Skoda Octavia primeste motorul TSI de 1.2 litri si 105 CP

Publicat vineri, 22.01.2010 13:48 de Bogdan Mirică

Skoda va introduce motorizarea de 1.2 litri 105 cai putere si in gama modelului Octavia. Unitatea cu patru cilindri va fi disponibila pe ambele variante de caroserie si va putea fi comandata impreuna cu cutia DSG.

Fanii Skoda au mari motive de bucurie, gama de motorizari a modelului Octavia urmand sa se imbogateasca cu un nou propulsor promovat de Volkswagen. Este vorba despre unitatea pe benzina, de 1.2 litri TSI, care vine sa confirme directia de "downsizing" spre care se indreapta grupul german.

Motorul cu patru cilindri supraalimentat se va regasi si pe varianta sedan si pe cea break, oferind in ambele cazuri 105 cai putere. Unitatea poate fi cuplata la o transmisie manuala sau la deja celebra cutie automata DSG, cu dublu ambreiaj si sapte rapoarte.

Echipat cu aceasta unitatea, sedanul ceh poate accelera de la 0 la 100 de km/h in 10.8 secunde (10.9 secunde pentru varianta break) fara a face compromisuri in materie de consum, care scade pana la valoarea medie de numai 5.7 litri/100 km.

Odata cu introducerea noului motor de 1.2 litri, Skoda a anuntat oficial si ca propulsorul diesel 1.6 TDI de 105 cai putere poate fi comandat acum cu transmisia DSG cu sapte rapoarte, disponibila pe toate variantele de caroserie.

via | Carscoop

  • coltosu', vineri, 22.01.2010 14:20
    Octavia 1.2 litri TS

    Sunt curios cum se comporta motorasul asta pe caroseria de Octavia pe la 200 000 de kilometri (daca va rezista la supliciul asta) ...

  • ion, vineri, 22.01.2010 14:25

    Cum cel de 1.4 tine la peste 250.000km asta de ce nu ar tine cel putin 200.000. Eu as fi curios cum se comporta in oras ce consum are si cam ce cuplu dezvolta. Bravo lor !

  • BORCAN, vineri, 22.01.2010 14:52

    la 1.4 pe octavia plangi cu vorbe pe sosea incercand sa depasesti un Logan 1.2 ... ma intreb daca 1.2 tsi chiar urneste masina de pe loc

  • ion, vineri, 22.01.2010 14:58
    @BORCAN

    si tu vb asa cu Counter-u Strike in background habar nu ai ce inseamna TSI!!

  • Semaca, vineri, 22.01.2010 15:08
    Logan 1.4 Tce

    Oare,francezii de la Renault cand vor pune motorul de 1.4Tce 130Cp pe loganul nostru,sau vor sa ne lase cu 1.4,1.5.1.6,1.2 ca si asa nu avem drumuri pentru motoare mai performante.

  • McLaren, vineri, 22.01.2010 15:12
    @ Semaca

    Dacia este un model low cost. Motorul de care vorbesti este nou si scump. Pe Dacia se folosesc motoarele care prin productie au un cost mai mic decat cele de ultima generatie.

  • persinaru, vineri, 22.01.2010 15:55

    motorul de 1.4 MPI de octavia are Putere maxima(CP@RPM): 75@5000 Cuplu maxim (NM@RPM): 126@3800 motorul de 1.2 TSI supraalimentat are Putere maxima(CP@RPM): 105@? Cuplu maxim (NM@RPM): 175@1500

  • Mircea, vineri, 22.01.2010 16:02
    @BORCAN

    Cred ca te referi la 1.4MPI 80cp, nu la 1.4TSI 122cp... Vorba lui ion, mai scoate capu' din CS...

  • cozappz, vineri, 22.01.2010 16:06
    TSI pe Octavia..

    este varianta cu compresor mecanic + turbina sau doar turbina? Cuplu maxim (NM@RPM): 175@1500 este chiar impresionant pentru 1.2L benzina 1.9L TDI AXR are cuplul de 240@1800 ca o comparatie.

  • ..., vineri, 22.01.2010 16:10
    persinaru

    Cuplu maxim e obtinut intre 1.500 si 3.500 rpm. Consumul va fi mare (~7.5 mixt - asemanator cu al unui motor 1.6 mpi 102cp pe aceeasi caroserie)

  • castravetele., vineri, 22.01.2010 16:17
    VIITORUL

    bravo ,lor, oricum peste 5 ani cine isi va cumpara motor 1.6 va fi un "smeker", atunci motoarele cele mai uzuale vor fi 0.8cmc si 1.0cmc supraalimentata pe muuulte modele

  • Autogreen, vineri, 22.01.2010 16:49
    Performanta

    Octavia 1.4 si 75 de cai e mai lenesa decat loganul de 1.4MPI. Un motor de 1.2 litri pe o caroserie asa mare nu prea e indicat. Probabil ca trebuie sa-l turezi la 5000rpm ca sa ajungi o Lada Kalina din urma. Calutii aia se arata la turatii mari, in regim normal, puterea e foarte mica. Nu as da bani pe asa ceva, mai repede as lua un 1.9TDI, chiar daca pe hartie are aceiasi putere.

