Fiat pregateste un brand unic pentru Maserati, Abarth si Alfa Romeo

Publicat vineri, 22.01.2010 12:27 de Bogdan Mirică

Sergio Marchionne a recunoscut ca Alfa Romeo este "copilul bolnav" al grupului Fiat. O solutie pentru salvarea sa este crearea unui brand comun impreuna cu Maserati si Abarth, celelalte marci de top ale italienilor.

Ziua de astazi a adus o serie de declaratii surprinzatoare pentru fanii grupului Fiat. Mai intai, Sergio Marchionne, presedintele delegat Fiat si Chrysler a declarat ca actualul Alfa Romeo este "un copil bolnav. Este o realitate clara pentru toata lumea ca brandul nu a mai reusit sa atinga rezultatele scontate, nici macar tintele pe care noi ni le-am propus. Alfa Romeo a devenit astfel copilul pe care noi trebuie sa-l vindecam.

Eu imi asum responsabilitatea de a-l vindeca, insa depinde si de copil daca isi doreste cu adevarat acest lucru. In acest moment, segmentul in care se afla Alfa a devenit foarte divers si in acelasi timp concurat de foarte multi constructori.", a concluzionat Marchionne.

Declaratia omului numarul unu in ierarhiile Fiat si Chrysler a culminat cu numirea unui nou administrator delegat pentru Alfa Romeo. Este vorba despre Harald J. Wester, omul care in prezent conducea destinele brandurilor Abarth si Maserati. Se pare ca Wester nu isi va parasi functia, urmand sa se ocupe de revitalizarea Alfa Romeo in paralel cu celelalte doua nume exclusiviste.

Noua numire a lui Wester confirma zvonurile potrivit carora Fiat intentioneaza sa cladeasca in anii viitori un brand comun, compus din actualele Maserati, Abarth si Alfa Romeo. Noul presedinte va avea sarcina de a cauta puncte comune intre Maserati si Alfa Romeo dar si strategii de atragere a clientilor.

Daca Abarth se descurca bine, de la relansarea sa in cadrul Salonului de la Geneva din 2007, iar Maserati supravietuieste cu modele de 135.000 de euro, Alfa Romeo in schimb pierde anual sute de milioane de dolari. Pentru a salva soarta numelui cu o istorie ce dateaza din 1910, Fiat va lua in considerare doua optiuni, dureroase ce-i drept pentru fanii marcii premium.

Prima dintre ele presupune inghetarea investitiilor dupa lansarea modelului Giulietta la Geneva. Asta inseamna ca gama italienilor va ajunge sa vanda doar doua modele noi, MiTo si Giulietta, celelalte produse, Brera coupe, Alfa Spider, Alfa GT si actualul 159, urmand sa nu mai primeasca inlocuitor si sa iasa din productie treptat in anii ce vor urma. Aceasta solutie ar putea duce insa la o moarte lenta a brandului, cauzata de produsele invechite.

Cealalta alternativa ar fi imprumutarea platformei pe care Chrysler o dezvolta pentru noua generatie 300C. Cu un asemenea ajutor, Fiat ar putea da nastere mult mai usor unor inlocuitori pentru 159 si pentru 166, modele de segment D si E care ar urma sa fie mai apoi produse in Statele Unite.

Viitorul Alfa Romeo ar urma sa fie decis la jumatatea lunii aprilie, atunci cand Fiat va da publicitatii strategia grupului in perioada 2010-2014.

via | AutomotiveNews si autoblog

  • Claudiu, vineri, 22.01.2010 13:06
    @ FIAT

    Vindeti Alfa Romeo cat timp mai este cineva interesat de ea ! Altfel va avea soarta celor de la Saab !

  • alinmarina, vineri, 22.01.2010 13:34
    corect Claudiu

    Sunt perfect de acord cu claudiu. Si cred ca cel mai bine i-ar sta in curtea VW avand in vedere valul pe care se gaseste grupul auto in zilele noastre si istoria recenta a acestuia, in care a reusit salvarea mai multor branduri prin folosirea platformelor comune.

  • Zet, vineri, 22.01.2010 13:38
    Alfa

    Se descurca italienii cumva cu brandul Alfa Romeo. Eu unul nu cred ca este o solutie vanzarea si sa fim seriosi si la VW deja sunt prea multe marci, mi sa nu se intample si la ei mai tarziu ca si la GM..

  • Dan, vineri, 22.01.2010 13:49
    Vindeti Alfa Romeo !

