
Skoda relansează conceptul Enyaq RS Race, cu design revizuit
Skoda a prezentat oficial o nouă versiune a conceptului Enyaq RS Race. Prezentat pentru prima dată în toamna lui 2024, conceptul este acum vopsit în culorile diviziei de performanță Skoda Motorsport și primește o suspensie revizuită, precum și o serie de materiale ecologice noi.
În octombrie 2024, Skoda a dezvăluit conceptul Enyaq RS Race, o mașină electrică de curse bazată pe modelul de serie Enyaq Coupe RS. Față de modelul de serie, conceptul primește un pachet aerodinamic creat special pentru mașină, o suspensie calibrată pentru competiții și numeroase elemente create din materiale ecologice pentru o reducere semnificativă a greutății.
La aproape un an de la prezentarea inițială a conceptului, constructorul din Mlada Boleslav relansează același concept sub o formă ușor diferită. Asta pentru că noua versiune a conceptului se bazează acum pe noul Enyaq facelift. Versiunea din 2024 a conceptului se baza pe modelul de serie de dinainte de actualizare.
Astfel, noul concept Skoda Enyaq RS Race din 2025 primește o parte frontală nouă, cu faruri LED mai subțiri și cu o grilă acoperită mai mică. De asemenea, față de conceptul din 2024, noul concept din acest an este acum vopsit în culorile oficiale ale diviziei de performanță Skoda Motorsport. Sigla Skoda de pe capotă este acum înlocuită de o inscripție cu numele mărcii.
În rest, conceptul din 2025 este foarte asemănător cu cel prezentat în urmă cu mai puțin de un an. Pachetul aerodinamic include un eleron mare, aripi laterale mai late și cu deschideri speciale pentru răcire, precum și un spoiler frontal și multe alte elemente aerodinamice mai mici. Inclusiv jantele sunt acum desenate special în scopuri aerodinamice.
Prin comparație cu modelul de serie, conceptul Enyaq RS Race are o gardă la sol mai joasă cu 70 milimetri grație unei suspensii noi. De asemenea, conceptul are o punte față mai lată cu 72 milimetri, respectiv o punte spate lățită cu 116 milimetri.
În total, nu mai puțin de 16 componente diferite sunt create din materiale ecologice. Asta ajută la o reducere a greutății cu 316 kilograme față de modelul de serie pe care se bazează conceptul Enyaq RS Race. Unele piese, precum frânele cu discuri din carbon-ceramică, frâna de mână hidraulică și suspensia sunt preluate direct de la Skoda Fabia RS Rally2, mașina cu care marca cehă concurează inclusiv în Campionatul Mondial de Raliuri la categoria WRC2.
La fel ca în cazul conceptului de anul trecut, noua versiune revizuită a lui Skoda Enyaq RS Race preia motorul electric de la modelul de serie pe care se bazează. Concret, asta înseamnă un motor de 340 de cai putere, ceea ce îi permite conceptului să atingă o viteză maximă de 180 km/h. În schimb, datorită greutății reduse, conceptul accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde.
La final, conceptul Skoda Enyaq RS Race este dotat și cu un amplificator audio dezvoltat de Havas pentru redarea unor sunete asemănătoare unei mașini de curse.
via Skoda