Skoda Octavia, primele imagini oficiale ale noii generaţii

Publicat marţi, 11.12.2012 16:40 de Sebastian Toma

Skoda a prezentat primele imagini oficiale ale noii generaţii Octavia pe contul său oficial de Facebook. Modelul a fost dezvelit la muzeul mărcii din Mlada Boleslav.

Skoda a prezentat noua generaţie a lui Octavia pe contul său oficial de Facebook. Modelul a ajuns la cea de-a treia generaţie şi a crescut în dimensiuni, pentru a-i face loc lui Rapid în gamă. Astfel, noua generaţie a lui Octavia este încadrată între segmentul compact şi segmentul mediu, încercând să abordeze zona superioară a segmentului compact. Noua generaţie a lui Octavia este cu până la 102 kilograme mai uşoară decât predecesoarea sa, în ciuda dimensiunilor crescute.

CEL MAI SPAŢIOS INTERIOR DIN SEGMENT

În raport cu a doua generaţie, vorbim despre o lungime crescută cu 90 milimetri şi o lăţime crescută cu 45 milimetri. Aceste modificări duc la cel mai lung interior din clasa compactă, cu cel mai bun spaţiu pentru genunchi şi pentru capul pasagerilor din spate din acest segment, alături de cel mai mare portbagaj - 590 de litri. Spaţiul destinat capului pentru pasagerii din spate a crescut cu 8 milimetri, pe când spaţiul destinat coatelor pasagerilor din faţă a crescut cu 39 de milimetri. În cazul pasagerilor din spate, spaţiul destinat coatelor a crescut cu 29 de milimetri.

Din punct de vedere estetic, modelul aminteşte de Volkswagen Jetta, de actuala generaţie a lui Passat şi de vechiul Audi A6, preluând trăsături de design de la aceste modele, pe lângă elementele pe care le împarte cu Rapid. Responsabil de design-ul noii Octavia este Jozef Kaban, şeful de design al mărcii Skoda şi omul care a lucrat la aspectul lui Bugatti Veyron. Încă de la început, Kaban a dorit ca noua generaţie a lui Octavia să păstreze valorile care au consacrat-o, pentru a se asigura că va păstra baza de clienţi a acestui model şi că va reuşi să atragă un public nou printr-un design mai modern, fără schimbări dramatice.

TOATE MOTORIZĂRILE AU START-STOP ŞI VERSIUNI GREENLINE

A treia generaţie a lui Octavia va adopta platforma MQB a concernului Volkswagen, fiind al patrulea model al concernului care preia noua arhitectură. Noua platformă îi permite lui Octavia să crească în dimensiuni, mutare obligatorie odată cu apariţia lui Rapid, alături de disponibilitatea unei game de motorizări noi, preluată de la Golf. Cehii au confirmat deja debutul viitoarelor versiuni cu tracţiune integrală, debutul versiunii RS şi au anunţat emisiile de CO2 ale versiunii Greenline: 89 de grame pe kilometru. Noua încadrare a lui Octavia va duce la creşterea preţului, spun unele surse din cadrul mărcii, dar modelul va veni şi cu materiale de calitate superioară. Pe lângă noile materiale şi tehnologii, gama de elemente de siguranţă care echipează noua generaţie a lui Octavia include airbag pentru genunchii şoferului, până la nouă airbag-uri la bord, sisteme de monitorizare a oboselii şoferului, sistem de monitorizare a unghiului mort şi funcţie de frânare automată în cazul unui impact frontal iminent la o viteză mică.