    Daca Alfa Romeo va fi pusa la vanzare in acest an, cred ca VW Group va fi interesat de marca italiana . VW are nevoie de un partener cu care Audi sa-si imparta costurile intr-un procent mai mare decat o face cu VW, iar constructorul italian este unul dintre candidati . Al doilea candidat si parerea mea personala, cel mai portivit partener pentru Audi este Volvo . Azi, chinezii de la autonews.gasgoo.com au anuntat ca discutiile intre Ford si Geely nu merg foarte bine, existand numeroase divergente, chinezii de la Geely dand unele semne ca ar dori sa se retraga din cursa pentru Volvo Cars . Daca se va intampla acest lucru, VW va face foarte probabil o oferta pentru Volvo Cars .

  • inot, vineri, 22.01.2010 13:51
    pt Claudiu si alinmarina

    Si totusi... Alfa nu are ce cauta in grupul VW. Deja imi imaginez un Alfa Giulieta "entry level" cu un motor de 1,4 litri si 80 CP pe care sa scrie cu rosu "Coure Sportivo", cat si un interior "elegant" in culorile traditionale VW: negru, gri antracit, eventual un gri mai deschis si bej pentru cei mai "fistichi". respecte...

  • Dan, vineri, 22.01.2010 14:09
    @ Zet

    Marcile grupului VW sunt ca piesele unui puzzle, se completeaza reciproc formand un tot unitar . Cel mai recent exemplu este Suzuki, care din cele 2.4 milioane automobile vandute in 2009, 1.8 milioane au fost vandute pe niste piete in care vanzarile totale ale VW Group au fost sub 50000 unitati .

  • Vlad, vineri, 22.01.2010 14:09
    Alfa

    Mai degraba ar lichida marca asta ca si asa ultimele modele arata de parca designerii erau "high" cand le-au creat.

  • mowgli, vineri, 22.01.2010 14:10
    asta mai lipseste

    sa ajunga Alfa sau Volvo la VAG. @inot: bine zici.

  • grrrrrr, vineri, 22.01.2010 14:11
    ..

    Stati calm cu grupul VW ; cel putin in Europa doar VW si Audi sunt vazute si se vand bine , restul sunt la gara : Seat + Skoda adunate nu au reusit sa vanda cat Ford , Renault , Citroen ,Peugeot ,Fiat , Opel luate separat iar Lamborghini, Bentley si Bugatti au vandut de 3 ori mai putine masini decat Ferrari+ Maserati ...si oricum Fiat -ul nu se confrunta absolut deloc cu problemele pe care le-a avut si inca le are GM ( comparatia Alfa - Saab e complet deplasata )

  • Dan, vineri, 22.01.2010 14:25
    @ grrrrrr

    Alfa Romeo a pierdut anual in ultimul deceniu intre 200-400 milioane euro ! Ti se pare putin ? Daca Lancia nu mai are nici o sansa ( multumita lui FIAT, care detine Lancia din 1969 ), Alfa Romeo mai are o sansa insa are nevoie de investitii serioase ( pe care FIAT nu le poate oferi ) si de stabilitate a managementului, in ultimii ani directorii Alfa Romeo fiind schimbati pe banda rulanta iar rezultatele se vad .

  • schumi, vineri, 22.01.2010 14:25
    ...

    Dupa parearea mea solutia ideala pt Alfa ar fi sa-si reduca productia numai la modele mai exclusiviste. Cel putin pt inceput. In acest sens, ideea cu gruparea logistica a celor 3 branduri mentionate mai sus mi se pare cea mai buna.

  • styopka, vineri, 22.01.2010 14:48
    capul sus

    cu globalizarea si aliantele astea incepe sa dispara identitatea de marca ...pacat (dar asta este, cifrele si piata dicteaza)si ne ramane doar istoria unor marci ca SAAB ,.....si sa speram ca nu si VOLVO si ALFA acuma

  • grrrrrrr, vineri, 22.01.2010 15:10
    ...

    Danute , stai calm , nu te enerva ,ca au macaronarii bani destui si pentru Alfa ....subliniam doar faptul ca restul marcilor din grupul VW nu sunt la nivelul pe care l-au atins VW si Audi in raport cu concurenta ( de exemplu , poate ne explici si noua ce investitii a facut grupul VW in Seat in ultimii 3-5 ani ..platforme VW, motoare VW, design interior + materiale vai de mama lor , etc ..rezultatul se vede in vanzari ... aaa , pardon au luat un A4 invechit si l-au transformat in Exeo :)))..sau vb de Lamborghini care in ultimii ani nu a avut nici o sansa in fata celor de la Ferrari , ca stii tu ca 'Fiat nu are bani de investii serioase' ...dar VW are ) ..hai sa fim seriosi

  • grrrrrr, vineri, 22.01.2010 15:17
    ...

