Sondaj: Peste 33% dintre șoferii români utilizează doar carburanți premium
Peste 50% dintre șoferii români alimentează cu carburant premium cel puțin ocazional, iar unul din trei utilizează exclusiv acest tip de carburant, potrivit unui sondaj efectuat la nivel național. Pentru 74% dintre șoferi, calitatea carburantului reprezintă un factor determinant în alegerea stației de alimentare.
Funcționarea mai bună a motorului (39%), calitatea mai bună (37%) și performanța mai bună (32%) sunt principalele motive pentru care șoferii români optează pentru carburanții premium, potrivit unui sondaj comandat de MOL România.
Prețul este principalul factor pentru care consumatorii rămân rezervați în achiziționarea de carburant premium, iar un alt răspuns frecvent oferit este cel potrivit căruia calitatea carburantului obișnuit este suficient de bună.
Cu toate acestea, 83% dintre respondenți sunt de acord cu afirmația potrivit căreia carburantul premium asigură o performanță mai bună la condus.
Cei mai mulți șoferi (76%) aleg stația de alimentare în funcție de calitatea carburantului, urmată de preț (63%) și de amplasarea acesteia (53%).
Sondajul a fost realizat online în perioada 13-26 mai, iar la întrebări au răspuns 1.000 de șoferi din România.
-
Adrian, miercuri, 18.08.2021 17:26
Romanul este, ca tot omul, animal de turma. Daca aude ca toata lumea cumpara de la Cora, toti mananca la Dristor, toti merg la Mamaia, la Untold, pai vrea si el sa faca la fel, ca sa se simta bine, in rand cu lumea. Asadar avem in fata un articol platit de OMV (poate) care sa ii faca pe romani sa cumpere premium, ca asa e bine. Dar eu stiam ca romanii si-ar lua masini electrice, nu ?
-
Edikkk, miercuri, 18.08.2021 20:38
Nu poţi să faci reclamă falsă la un produs, mai ales un produs de scală largă, pe care se bazează parte din economie. Sunt avantaje cu siguranţă, şi faptul că mulţi români folosesc, este un mare semnal pozitiv, cu punctele Românilor iubesc maşinile, şi vor să le îngrijeasca bine, ceea ce este foarte bine Românii au bani Partea proastă că un sfert din ei, au maşinile praf şi aici ITPul e de vină şi.... mentalitatea. Mergeam în jurul unui mare oraș din România, în doar jumătate de oră, 10 maşini cu farurile de ceaţă aprinse, peste 5 maşini cu un bec faza scurtă ars, peste 5 maşini cu unul din faruri în copaci, asta în doar 30 minute. Nu vă mint. Dar, suntem pe drumul cel bun. PS oare o să facă curent gen extra, cu aditivi ? :))))
-
mircea badea, joi, 19.08.2021 07:48
numai omv100+ si v-power am folosit. putere/cuplu mai multa, niciun senzor etc stricat/afumat.
-
M, joi, 19.08.2021 10:34
Personal, ma indoiesc ca peste 33% dintre romani folosesc carburant premium. Si cred ca asta o poate vedea oricine... la pompa. Am si am avut numai masini noi si am folosit premium doar de cateva ori. Fara probleme pentru motor.
-
mog, joi, 19.08.2021 11:26
merita benzina premium doar daca ai un motor care stie sa l foloseasca. la 1.4 aspirat nu are nici un sens. pui omv100+ pe 2.0 turbo (sau mai mare) la diesel nu vad nici un avantaj, poate iarna?
-
Claudiu, joi, 19.08.2021 17:10
Aproape toate motoarele moderne, de prin anii 90 incoace, suporta carburanti cu cifra octanica (sau cetanica in cazul diesel) de la 92 pana la 100 fara nici o modificare de soft sau componente la motor. Cu cat CO/CC sunt mai mari cu atat se intarzie explozia necontrolata sau autoaprinderea necontrolata. Asta cauzeaza ardere necontrolata si mai departe un motor ce nu functioneaza optim si nu mai produce puterea specificata in cartea tehnica. Este semi-gresit sa presupui ca daca pui benzina de 100 o sa ai mai multi cai putere la masina ta. Doar ca sunt sanse mai mari sa atingi valoarea maxima indicata in cartea tehnica. In timp ce atunci cand rulezi cu benzina de 95, s-ar putea ca motorul sa nu produca valoarea maxima. Dar nu doar calitatea carburantului determina puterea generata, un factor foarte important il reprezinta volumul de oxigen ce ajunge in cilindrii. Cu cat aerul este mai rece, ai o concentratie mai mare de oxigen in acelasi volum de aer, asa ca motorul arde mai eficient si in aceste conditii poti atinge valoarea maxima chiar si cu benzina de 95, iar vara cand e foarte cald, cu benzina de 100 poti sa obtii o valoare putin putin mai mica. Concluzia o trage fiecare, daca ai motor mai nou ce ruleaza foarte lin cu benzina de 95, fara intreruperi sau sacadari in accelerarile puternice, nu castigi nimic in materie de putere cu benzina de 100. Dar s-ar putea ca benzina de 100 sa aiba aditvi suplimentari ce ajuta la pastrarea componentelor interne mai curate. (valabil si la motorina)
-
@mog, joi, 19.08.2021 19:14
te contrazic, am pus chiar si pe 1.4 aspirat si era diferenta cea ai mare. desigur, avea si 98/95 la capac la rezervor. nu mai dati cu parerea daca nu ati turat personal.
-
Liviu, joi, 19.08.2021 22:40
@nsrei Daca pui in weekend de la lukoil si folosesti cardul, dai cu 50 bani mai putin pe litrul de carburant cu cifra octanica 100. Deci e cam acelasi pret cu cel standard.
-
Mana-rece-suflet-cald, vineri, 20.08.2021 08:50
@Adrian, citește mai atent. E vorba de un studiu făcut de Mol. Mie mi se pare aproape de adevăr. Ideea e că, din acest punct de vedere, există două mari categorii de șoferi. Cei cu mașini noi, care au grijă de jucăria lor și o asigură, fac reviziile la timp, alimentează cu ce e mai bun, etc și cei cu mașini SH, cărora nu prea le pasă de nimic, vor doar cele mai mici costuri de deplasare. Sigur, sunt și excepții, care, după cum știm, întăresc regula.
-
Ionut, vineri, 20.08.2021 22:07
Pare neverosimil. La un parc auto cu o vechime medie de 16ani, in care aproximativ 50% din autoturisme sunt mai vechi de 15 ani ... nu imi pot imagina cat de relevant e studiul acesta. Da, daca au fost intrebati 1000 de clienti din statiile Mol ... atunci poate.
-
VPOWER, vineri, 20.08.2021 23:31
cine are 98/95 la rezervor trebuie neaparat sa puna 98+,indiferent cat de veche e. iar la motorina, oricum sunt prob;eme, deci neaparat premium la oricare.
-
mm, duminică, 22.08.2021 08:07
33% pentru ca suntem dăștepți si le stim pe toate, nu stiu daca ati remarcat, dar pe capacul de la rezervor se afla o eticheta pe care se afla trecuta cifra octanica recomandata de producator...
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Am un Ford cu injecție directă de benzina dar fara filtru de particule. Își adaptează avansul după cifra octanica și chiar daca pun benzina mai buna cel mult câștig câțiva cai. Și cică injectoare mai curate. Supapele nu știu cum or fi, probabil cu depuneri...aa și e cu 10% mai scumpă decât aia normala. Eu pun benzina de 10milioane pe lună așadar un milion nu mai contează