OCTAVIA PRIMEŞTE TEHNOLOGII ÎN PREMIERĂ

O altă premieră pentru Octavia şi pentru Skoda este reprezentată de sistemul Adaptive Cruise Assistant, denumirea cehilor pentru sistemul de cruise control adaptiv, care îi permite şoferului să regleze distanţa pe care să o păstreze sistemul faţă de vehiculul din faţă. Octavia va avea şi un sistem de asistenţă pentru faza lungă, care comută automat între faza de drum şi faza de întâlnire. Pe lângă acestea, lista de dotări a lui Octavia va include şi elemente precum sistem de parcare asistată, precum şi un sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, integrat în pachetul de opţiuni numit Traveller Assistant. În plus, Octavia va fi disponibilă şi cu KESSY, sistemul de acces şi pornire fără cheie de la Skoda. O altă premieră în această gamă este disponibilitatea unei trape panoramic acţionată electric, care poate să gliseze sau să fie înclinată.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

Via Skoda

  • Vasilica, marţi, 11.12.2012 16:46

    Arata bine sunt curios de preturi.

  • antonny, marţi, 11.12.2012 16:56

    preturile de la 16000 euro pana la 30000 euro

  • mog, marţi, 11.12.2012 17:03

    va fi scumpa, pt ca la aia 16000 eur entry level probabil ai motorul de 1.2 si 85 cp, dotari doar asa, sa pleci de pe loc. probabil una cat de cat ok va fi 18-19000 si cu motorul 1.2 tsi

  • alinmarina, marţi, 11.12.2012 17:19

    Eu astept de mult timp acest nou model si cred ca va face o figura mult mai buna decat generatia a II-a! Noual model preia din ADN-ul fostei generatii si il dezvolta, il maturizeaza si il rafineaza pentru a castiga noi clienti! Asta e de bine! Eu vreau o Skoda Octavia III si abia astept sa devina disponibila pentru vanzare!!! Abia astept sa imi comand un 2.0 TDI DGS cu jante de 17" si echipare Elegance!!!!!!!!

  • f, marţi, 11.12.2012 17:23

    arata superb! pe cat de boring este noua rapid pe atat de frumoasa e noua octavia!

  • Vali, marţi, 11.12.2012 17:26

    Imi place dar mi.ar placea si mai mult daca ar avea si varianta fara haion, cu portbagaj normal...

  • the hep, marţi, 11.12.2012 17:28

    o crestere de 25 cm la o masina compacta ce deja era f mare, mi se pare cam mult. dimensiunile astea deja nu mai apartin clasei compacte

  • @f, marţi, 11.12.2012 17:30

    ai dreptate....si sti de ce? pt. a imprumutat multe elemente de design de la audi...deci.....

  • alex, marţi, 11.12.2012 17:40

    daca octavia creste in dimensiune .... cu superb ce se intampla ? ca totusi e de ani buni superbu fara nici un facelift nimic ... i-ar trebui o schimbare ...

  • un oarecare, marţi, 11.12.2012 17:42

    Chiar frumoasa!

  • daniel_kid1, marţi, 11.12.2012 17:51

    Prea banala... nimic nou, nimic care sa te faca sa zici WOW. Vezi C5, I40.. masinile astea iti zmulg un zambet atunci cand le vezi. Golf 7, Passat,.. nimic....

  • ScorpyonVAG, marţi, 11.12.2012 18:06

    Arata super. De asta sunt eu fan VAG :).

  • Lazar, marţi, 11.12.2012 18:11

    DAAAAAAAAA diferente "enorme" de design... rapid si octavia nu seamana deloc! hahahha ... bai voi sunteti cu capul? chiar asa v-a spalat pe creier skoda? skoda sa zica merci cu piata romaneasca ce inca le mai cumpara masinile... o piata romaneasca mediocra in comparatie cu celelelte piete vest europene, insa o piata cruciala pt shkoda... normal sa scoata fabia din prim plan (o masina trista si urata cu spume apropo) din moment ce romanii n-au mai inghitit-o ... acum ne vrajeste cu 2 modele pe acelasi segment... cica 2 praguri de pret... pentru "saraci" si pentru "bogati" ... pe cine prostesc astia? toate masinile lor sunt niste b@51n1 obosite de la Volkswagen... niste putori mult supraevaluate si sustinute de un marketing agresiv... oare cat va tine vrajeala? Nu mult de acum incolo,va spun eu.