  • mijai, vineri, 22.01.2010 18:11
    ....

    Si inca lumea nu vrea sa isi bage in cap ce e cu TSI-ul.........Poate ar trebui sa se uite care a fost motorul anului 2009.....

  • xss, vineri, 22.01.2010 18:13

    fluence este peste skoda asta...sa fim seriosi....mai ales noile motorizari 1.4

  • adevaratul xss, vineri, 22.01.2010 18:57

    Fluence nu are motorizare 1.4 ... nici nu prea stii ce comercializeaza Renault... las-o mai moale...

  • elul, vineri, 22.01.2010 19:47
    auoleu

    autogreen tu nu ai nici cea mai mica idee legata despre motoare si masini nu? Motorul asta e turbo bai capcaunule si are cuplu jos de la 1500 de ture. Nici nu ai cum sa pricepi, ce e fara jigler e SF pentru tine.

  • ..., vineri, 22.01.2010 20:01

    @elul ... se spune jiclor nu jigler "priceputule" :))

  • baboon, vineri, 22.01.2010 20:53
    catzi dilimaci p-aci'

    cand vb cu astia de TSI ,parca zici ca vorbesti cu niste batranei din secolu trecut despre motoare:|

  • alexthebuldog, vineri, 22.01.2010 22:35
    bmw power

    ASTEPT MOTORIZARILE DE, 0.5 si 500cp

  • alexthebuldog, sâmbătă, 23.01.2010 09:51
    bmw power

    mai baietasi,am prieten cu VWOLCSVAGIN PASAT DE ASTA de 1.4 TSI,cu 5 persoane si cu bagaje,credetima este UN PUI LESINAT,abia daca mai poti face o depasire,sa nu mai vb de un sprint...etc.Daca este singur in masina este mai ok.Urla motorasul ala cand tragi de el de zici ca acuma se sparge.Sunt curios cum o fi cu 1.2

  • ian, sâmbătă, 23.01.2010 10:36

    ok...dar rezistenta motorului in timp sau mai bine zis km. parcurshi,cum e? ca un motor de ex.1,9 90cp de pe vw (am eu)are peste 300000 si arata si merge perfect merg la 160km/h lejer si acum .un motor de1,2 la ce regim de turatie face treaba ,mai ales in orash ?am condus audy de1,6 dar facea ce golfu meu facea la 2000-2500rt/m,audy scotea la peste 3000rt/m,ma intreb atunci cel de 1,2 cum e?

  • ian, sâmbătă, 23.01.2010 10:40

    @baboon deacord cu tine poti pune turbine si altceva si pe motoare de 500cm vorba lu alexthebuldog, dar nu cred ca va dura mai mult de 100000km.si pt unul ca mine shi ca multi altii care nu-shi permite sa schimbe o mashina la 100000km..cum e?

  • ion, sâmbătă, 23.01.2010 10:44

    Nu toti sunt frumosi si destepti si mai ales plini de bani mai sunt si oameni care nu isi permit 2L sa faca 30m in 3 secunde ca pe urma se stea la coada ca e blocaj.Unii cu capu pe umeri isi cumpara motoare mici pentru economie de carburant,taxe mai mici,etc.Cuplu are suficient cat si putere.Cum zicea cineva mai sus parca sunteti niste batranei din secolul trecut discutand despre motoare

  • ian, sâmbătă, 23.01.2010 10:59

    motoru meu care-i un jaf din 94 pleaca de la semafor fara sa calc acceleratia nici n-o ating inca simt putin ca smaceshte .exista un echilibru intre litraj, turatie si putere.cei de la vw au gasit acest echilibru shi au mai adaugat shi consumul care pt. mine conteaza asta insemnand :1,9 ;90cp consum 5,2 consum(mixt).pt.cei care vor putere mai mare ok marim litrjul 2,5 dar nu la o putere mai mare de 200cp (ca altfel creshte turatia ce duce la incalzirea motorului si in timp...) dar creshte shi consumul..

