculat-o.

Altfel spus, unul dintre clienții McLaren care au cumpărat mașina în 1997 a preferat să o țină în garaj, păstrând implicit protecțiile interioare cu care mașina a venit de la fabrică. Deși kilometrajul mașinii arată 239 de kilometri, aceștia sunt bifați de inginerii McLaren care aveau grijă ca toate sistemele să funcționeze înainte de livrarea efectivă a mașinii. 

Exemplarul cu numărul de șasiu 60 (Din cele 106 mașini ale seriei de producție McLaren F1, doar 64 au fost omologate pentru șosea) este practic o mașină nou-nouță, iar accesoriile unicat care au fost livrate în 1997 sunt și ele păstrate în foliile de protecție originale: manualul cules în piele, dulapul de scule Facom, trusa de scule cu piese din titaniu placat cu aur, setul de genți speciale pentru aceast mașină și mai ales ceasul Tag Heuer produs în ediție limitată pentru cei care au avut inspirația și banii de a comanda la acea oră această mașină.

Exemplarul McLaren F1 de culoare Dandelion Yellow a fost vândut prin dealerul britanic Tom Hartley Jr, dar prețul de achiziție nu este cunoscut în acest moment. Având în vedere că exemplare asemănătoare, dar cu mai mulți kilometri la bord, au bifat sume care au ajuns la 12.7 milioane de euro, experții susțin că exemplarul din imagini are toate șansele să devină cel mai scump McLaren F1 vândut vreodată în lume. 

via TomHartleyJnr

  • MuresMures, joi, 08.02.2018 21:23

    Passatul meu din 96 arata mai bine in interior

  • mircea, joi, 08.02.2018 22:38

    @MuresMures Păi vinde-l cu 13 milioane de euro :)

  • Login, joi, 08.02.2018 23:39

    @MuresMures: Passatul tau nici de arucat la gunoi nu merita mentionat.

  • DanG, vineri, 09.02.2018 09:19

    Nu m-a atras masina asta niciodata pana nu am fost la London Classic Car Show acum 2 ani unde era o sectiune a expozitiei dedicata acestui model. Dupa ce vezi masina live, citesti despre folosofia din spatele ei, materialele folosite, performante, iti dai seama ca interiorul ala este o capodopera, nu ai nevoie de mai mult de la un supercar. Totul este facut pentru a fi eficient, usor si performant.

  • xxx, vineri, 09.02.2018 10:35

    21 de ani, mașina a stat nemișcată, deci tot ce înseamnă piesa care utilizează cauciuc trebuie schimbata este posibil ca si suspensia sa fie înlocuită, Păcat ca a ajuns pe mana unui bișnițar, in loc sa ajungă la unul cu bani care s-ar fi bucurat de ea!

  • danielr1, vineri, 09.02.2018 11:58

    mare minune daca bisnitarul nu e evreu

  • Andrei, vineri, 09.02.2018 15:42

    xxx, tu compari o masina pastrata in conditii optime de depozitare cu o masina tinuta afara in vant, ploaie, cu rotiile virate etc ?