  • slVW_83, marţi, 11.12.2012 18:24

    Un design curat si foarte elegant! Bravo Skoda!!!

  • dan_grc, marţi, 11.12.2012 18:28

    @ScorpyonVAG Sa stii ca eu inca n-am inteles dc esti fan VAG, poti sa repeti? Adica dc esti fan VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bugatti, sa pun si MAN? . Acum n-am timp sa incep sa enumar fiecare model de la toata aceasta lista de modele, dar sunt vreo 179 cred, faci cum vrei, incepi cu fiecare marca in parte sau cu fiecare model? :). Despre Octavia, nu arata rau, profilul spatelui seamana cu Audi A6 fosta generatie, din fata binisor, interiorul curat, pare de calitate, este asa cum era de asteptat, fara surprize.

  • razvanis, marţi, 11.12.2012 18:33

    Prieteni, stiti vorba aia cu strugurii acri sau cu cainii care latra ? Cei care lucrati pe la concurenta, corea, franta, italia, ce vedeti aici este un nou hit, bestseller Skoda, Octavia a fost ani la rand cel mai vandut model de import, iar aici aveti in fata un nou macel pentru caricaturile voastre pe care le numiti masini. Da va smulg zambete, dar la fel o sa va zambeasca lumea cand o sa le vindeti dupa 5 ani pe cate 4 mii de euro la sh. Stiu ca o sa aveti cosmaruri dar asta e si ideea, nopti albe linistite, draga concurenta!

  • ScorpyonVAG, marţi, 11.12.2012 19:01

    @dan_grc: Deoarece tot asa fac si fanii italienilor (Fiat S.P.A). Grupul AutoItalia. Pai sa iti explic: Toate aceste branduri au ceva in comun. Iar cum sunt fan AUDI,VW,SKODA (VAG), fi sigur ca daca voi fi proprietar de tiruri voi cumpara MAN sau SCANIA, care apartin grupului VW.AG.

  • ScorpyonVAG, marţi, 11.12.2012 19:22

    Sa se inteleaga. Octavia II Tour si Octavia Facelift semanau dar se vindeau. Acuma sa hotarat sa se faca o deosebire intre ele. RAPID- este o octavie cu dimensiuni putin mai mici, cu materiale mai slabe, cu dotari mai putine, toate astea pentru un pret redus, ca sa atraga clientii. Rapid este un fel de TOUR, iar aceasta e noua Octavia.

  • bbb, marţi, 11.12.2012 19:25

    cata plictiseala si monotonie...tipic

  • Andrei, marţi, 11.12.2012 19:34

    Foarte frumoasa, arata mult mai bine decat un Passat.

  • Aviz celor care detesta VAG, marţi, 11.12.2012 19:47

    Ba daca le furati echerul, le bagati in moarte clinica departamentul de design!

  • Florin, marţi, 11.12.2012 19:58

    Cu un pic de imaginatie tinde spre Audi A4 model 2007 la exterior

  • Suedezu, marţi, 11.12.2012 20:07

    Eee ,e de tot visul...............Ce drq .Vrei un Audi A6 ,cumperi o Skoda.Voua nu va miroase a prenadez? Am asa o vaga impresie ca au furat iar cateva chitibusuri de la Volvo .AAAA da ''Asa este ,de la S40.'''

  • C-G-C, marţi, 11.12.2012 22:29

    Mie im place! Are un design curat si s-a maturizat comparativ cu vechea generatie. P.S.: Cel mai probabil nu va mai exista un nou model Superb.

  • men, marţi, 11.12.2012 22:39

    exteriorul este superb! curat si elegant

  • Rene, marţi, 11.12.2012 22:45

    Rapid inlocuieste actuala Octavia II (si-n felul acesta are sens politica de preturi), iar O3 inlocuieste Superbul.