  • NewSymbol, sâmbătă, 23.01.2010 13:10
    Fiecare isi ia ce-l duce capul

    Nu am motor 1,2 tsi si 1,2 16 v, e un Renault, masina foarte proasta dupa cum zic unii. Nu e avion la plecari de la semafor , insa la depasiri merge ( unii ziceau ce te faci cand tre sa depasesti un tir, ca e lent etc), viteza prinde cat zice in cartea tehnica, iar un inginer mi-a spus ca merge destul de bine pt un 1,2. Fac un mic calcul : LA 10000 de km consum 760 de litri ( bucuresti-autostrada , trafic in una, viteza in cealalta) , daca as fi avut orice alta masina sa zicem pana la 1,8 , consumul nu era mai mic de atat, poate varia cu 100 de litri maxim ( greu, mai ales in bucuresti) , adica la pretul benzinei de azi, 420 lei economisire, Insa, daca iau in calcul pret de achizitie, taxe de poluare existente si viitoare... care cu siguranta depasesc consumul de benzina - zic ca am facut o alegere buna. Eu m-am referit aici doar la litraj, de motorul tsi, las sa vb specialistii. Cu 75 cp in Romania zic ca ajung poate si mai putini, nu prea ai unde sa-ti foloseasca 200 cp. Poate se gandesc astia la anu sa puna taxa pe Cp si atunci sa-i vad p astia cu bmw-uri din 94

  • thenuts, sâmbătă, 23.01.2010 13:11
    @IAN

    "(ca altfel creshte turatia ce duce la incalzirea motorului si in timp...)" Hai du-te. Si la ala a tau de 1.9 90 cp merge tot timpul bocna asa-i ? =))) E plin de experti in motoare pe aici.

  • asd, sâmbătă, 23.01.2010 13:17
    multi ingineri pe aici...multi :)

    chiar multi

  • bogdan, sâmbătă, 23.01.2010 14:24
    octavia

    Daca ziceti ca fluence este peste octavia mai bn nu mai vorbiti.Ori logan ori fluence acelasi jaf de masina.1.2 TSI este un motor extraordinar care da pe jos cu ori motor renault

  • bogdan, sâmbătă, 23.01.2010 14:26
    1.2

    Alex ai dreptate e puturos pe passat e foarte greoi ca si superbu.La passat si superb iti trebuiesc motorizari peste 150 cp

  • lexion, sâmbătă, 23.01.2010 23:33
    Consum

    La fabia de 1,2 htp si 64 cp ziceau consum 6%, si in realitate era 12%, deci, la asta daca zic consum 5,7% in realitate va fi fix dublu...sau poate mai mare ca e si turbo si e si caroseria mai grea. Good Job Skoda!

  • Odin27, duminică, 24.01.2010 02:23
    @bogdan

    Daca in capul tau Logan si Fluence sunt acelasi lucru, atunci esti terminat baietel... astea-s vorbe printre copii cu NFS in cap ! iar mie amatorismele astea imi fac greata... hai, vino cu ceva concret daca te tine! Logan e masina fiabila, dar e pe alt segment si are alta clientela. Nu fii prost! Hai sa-ti dau eu ceva concret.... fara sa comparam mere cu pere: Fluence 1.6 16V vs Octiavia 1.6 MPI 1.Date tehnice: Putere 110cp/ 6.000 - 102cp/ 5.600 Cuplu maxim 151 la 4.250 - 148 la 3.800 0 la 100 km/h (s) 11,7 - 12,3 Viteză maxima (km/h) 185 - 190 Consum mixt 6,5 - 7,4 Emisii CO2 (g/km) 155 - 176 Dupa cum se poate vedea, in afara de viteza maxima, Fluence ii e superior Octaviei la toate capitolele (emisii, consum, acceleratie). 2.Fluence are cel mai mare ampatament 2.702 mm, Octavia 2. 578 mm. De asemenea Fluence ramane un punct de referinta in segmentul sau in ceea ce priveste latimea la nivelul coatelor fata 1.480 mm si spate 1 475mm; Octavia are fata latimea coatelor fata 1.415 mm si spate 1.423mm. Fluence e inca odata BEST IN CLASS. Fluence vine si cu un sistem audio de inalta fidelitate 3D Sound by Arkamys... nu degeaba se spune calatoreste business class... octavia e depasita cu mult in privinta confortului, deci nu mai vbi aiurea de Fluence...

  • genaralu, duminică, 24.01.2010 10:22
    hmm

    Interesanta discutie despre motoare intre amatori care probabil n-au mers niciodata cu masini dotate cu motoarele respestive. Am fost la toate drive testele organizate de importatori mai ales in clasa compacta , sunt direct interesat, si va spun , ca, aproape de fiecare data parerile mele preconcepute s-au dovedit a fi false cu o singura exceptie......vw golf VI.Nu ma intelegeti gresit masina e foarte buna dar am avut impresia ca cei de la vw ma iau de prost si ca vor sa-mi vanda acelasi .... dar putin coafat.asteptarile mele erau mai mari de la ei.Ceilalti producatori s-au straduit si chiar au reusit sa ma surprinda , mai ales noul astra.Cat despre motoare ...eu stiu un lucru : daca are in jur de 1, 2 CP pe Kg si face suta in jur de 10 s cred ca e suficient.Sincer cred ca , vorbind de motoare pentru muritori de rand , diesel , pana in 2000 cm3, cel de la renault -nissan e cel mai reusit din piata( exclud aici sa fim bine intelesi tot ce inseamna clasa premium sau e f aproape).