    Apropo , ca tot insisti cu grupul tau preferat VW si le stii pe toate , vezi ca Suzuki nu este ( inca) marca a grupului si nici nu o sa fie prea curand ( mai au mult pana iau peste 50% din actiuni )

  • Dan, vineri, 22.01.2010 15:40
    @ grrrrrr

    VW Group a anuntat oficial ca va investi pana in 2012 suma de 25.8 miliarde euro in noi modele si extinderea actualelor unitati de productie . Pe de alta parte, valoarea de piata a grupului FIAT la bursa este de 11 miliarde de euro, datoriile grupului italian depasind 8 miliarde euro . De ce crezi ca FIAT ia in consideratie inghetarea investitiilor in Alfa Romeo ? Raspunsul este din lipsa acuta de bani . Intra pe site-ul www.unrae.it si la date statistice, vei afla daca nu stii pana in prezent ca pe piata italiana VW Golf se vinde mai bine decat Fiat Bravo, Audi A4 se vinde mai bine decat FIAT Croma si Alfa Romeo 159 iar Porsche Panamera, desi s-a lansat in Italia spre finalul lui 2009, a depasit la vanzari anuale Maserati Quattroporte ( 231 vs 201) . Daca nici italienii nu mai au incredere in FIAT, atunci grupul italian are probleme serioase .

  • Dan, vineri, 22.01.2010 15:51
    VW-Suzuki

    Referitor la Suzuki, VW Group este deja cu 19.90 % din actiuni cel mai mare actionar la Suzuki . Azi, VW a anuntat ca in prezent nu doreste sa-si mareasca pachetul detinut in constructorul nipon, ca raspuns la declaratiile de ieri ale lui Osamu Suzuki care a declarat ca ''probabil'' se va opune daca VW va dori sa-si mareasca pachetul de actiuni detinut in Suzuki . Sarcina celor de la VW de a cumpara mai multe procente din Suzuki este inlesnita de faptul ca restul de 80 % din actiuni sunt tranzactionate liber la bursa din Tokio . Eu personal, cred ca VW detine indirect prin intermediul unor institutii financiare mai mult de cat cele 20 % detinute direct . Din respect pentru Osamu Suzuki, cat timp va trai acesta VW se va multumi cu actualul pachet de 20 % .

  • slv83, vineri, 22.01.2010 15:57
    seat

    Nu uitati un singur lucru: VW are probleme destul de mari cu Seat pe care incearca sa-l vanda in China. Situatia nu e deloc roza. VW face profit pacalind oarecum clientii: platforma Golf e peste tot;la Octavia, Leon,Yeti,A3. Apoi Tuareg, Cayenne si Q7 sunt practic aceeasi masina cu aceeasi platforma! Smecheria asta nu va tine o vesnicie!

  • grrrrrr, vineri, 22.01.2010 16:37
    ....

    Acum chiar te-ai enervat :))))))))) Se pare ca avem un super fan de 'tedeu ' ; ce insiri tu acolo stie toata lumea ( chiar am spus mai sus ca VW si Audi duc 'greul' in grupul VW ; era vorba de investitiile facute de VW in Seat , Skoda, Lamborghini , etc ) . Nu faceam comparatie intre cele 2 mari grupuri , nu era un versus ; stim toti ca VW este si va fi lider la vanzari in Europa si nu numai , dar doar cu cele 2 marci ( Audi + VW ) ..celelalte praf

  • grrrrr, vineri, 22.01.2010 17:03
    ...

    Daca tot vrei sa fi bine informat , pune mana pe rezultatele financiare ale grupului pe ultimii ani , pe planurile din urmatorii ani ( si nu vorbesc de stirile pe care le citesti tu pe net ) si dupa aceea poti face anti lobby pt grupul italian :)))) ; apropo , cum e cu Suzuki , este sau nu marca a grupului VW? :)))))))))))) nu prea .... Acum, serios , hai sa vedem un pic cam de unde ar avea Fiat-ul bani ...vb de Fiat S.p.a. , nu numai de divizia auto si iti dau doar un exemplu : Magneti Marelli , subsidiara Fiat S.p.a. , ai idee , pe romaneste , cui vinde produsele ?! Hai sa vedem : - iluminare tehnologie LED ( faruri, stopuri, aplicatii cu LED ) : Mercedes , BMW, Opel, Vw, Audi , Land Rover - injectoare GDI - VW , GM - sistemul de suspensie : Ford - amortizoare : Mercedes ,PSA, GM - sisteme electronice( instrumente de bord, produse mixe informatice, navigatie , radio , climatizare, etc ) : PSA, SAIC, VW , Audi, Renault - sistem evacuare: Ford, GM, VW Banutii prin urmare vin si de la cei de sus, de la Iveco, de la FPT , Teksid ,Comau , etc ...poate or avea datorii dar atata timp cat se investeste in tehnologie , cercetare , produse , etc si mai au si profit , nu poti sa vii tu ,DAN, din Romania si sa spui sa Alfa nu e de nasul Fiat-lui . Mi-a facut placere sa ma ' contrez' cu tine dar din pacate nu mai timp . O zi buna si nu mai fi suparat :)))

  • pt grrrrr, vineri, 22.01.2010 17:08

    lamborghini a fost cumparat de audi, cand acestia erau in stare de faliment...deci nu poti sa zici ca au facut un lucru rau cumparand lamborghini, iar pe langa asta ferrari a produs intotdeauna mai multe masini decat lambo, de aia e lambo un pic mai exclusivist decat ferrari.