  • Mecanicu'', miercuri, 12.12.2012 01:44

    Am o Octavia 1,9 TDI din 2007, am facut 205 K cu ea de la 0 km si nu ma asteptam sa fie o masina atat de buna si rezistenta. Tot respectul la capitolul costuri, consum, fiabilitate, stabilitate la viteza etc. Sper sa fie si urmatoarea generatie cel putin la fel de buna, dar daca are pedala de acceleratie ca la golf 7 deja sunt suparat foc, vechea pedala era super confortabila la drum lung...si...sa scoata din nou o Octavia Scout :) m-ar tenta...

  • Crystyann, miercuri, 12.12.2012 08:10

    Skoda Superb va primi un feclift in toamna si va mai continua cel putin inca 3 ani.

  • gogu, miercuri, 12.12.2012 09:01

    florin ai dreptate, seamana cu A4 sau mai bine spus tinde in gama VAG, pacat , a sticat-o

  • dan, miercuri, 12.12.2012 10:12

    Foarte reusit designul, din punctul meu de vedere, insa imi miroase a hoit de Superb la sf de generatie.

  • dany, miercuri, 12.12.2012 11:21

    e mai urata decat vechea generatie... au stricat-o! doar interiorul arata mai bine...

  • Catalin, miercuri, 12.12.2012 14:16

    razvanis tata, care ti-e diagnosticul ?

  • dori, miercuri, 12.12.2012 16:48

    un passat mai invechit

  • LauCalin, miercuri, 12.12.2012 18:27

    Sincer sa fiu ma asteptam sa citesc pe-aici numai comentarii negative despre masina asta. Pretul a crescut... oarecum evident din moment ce Rapid avea pretul la lansare cu 1000-15000 de euro mai mic fata de Octavia 2. Totusi, cred ca cei de la VAG sunt obsedati in privinta spatiului. Deja mi se pare exagerat... nicio Octavia nu avea probleme cu spatiul, unde mai pui ca acum cica portbagajul are 590 de litri si nu poate fi neaparat un punct forte: cine vrea un asemenea spatiu "in spate" se va uita la un break. Iar eu personal pe Octavia voi incepe sa o incadrez in clasa medie, desi VAG sa jura ca nu e asa. Dar cand mai ai putin si o faci cat Passat-ul, practica bate teoria. Da, platforma tehnica de la o compacta, dar totusi aspectul masinii arata altceva... in privinta spatiului in Octavia nu prea te simti ca intr-un Golf. In rest, un design tipic VAG: conservator, fara ceva care sa iti atraga atentia in mod deosebit, dar totusi placut, care lasa impresia de solid.

  • vlad, miercuri, 12.12.2012 20:16

    Cu Rapid si Noua Octavia, pe langa deja consacratele VW Passat si Jetta, grupul VAG si a intarit si mai mult pozitia pe aceste segmente. Daca designul Superb ului (cel putin la berlina) a fost mediocru, noile linii, chiar daca sobre, vor avea cu siguranta succes!

  • alex boss, vineri, 14.12.2012 18:20

    la design e foarte bine ,sunteti voi aia gica contra niste dobitoci. fata de logan nici nu poti face comparatie.polonezii cu wv fac masini, romanii cu renault fac cutii de chibrite. cocalarilor

  • R, sâmbătă, 05.01.2013 04:30

    Masina are doar 9cm in plus in lungime nu cat aberati voi...25

  • Manuel, duminică, 06.01.2013 17:32

    Hmm mi mi se pare o combinatie de prea multe masini in octavia asta, are un pic de Skoda, botul aduce cu jetta, stopurile cu vechiul A6... In fine, ar trebui sa nu ne mai certam cum ca VW e cel mai bun, altul ca Audi, altul cu .... De aceea sunt atatea modele de masini ca fiecare sa-si aleaga ceea ce ii place si sa fie in concordanta cu nevoile sale. Eu de ex am avut si polo, golf 4, si audi A6, momentan am opel, dar sa fiu sincer imi face cu ochiul Hyundai ix35-ul si poate o sa-mi cumpar, dar sa nu-mi cumpar doar din motivul ca multi considera masinile asiatice pt cei din lumea a III-a. Fiecare conduce ce ii place si cand nu ii mai place isi schimba masina.