  • cozappz, duminică, 24.01.2010 21:12
    Hmmm

    Nu va aruncati la 1.2, 1.4 sau 1.6 pentru Octi!!! Un cunoscut foarte apropiat are Octi 2 prefacelift 1.9L TDI. Nu este masina extrem de agila nici chiar cu 1.9L. Am probat 2.0L TDI si cred ca asta e motorul care o pune in valoare. Te plangi ca vrei consum mic? Nu-ti lua masina de 1300 Kg goala cu motor de 1.2, 1.4, 1.6. Cumpara-ti tico, matiz, bicicleta, ceva ce poti intoarce pe o strada de 4m latime, vei fi mai fericit. Octi are 4,5 m lungime :P Da doamne romanului mintea de pe urma!

  • George, luni, 25.01.2010 12:46
    1.2 TSI

    Nu stiu cine zicea mai sus ca motorul e prea mic, ca nici motorul de 1.4 nu prea trage etc. As vrea sa-l intreb pe respectivul "cunoscator" daca a condus vreodata un motor turbo. Eu nu stiu cum va fi motorul de 1.2l, dar pe cel de 1.4 l-am condus si m-a impresionat datorita faptului ca e foarte silentios si trage de la turatii joase aproape ca un diesel... Nici vorba sa trebuiasca turat excesiv! Eu cred ca va rezista mai bine decat un motor aspirat normal.

  • ......, luni, 25.01.2010 14:20
    0.5 turbo

    PRIETENE AM CUNOSTINTA CU PAAAAASSSSSSSSSAAAATTTTTT 1,4 TSI.CU 5 PERS SI CU BAGAJE,CREDEMA ESTE TRABANT

  • NewSymbol, luni, 25.01.2010 14:22
    @genaralu

    Imi poti explica te rog cum ai calculat ca o masina cu 1, 2 CP pe Kg si sa prinda suta in 10 s e buna? Asta ar insemna, daca iau val de 1 cp/kg, ca la 1000 kg, masina tre sa aiba 1000 CP. ( la puterea asta cred ca prinzi suta in 3 s). Si nu cred ca e masina cu raportul asta ( nu bag mana-n foc dar Buggati de ex are 2200 kg, adica un raport de 0,5 CP /kg). Ori am inteles eu gresit ce ai scris, ori ai scris codat

  • @......, luni, 25.01.2010 19:14
    1.4 TSI

    Cate kg are Passatul? Nu cumva e cu o clasa mai mare???????????????????? Adica la vreo 1550-1600 de kg gol?????????? Eu pe Passat as fi pus ori 1.8 TSI 160cp ori 2.0 TDI 140 sau 170 CP. Apropos, pana acum la Octavia cel mai folosit motor pe benzina era cel de 1.6 aspirat normal care e mai slab decat 1.4 TSI atat la cuplu cat si la putere si in plus consuma si mai mult. Interesant ca nu s-au gasit atatia contestatari ai acestui motor...

  • scuze, luni, 25.01.2010 21:00
    @@......

    e vba de 1.4 MPI

  • ......, luni, 25.01.2010 21:02
    1.4 tsi

    deci,nasul meu de cununie are OCTAVIA 2 motor 1.6 aspirat normal.credetima ca si acuma plange pt alegerea facuta.Si este luata in leasing.credetima.am fost la mare inpreuna,la el in masina 5 pers cu clima pornita,daca prindea 160-170,la vale si in 2-3 km era bine,iar eu am un 320d 136 cp cu 4 pers in masina cu clima data drumu,fara probleme 210km.nu ca asta ar fi o lauda,dar va spun realitatea.

  • Mihai, luni, 25.01.2010 21:25
    Sa-mi explice...

    si mie cineva. Un motor pe benzina de 1200 cmc scoate 105 CP, cat 1.9 TDI PD (la 4000 rpm) si un cuplu de 175 NM disponibil de la 1500 rpm pana la 4000 fata de 250 NM la 1900 rpm (la diesel). Bai, fratilor, 1,6 MPI are 102 CP la 5600 rpm si un cuplu de 148 NM la 3800 rpm , adica tureaza-l nene. Oare sunt singurul extaziat de aceasta bijuterie tehnica? Explicati-mi si mie unde gresesc in entuziasmul meu. Apropo am un Clio Symbol 1,4 8 v 75 CP de care sunt foarte multumit in primii 130.000 km sau 4 ani, cum vreti, dar 1.2 TSI pe Octavia mi se pare fantastic. De aceea explicati-mi si mie de ce este atat de contestat. Sau voi sunteti Diesel-fans inversunati?

