SONDAJ: 60% dintre germani își doresc limită de viteză pe celebra Autobahn
Potrivit unui sondaj recent, 60% dintre germani vor ca autoritățile să impună o limită de viteză pe celebra Autobahn. Printre cei care doresc acest lucru se numără și pilotul de Formula 1 Sebastian Vettel.
Autobahn-ul este cunoscut, mai ales, pentru porțiunile sale fără limită de viteză. Un rai pentru posesorii de mașini puternice care vor să atingă viteze amețitoare pe drumurile publice, fără să fie penalizați de poliție. Desființarea limitei de viteză naționale a fost adoptată în 1958.
În ultimii ani a tot fost readusă în discuție limitarea vitezei pe Autobahn. Unii invocă creșterea siguranței, alții reducerea emisiilor, o problemă pentru care Germania este destul de penalizată de către Uniunea Europeană. Chiar și multiplul campion mondial de Formula 1, Sebastian Vettel, este în favoarea limitei de viteză.
Și ca el gândește majoritatea populației. Potrivit unui sondaj recent, 60% dintre germani vor o limită de viteză de cel puțin 130 km/h pe Autobahn. Motivul? Nemții preferă să nu mai calce pedala de accelerație la podea, dacă în acest mod nu mai plătesc taxe suplimentare pentru carburant, spre exemplu.
Prin impunerea unei limite de viteză, emisiile de CO2 ar scădea cu 2 milioane de tone pe an, se arată în același raport. Autoritățile centrale nu au luat nicio decizie cu privire la această măsură.
via Motor1
-
Der Führer, marţi, 02.11.2021 12:59
Ii cunosc destul de bine pe nemti. Ei cind se apuca de o treaba o duc pana la cap, fie ca e ceva bun, cum sunt auto, fie ca e o catastrofa, cum a fost ww2, si cum va fi acum Energiewende si toate aberatiile cu clima. Sunt maestri in organizare, de exemplu lagarele de exterminare au fost perfect organizate. Asa si acum, se vor sinucide industrial, extrem de organizat. Nemtii nu-si pun intrebari daca e bine sau nu, nu, ei respecta ordinele. Si cum cei care sunt la butoane acum au obiceiul sa numere si voturile (sa faca si sondaje) va inchipuiti cam ce va urma. Sincer ma indoiesc ca 60% din germani vor limita pe autostrazi, insa atat de mult li se baga in cap ca vor muri daca mai mananca fasole ca e posibil sa vedem si asta. Ce nu inteleg ei e ca asa se va duce dracu si industria lor auto care le asigura bunastare. Iar daca in Germania nu va fi bunastare sa ne pregatim de tulburari mari in Europa cum au fost 2 in secolul trecut.
-
dan_grc, marţi, 02.11.2021 13:43
@ Der Fuhrer Ai dreptate, dar nu cred că acest sondaj este concludent, așa și românii își doresc, intr-un procent destul de mare, electrice, ce înseamnă acest lucru ? Nimic.
-
Seriff, marţi, 02.11.2021 14:13
Si edikk isi doreste Tesla dar tot cu autobuzul fara bilet merge.
-
@Seriff, marţi, 02.11.2021 14:31
Nu cu autobuzul merge ci cu scaunul cu rotile!
-
Vali, marţi, 02.11.2021 14:33
Romanii "e" experti. Stiu ei ce isi doresc germanii.
-
@dan_grc, marţi, 02.11.2021 14:52
Hai ca in curand il inveti si pe Vettel sa piloteze la cat esti de priceput.
-
@Vali, marţi, 02.11.2021 20:23
romanu-i expert in toate, nu stiai? de meserias ce este, o duce atat de bine, ca le da rusine tuturor
-
@Catalin, marţi, 02.11.2021 21:22
Altii mai inteligenti,pot citi si mai bine: "Prin impunerea unei limite de viteză, emisiile de CO2 ar scădea cu 2 milioane de tone pe an, se arată în același raport." Si: "reducerea emisiilor, o problemă pentru care Germania este destul de penalizată de către Uniunea Europeană". Suna interesant. Cat despre taxe, asta e ceva complementar: daca ati mers prin Germania, va rog sa-mi ziceti ce consum aveti cand circulati cu 130km/h si cat aveti la 200km/h.