  • @inot, vineri, 22.01.2010 17:50

    dar este ceva cuore sportivo momentan ca nu mai inteleg??? sa verificam: motor 1.4 pe mito de 80 cai este(adica fix cat ala de zici tu de la vw), nimic mai sus de 210 hp ...nu este( nu vorbim de 8c ca ala nu e motor de alfa ), oricum ma amuz copios an de an cand fanilor alfa li se arata cioara de pe gard aka vw (va cam trec fiori reci pe spate este???)

  • denon, vineri, 22.01.2010 18:49
    fiat - vw

    lucrurile nu stau asa prost cu fiat cum ar vrea unii dupa cum a zis si Marchionne in grupul fiat doar alfa este problema insa sa nu uitam ca ca in grupul vw pe langa vw ,audi si skoda care fac grosul celelalte ca lamborgini,seat,bentley kam au pierderi, in skimb ferarri si maserati sant pe plus ,sa nu mai zic de bugatti care vind fiecare bucata de veyron in pierdere.oare cate golfuri trebuie vandute pt a acoperii pierderile bugatti? plusul pt vw este k au likiditati mult mai mari si isi permit sa faca risipa.eu unul cred ca dak marchionne a resuscitat intregul grup fiat cand nimeni nu mai credea acest lucru va reusii si cu alfa

  • @denon, vineri, 22.01.2010 19:23

    lambo nu are pierderi ...dar daca tu zici!

  • elul, vineri, 22.01.2010 19:43
    gata bai

    grrrr esti si inot sunteti putini frustrati sau luati bani de la VW respectiv concurenta? Potoliti-va ca ei fac bani si voi va certati ca prostii.

  • thenuts, vineri, 22.01.2010 20:16
    @ funny guy

    Pentru baiatul care a zis mai sus cu cateva comentarii ca lambo e mai exclusivist decat ferrari am doar 4 cuvinte : You made my day=)))))))

  • baboon, vineri, 22.01.2010 21:09
    AIA CU IESITU IN PIERDERE DE LA VANZAREA UNUI VEYRON E CHIAR TARE:))

    a devenit Bugatti institutzie de caritate si nu stiu eu...

  • @thenuts, vineri, 22.01.2010 21:18

    hai mai thenuts nu vi sa ne mai explici tu cum or sa puna ei nu stiu ce motoare multispanac???in scurt timp nu or sa mai aiba pe ce sa le puna :))

  • mowgli, vineri, 22.01.2010 23:47
    @baboon

    asa e, costul de productie al unui veyron nu este acoperit de pretul la vanzare.

  • thenuts, sâmbătă, 23.01.2010 00:59
    @@

    Nu mai ai argumente si o dai in diverse ? Pe viitor abtine-te si nu mai fa afirmatii nefondate. Salut

  • baboon, sâmbătă, 23.01.2010 11:18
    @mowgli

    tu chiar crezi ca este posibil ca,costul de productie al unu veyron sa fie de aprox 2 mil euro? de ex primul model a fost vandut cu 2,2 mil euro....daca luam de ex un Porsche 911 de aprox 100000 euro,chiar asa costa sa produci un veyron cat 20 de porsche? (si cine stie cat mai baga adaos la pretul unui porsche).....so,raman la parerea mea- Bugatti(vw) nu e institutzie de caritate ptr saracii doritori de veyron....

  • andrei, sâmbătă, 23.01.2010 14:46
    FIAT

    sunteti comici

  • mowgli, duminică, 24.01.2010 01:05
    @baboon

    poti sa ramai la parerea ta, pe care o respect dar e eronata.Ai dreptate, nu o fac din caritate.Intr-un fel e advertising si sa arate lumii ca "ei pot".Costul impartit la intregul proiect plus productie impartit la numaraul de masini, reiese ca costul e undeva la 5 mil de lire sterline/masina produsa.Bugatti au declarat ca "despite the 900.000 price, we will never make money on the project, it's simply a showcase of engineering and relaunching the brand".Poti cauta pe wiki, fifth gear, top gear, unde vrei.E un fapt cunoscut de toti si recunoscut de Bugatti ca ies in pierdere.Probabil ca s-au mai atenuat costurile, avand succes probabil au vandut mult mai multe decat au anticipiat si evident mai multi $$$ pt bugatti.