  • Mihai, luni, 25.01.2010 21:35

    Adica faceti-ma sa inteleg, 105 CP daca vin de la un diesel sunt OK, dar daca vin de la un motor 1.2 benzina nu misca trasura, nu? Si lasati-ma cu diferenta de cuplu ca v-am aratat mai sus ca 1.6 MPI este mai dezavantajat si cu toate astea se vinde(a) si el. Bai, treziti-va! Asta e viitorul pe termen scurt si mediu

  • George, luni, 25.01.2010 22:23
    @......

    Prietene, motorul 1.4 TSI a fost desemnat motorul anului 2009 tocmai in fata unui motor BMW (de vreo 300 si ceva de cai daca nu ma insel) pt. ca reprezinta echilibrul perfect intre putere, cuplu, consum, norme de poluare si costuri de intretinere. Ca esti fan BMW inteleg si nu am nici o problema cu asta. Daca tu mergi cu viteze de 160 -180 de km la ora e normal ca un diesel de 2 litri sa traga mai bine decat un benzinar de 1.4 (fie el si turbo). Dar la viteze normale motorul se comporta foarte bine (poti sa ma crezi pe cuvant: am condus si Golf 6 si Octavia cu motorul asta). Ceea ce tu nu mentionezi insa e ca la BMW sunt costuri de intretinere enorme, iar faptul ca ai spus ca motorul de pe BMW-ul tau 320d are 136 cp inseamna ca nu e mai nou de 2001... Hmmmm... Sunt foarte curios cata motorina si cat ulei inghite "bestia ta"!?

  • George, luni, 25.01.2010 22:31
    @Mihai

    Total de acord cu tine. Benzinarele turbo reprezinta (mai ales pt. occidentali) principala solutie pe termen scurt si mediu. Este de ajuns sa te uiti pe UTube sa urmaresti cum toate publicatiile care au cate ceva de spus in domeniul asta testeaza mai ales motoare pe benzina turbo. Pentru cineva care face pana in 20-25000 de km pe an reprezinta cea mai buna solutie la momentul actual. Daca faci mai mult cred ca se impune totusi un diesel datorita consumului.

  • ......, marţi, 26.01.2010 09:35
    1.4 tsi

    daca esti curios hai sa-ti raspund la intrebare,DRAGA GEORGE.320-ul meu Avand in vedere ca merge si nevastamea cu el,acuma consuma 10,7,in oras,ulei intre schimburi MAXIM MAXIMORUM UN LITRU,eu nu depasesc never 10.000 km, poate si mai putin ,eu folosesc numai si numai filtre MANN SI ulei CASTROL,evident schimbate la timp.ai dreptate este din 2001.costuri enorme de intretinere la BMW eu cred ca te inseli,nu ma apuc acuma sa dau preturi,la consumabile.si credema nu sunt neaaparat fan DIESEL.asa a fost sa fie cand am luat masina,o luasem sotiei,eu aveam un BMW 740I E38 V8.acuma i-l am doar pe asta.Dar cand am luat 320-ul era destul de nou.acuma depinde si cum ai grija de masina.Si apropo eu nu comparam OCTAVIA 2 a nasului cu BMW-UL meu,eu vroiam sa specific ca sunt puturoase,si acuma i-si da cu pumni in cap.

  • @......, marţi, 26.01.2010 12:45
    1.4 TSI

    Sunt puturoase in comparatie cu ce????? Singurele comparatii pe care le-ai facut pana acuma sunt cu BMW 320d si 740 E38 V8. Nu mai repet ceea ce am spus mai sus.... Probabil cei care au desemnat drept motorul anului 2009 1.4 TSI s-au inselat.... Spui ca nu esti fan BMW, insa nu ai pomenit de nici o alta masina.... In ce priveste costurile de intretinere, pot sa-ti spun ca am destule cunostinte cu BMW ca zambesc acum cu o jumatate de gura cand ii intreb cat ii costa masina per ansamblu.... Apropos la Octavia o revizie costa 450 de lei la motoarele diesel (LA REPREZENTANTA NU LA SMT-URILE DE CARTIER). Despre cat platesti pe taxe sau asigurari nu cred ca are rost sa te mai intreb.... BMW-urile sunt masini care au ca targhet directorii de 30-40 de ani din corporatiile multinationale, iar Octavia este o masina pentru clasa de misloc (ca si Golful, Astra sau Focus)... Ti-am spus-o si ti-o repet: compara masina cu ceva din clasa ei!