-
LoL, marţi, 02.11.2021 22:24
Tocmai s-a renunțat la idee. A fost votat noul cancelar, gata până la următoarele alegeri. 1. De câte ori să mai zic că au fost făcute studii și această măsură va scădea poluarea cu sub 1%? 2. Nemții sunt și ei oameni, sunt influențați de media...așa cum pe AM nu vezi decât electrice, nimeni nu mai cumpără diesel, mâine murim dacă nu ne luăm toți Tesla..așa au și ei AMii lor. 3. Întâmplător trăiesc în Germania, majoritatea oamenilor merg cu mai puțin de 130. Mai vezi o adunătură de șoferi care merg cu 130-150 și destul de rar (foarte rar defapt) peste 150. Deci n-ar fi mare deranj pt ei. Aaa, da, in timp ce eDick moare sufocat de dieselul meu, mai marii Europei care au dat naștere acestor creaturi precum eDick, iau avionul privat pt un zbor de 30 de mile. Că doar lor le iese parfum de levănțică pe gaura din dos, nu noxe.
Dutz, miercuri, 03.11.2021 03:53Nu aș putea spune mai bine… dar că pentru unii iarba-i albastră și tot ce zboară se mănâncă. Ajung din când în când prin Germania și dacă nu umbli noaptea ca liliacul, poți sa uiți de viteze de peste 150 (chiar dacă este limită la 130… nu-i bai la 150) cu mici excepții bine-nțeles. La fel și faza cu prăbușirea industrie dacă se limitează, cred ca are foarte mică legătură mai ales ca nu ai nevoie de mașină germană ca sa poți depăși 130/h. Sunt foarte multe opțiuni… mult mai multe dacât urmă cu 20 de ani când probabil afirmația ar fi avut oareșcare relevanță.
-
dCi, marţi, 02.11.2021 23:45
Acel indicator e greșit... nemții vor minim 130 voi ati pus unul cu maxim 130 km/h
-
Clique, miercuri, 03.11.2021 09:41
Oricum tot ce depășește de 100 km/h nu se mai poate numi economie de carburant, siguranță rutieră sau uzură redusă, ci teribilism..
-
@Dutz, miercuri, 03.11.2021 10:07
ideea e ca daca germanii nu mai fac masini deosebite de restul si se incadreaza in limitele si restrictiile ideologice care se prefigureaza, chiar nu mai are rost sa dai bani pe o germana pentru ca e mai scumpa si nu iti ofera nimic in plus fata de restul. Bogatii lor vor cumpara in continuare pentru ca sunt patrioti insa restul? si crede-ma au multi saraci si ei vor da banii pe masini ieftine. Deja inceputul se vede cu Dacia. Nu mai zic in alte tari. De ce mi-as lua eu id3 cand el are aceleasi performante si plastice ca si o Dacie electrica? Doar asa sa ma dau mare cu o masina germana care nu-mi ofera nimic in plus? Acum exista oferta si ma scobesc prin buzunare sa-mi iau o masina sanatoasa puternica cu cilindree mare ca sa moara unii de ciuda de pe aici. Uitati-va ca electricele germane, poate cu exceptia taycan sunt in linie cu restul, n-au nimic deosebit sau ceva. Poate doar mai scumpe.
Dutz, miercuri, 03.11.2021 19:26La multe modele germane se simte diferența la materialele folosite de cum se deschide și închide ușa și in multe alte aspecte legate de insonorizare, ergonomie, dinamica etc. Cum am spus in momentul de față sunt mult mai multe opțiuni și compromisuri destul de ok și se vede ușor pe stradă (coreene, japoneze etc.), din punctul meu de vedere nici Skoda nu este inclusă la mașini germane. Așa cum ai spus in multe situații la achiziție aspectul financiar primează și factorul emoțional/apartenența nu intră in ecuație.
Dutz, miercuri, 03.11.2021 19:29Am uitat sa dau un exemplu in care se poate vedea ca un model mai cu pretenții aduce costuri indiferent cine-l produce, vezi Kia Stinger…
-
Mircea Badea, joi, 04.11.2021 03:19
sa-si ia bicle daca nu le place viteza. sau electrice gen zoe maxim..
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
cine stie sa citeasca intelege: daca asta inseamna taxe mai mici. Cred ca trebuie vazut cum a fost adresata intrebarea.