  • ....., marţi, 26.01.2010 22:20
    1.4 tsi

    nu vreau sa par rautacios,sunt mare fan bmw,cu ce masina sa o compar de la bmw? te inseli prietene, apropo de revizie,vezi ca am multi prieteni la BRADY.Si am habar cat costa o revizie.

  • George, marţi, 26.01.2010 22:46
    @......

    Ma bucur pt. faptul ca ai o marca preferata. Ma bucur si de faptul ca sti cat costa reviziile (insemna ca esti de acord cu mine). E bine ca mai sunt in Romania oameni care isi permit sa intretina BMW-uri pt. ca sunt niste masini foarte bune (sper ca nu esti tipul care si-a luat masina doar ca sa-l vada lumea si sta cu ea in fata blocului ca n-are bani de asigurare si motorina sau benzina). Ce nu m-ai lamurit insa este de ce nu esti de acord cu cei ce au desemnat motorul 1.4 TSI drept motorul anului 2009? Oricum discutia noastra a inceput de la faptul ca tu spuneai ca motorul asta nu trage, iar eu iti spun ca trage perfect la viteze normale, ba chiar m-as hazarda sa-ti spun ca s-ar putea sa ai surprize in fata 320d-ului de 136 de cai pt. ca nu e decat cu 14 cai mai puternic dar cu 200 de kg mai greu si nu are decat 5 trepte la cutia de viteze in timp ce Octavia are 6...

  • ...., miercuri, 27.01.2010 08:43
    1.4

    nu ma intelege gresit,nu am nimic cu acel motor,doar ca nu sunt de acord cu motoare mici pe masini mari,indiferent de marca masini,foarte bine ca a fost premiat,si pe cand eu am cumparat primul meu BMW 525i e 34,multi nu prea stiau ce inseamna masina.eu nu cumpar BMW sa ma dau mare,o cumpar pt ca eu consider ca este masina care mi se potriveste,pt motoarele sale...etc.nu am facut LINIUTE CU 1.4 TSI poate ai dreptate,nu te contrazic,eu personal prefer motoarele mari.motoarele mari se simt altfel.stiu ca mai nou este acest trend,motoare mici supraalimentate cu turbina,dar credema,am prieten cu pasat 1.4 tsi,si cu 5 pers si bagaje.este foarte greoi,urla motorasul ala de zici ca,a luato razna.apropo am un prieten bun cu OPEL VECTRA ULTIMUL MODEL cel inainte sa scoata INSIGNIA,cel cu facelift,2.0d consuma minim 12-13,si conduce doar el si a mea consuma 10.7.sa nu mai vb de tinuta de drum ..etc.nu am nimic cu OCTAVIA,desi sunt fan bmw,octavia mie personal mi se pare o masina extraordinara,calitate pret.

  • George, miercuri, 27.01.2010 09:49
    @......

    De acord cu tine; nici mie nu imi plac motoarele prea mici pe masini prea mari, insa Octavia nu e o masina mare (poate doar ca aspect). Are 1280 de kg goala!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! E mai usoara decat Opel Astra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tehnic face parte din clasa compacta. Passatul, Seria 3, Insignia si Vectra sunt limuzine!!!!!!!!!!!!!!!!! Apropos, ca ai pomenit de Opel, eu am scos cu Insignia 2.0 Diesel 160 cp un consum mediu de 4.7 litri pe dealurile dintre TG Mures si Sighisoara! Interesant nu...?

  • ..., miercuri, 27.01.2010 11:26
    1,4 tsi

    foarte bun consumul.Apropos noi traim si conducem in BUCURESTI.si eu cand am fost in GRECIA CU 740i E38 V8 AM SCOS MEDIU 11,IAR CU 320D E46 AM SCOS 4.8-5.0.interesant nu?

  • George, miercuri, 27.01.2010 16:33
    @......

    Da.... Sincer sa fiu, eu daca as trai in Bucuresti as face tot posibilul sa imi cumpar o masina din clasa mini sau supermini (pe langa o masina mai mare de familie) cu care sa ma duc la munca pt. ca situatia din trafic e groaznica! Insa, in loc de asta, cand ma duc la Bucuresti (mama fiind bucuresteanca prin nastere si educatie) vad un numar din ce in ce mai mare de gipane din care rasuna manelele. O fi bine... o fi rau.... Cert e ca prin tote capitalele si orasele mari din Europa in care am fost, sunt la mare moda aceste autoturisme mici. Or fi stiind ei ceva...

  • ..., miercuri, 27.01.2010 22:19
    1.4 tsi

    nu poti cataloga un brand de masina,dupa ce muzica asculta x,y.si tu stii foarte bine ca romanului ii place sa se dea grandoman,astia suntem,si nu cred ca se vor civiliza niciodata,chiar acum o ora vb cu un prieten,culmea despre acelasi lucru.poate am spus poate dupa ce moare si generatia lui fimea,sa se intample ceva.iar apoi fiecare cumpara masina care o doreste,nu poti impune uni om sa cumpere o toyota yaris,sau mai stiu eu ce.si eu am fost prin europa si am observat acelasi lucru.

  • George, joi, 28.01.2010 11:59
    @...

    E perfect adevarat ce spui, dar trebuie sa recunosti ca in general popoarele inapoiate, precum romanii, a tendinta de a urma anumite exemple, tendinta de a imita liderii. Eu cred ca daca ar avea cateva exemple pozitive functionale, situatia ar putea incepe sa se schimbe... Problema e ca mai toate exemplele care le parvin prin diferitele surse de informare sunt acelea ale smecherilor descurcareti (bineinteles pe banul public). Romanii nu sunt un popor rational, care sa gandeasca logic, ci sunt un popor sangvinic pentru care deciziile au mai degraba o componenta sentimentala decat una logica. Marea majoritate (cel putin in arcul extracarpatic) nu isi fac niciodata planuri; cele mai indepartate idei de viitor cuprind cel mult ziua de maine... Cu o astfel de gandire, eu nu ma mir ca am ajuns aici!

  • Devorattor, joi, 28.01.2010 21:40
    Satul de carcotasi

    Cei care va mai uitati de sus la asemenea motoare: Mergeti fratilor prin tarile nordice, de ex in Danemarca sau Norvegia, unde sunt niste taxe pe fiecare cmc in plus de-ti vine rau si ai sa vezi acolo cum se descurca fiecare cuc ate un Opel Astra de 1.2i sau 1.3 diesel sau cuc ate un VW Passat cu motor de 1.6 si culmea, care mai are si cutie automata. Ganditi-va ca in tarile alea iarna si zapada dureaza 6 luni pe an si oamenii tot se descurca..."saracii de ei, fraieri si sclavi care sunt" . e adevarat ca drumurile din Ro sunt cum sunt, dar haideti sa fim seriosi: romanului nostru niciodata nu-i ajunge! Eu unul, tin pumnii celor d ela Skoda! Bravo, baieti, abea astept sa conduc o Skoda Octavia 1.2TSI! :D

  • ..., joi, 28.01.2010 22:43
    1.4 tsi

    la noi spiritul de turma este la un nivel mare

  • ironR, vineri, 29.01.2010 18:11
    1.2 NU!

    Eu un lucru stiu: un motor bun pt clasa compacta pleaca de la 1.6, alte comentarii sunt de prisos.

  • @ironR, vineri, 29.01.2010 20:56
    1.2 DA

    Ar fi interesant sa aduci si ceva argumente in sprijinul afirmatiei (de exemplu cuplu motor, consum de carburant, taxe si asigurari, costuri de intretinere, viteza maxima, durabilitatea si fiabilitatea motorului etc), altfel risti sa fi luat in ras, prietene... P.S. : NICI UN COMENTARIU ARGUMENTAT CORECT NU E DE PRISOS!!!!!!!!!

  • Adryano, luni, 08.02.2010 00:53
    =))

    nu vreau sa fie deranjante cuvintele mele pt ce`i cu Litre multe si cai dar sa nu comparam caii de pe vremuri cu cei din vremurile noastre,plus ca vad ca majoritatea care sa`u implicat in a scrie un coment aici habar na`u ce`i ala TSI cu atata mai putin decat MPI si ca si ex la un Golf 4 1.4MPI la 75CP in oras consuma undeva la 1-1,2 litri de benzina in plus fata de un 1,6TSI la 105CP , a si ... astia co loganul si motoarele lor hai fiti putini seriosi , daca ne prelua si pe noi nemtii in anii `90 poate ne comparam cu Skoda in schimb mai bine shtt , si eu am un Twingo 1,2 de 54CP si imi ajunge sa ma descurc cat sa`mi fac treaba chiar daca nu ia suta in 4 secunde si merg limitat la 250 dar imi convine ca yo ma descurc cu 40 de lei pe saptamana la un 170-200 km pe cand am un vecin care are un 525 din 89 cik 170 de cai care face max 70-75 cu 40 d lei ... cine ii mai smecher ?! yo ca am renault sau el ca are ... BemWeu ?! ( intrebare retorica , pasionatii de be em double-W nu`mi scoateti ochii cu ce nu ma intereseaz ) din punctul meu de vedere .... Bravo Skoda ... ( PS - nu comparati Skoda cu VW ca motoricari ca nu are rost , in anumite cazuri Audi,Seat .. )

  • Adryano, luni, 08.02.2010 01:38
    ...

    scuzatimati ca am indraznit inca o data atata de repede dar abia acuma am apucat sa citesc toate comentarile de pe acuma si simteam nevoie sa completez cate ceva celor impotriva ... Skodei , nu neaparat celor cu BMW in special dar de ce nu?! yo la Renaultul meu desi ii mai vechi cu 1 an ca al tau fiind din Dec1999 nu comletez nici un gram de ulei desii folosesc acelasi filtru si ulei ca si tine la motorasul meu mic , a si pt astia care contesca faptul ca nu ar putea urnii trasura din loc am fost anul trecut la mare cu 3 vechini cu un Aveo 1.2 fara nici un fel de turbo cu 4 insi in masina si bagaje pt mare intradevar la 5300 de turatii dar a lut 185 km/h desii in carte scrie 156 daca nu ma insel si nu e tocmai usor avand aproximativ sper sa nu ma insel dar nush exact nefiind a mea .... 1300 si ceva de kg masina goala si ca sa fac stirea mai interesanta am mers Pitesti-Bucuresti in 33 de minute pe a2 am stat lejer in 110-120 si am facut consum mediu Sibiu-Constanta de 5,7 ... am facut si un drum legal Sibiu-Arad in max 100km/h in depasiri ca in rest 80-90 si cu 24 de litri ne`am dus si ne`am intors acasa pe ceas fiind 3,8% ... benzinarele ... de multe ori le place turate nu cum va`ti invatat voi sa mergeti la consum cu dieselu sa schimbi la 1500 , la peugeot 207 2008 la 2000r/m cumsuma 1,6l mai mult decat la 3000r/m pe ceas ce minte el va mint si yo , plus ca intre 3-4000 trage extrem de bine , sunt de acord cu cei care aduc argumente BMWurilor si Mercedesurilor Audi ... etc sunt de acord ca sunt masini mai bune sa nu se inteleaga ca sunt maniac skoda,desii am condus doar diferite octavia/fabia nu sunt detinator dar comparatile cu ceva din clasa lor si nu contestati ceva despre care nu stiti nimik sau nu ati incercat , doar sa va simtiti activi in forum . sper ca na`m adus "prejudicii" nimanui , nu am avut o astfel de intentie , multumesc.

  • mihaela, marţi, 04.05.2010 00:33
    1.2 tsi

    Nu conteaza cantitatea,conteaza calitatea.........................conduceti fratilor o skoda noua nu toate vechiturile. Daaaaaaaaaaaaa

  • Mkl, luni, 17.05.2010 11:41
    1.2 tsi

    Stie careva .. daca motorasu asta are turbo si compresor sau numai turbo? .. acum sa zic parerea mea .. super motor pentru o masina la ~1200kg in ceea ce priveste consumu', performante, taxe .. e clar peste 1.6(am logan 1.2 si sunt foarte mutumit de cum se comporta, consum etc) .. acum in ceea ce priveste fiabilitatea .. nu prea poate nimeni sa si dea cu parerea (1.4 tsi de la Seat e foarte laudat din toate punctele de vedere) .. sunt unii mai sus care nu au nici o treaba cu masinile ..

  • CiocarLan, luni, 26.07.2010 15:18
    Skoda

    Salut! Am avut pana nu demult o skoda octavia II cu motor 1.9 D 105 cp, masina foarta buna!!! raportat la pret, "trage" bine si incarcata, cu 5 persoane si bagaje e.t.c. Am fost in test drive cu cea 1.2 TSI 105 cp, nu mi-a venit sa cred!! Masina are "vana"...nu-i rea deloc. Desigur nu este de comparat cu BMW sau Mercedes, Skoda este pt segmentul mediu` al pietei. Oricum, intr-un timp relativ scurt skoda a lasat dacia in urma cu f f f mult!!! Pacat..:-(((

  • George V., duminică, 11.03.2012 10:32
    NU MAI ESTE SKODA CE A FOST ...ODATA!

    Inrati pe forum Skoda sau VW 1.2 TSI si vedeti cum curg la greu problemele de toate felurile la aceste motoare....Eu eram hotarit sa-mi cumpar o Skodita Octavia 1.2 prin programul ,,rabla,,dar dupa ce am vazut cite probleme sunt ...m-am orientat spre altceva...

  • 1,2 TSI sau 1,4 TSI, marţi, 13.03.2012 09:40

    Salutare, sant pe cale sa-mi iau o SKODA noua si nu m-am decis inca ce sa iau... Am fost posesor de GOLF 4 ALH 1,9 si recent Toyota Avensis 1,8 Benzina si m-am saturat de bagat bani in ele. Stiu ca 1,4 TSI a fost ales motorul anului 2009 si nu e de neglijat si spre el as inclina, dar daca as face un test drive poate..... cine stie si 1,2 TSI ar fi ok.. Posesorii de astfel de motorizari ce spun???