Sorin Oprescu: "Voi finaliza trei proiecte mari de infrastructură rutieră în Bucureşti până în 2016"

Publicat marţi, 28.05.2013 18:22 de Sebastian Toma

Sorin Oprescu, Primarul Capitalei, a participat astăzi la evenimentul Mediafax care viza subiectul "Oraşele de mâine". Primarul a anunţat proiectele pe care le va finaliza până în 2016, când i se va încheia mandatul.

Sorin Oprescu, Primarul Municipiului Bucureşti, a participat astăzi la conferinţa Mediafax "Cities of Tomorrow", care urmărea viitorul oraşelor din perspectiva mai multor personalităţi. Edilul Capitalei a anunţat planurile sale pentru Bucureşti, printre care se numără şi numeroase elemente de infrastructură rutieră.

Dintre acestea, Oprescu a enumerat mai multe proiecte de infrastructură rutieră pe care vrea să le completeze până i se va încheia actualul mandat. Printre planurile anunţate de edil se numără eliminarea "parcagiilor", construirea de parcări subterane noi şi finalizarea unor pasaje sau străpungeri menite să uşureze traficul din Capitală.

PASAJUL MIHAI BRAVU VA FI TERMINAT

Oprescu a anunţat că finalizarea pasajului Mihai Bravu este unul dintre priorităţile sale până la încheierea actualului mandat. Lucrările au fost oprite din cauza unor dispute cu Romstrade, societatea care trebuia să construiască pasajul respectiv, proiectul pasajului fiind blocat în faza de expertiză, moment în care Primăria a reziliat anticipat contractul. Pentru a finaliza lucrarea, Primăria va organiza o nouă licitaţie, care vizează realizarea unei legături rutiere între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii, în vederea decongestionării traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu – Spitalul Unirii – Calea Văcăreşti. Bugetul pentru acest proiect este de aproximativ 28 milioane de euro, fără TVA, iar lucrarea va fi finanţată din bugetul municipalităţii.

Primarul Capitalei spune că termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 15 luni de la data atribuirii contractului. Imediat după finalizarea acestui proiect, Oprescu pregăteşte un alt pasaj, care să decongestioneze traficul pe Calea Văcăreşti. Ambele pasaje fac parte din marele plan al edilului de a forma o serie de inele care să înconjoare Bucureştiul prin interior şi să faciliteze traversarea acestuia de la un capăt la altul, într-un timp cât mai scurt, evitând centrul.

STRÂPUNGEREA DE LA PODUL CIUREL VA LEGA A1 de A2

Primarul Oprescu spune că nu a renunţat la ideea sa de a lega autostrăzile A1 şi A2 prin Bucureşti, urmând să folosească o străpungere dedicată în acest sens, care să pornească la capătul bulevardului Splaiul Independenţei şi să treacă pe lângă Lacul Morii. Mai mult decât atât, Oprescu spune că va lega cele două autostrăzi şi de DN1, cel mai probabil fiind vorba de o intersecţie care va putea redirecţiona traficul de pe Splaiul Independenţei şi pe drumul care duce la ieşirea din Bucureşti înspre DN1.

Tot în cartierul Militari, Oprescu vrea să realizeze mai multe proiecte pentru a uşura circulaţia, multe dintre acestea vizând legarea sau extinderea unor artere pentru a îmbunătăţi fluxul de trafic. Prelungirea Ghencea, o stradă care a devenit aglomerată odată cu apariţia cartierului Brâncuşi şi a diferitelor proiecte imobiliare din oraşele alăturate, va primi o modernizare importantă în următorii ani, precizează Oprescu.

UN NOU PASAJ LA PIAŢA SUDULUI

Piaţa Sudului va primi un pasaj suplimentar, care va reduce volumul traficului în sensul giratoriu cu acelaşi nume şi va uşura ieşirea din oraş. Acest pasaj va fi finalizat până la finalul actualului mandat, anunţă Primarul Capitalei. Pe lângă acest pasaj, edilul nu renunţă la proiectul pentru pasajul de la Casa Presei Libere, care va pleca de la Fântâna Mioriţa, va merge în paralel cu actualul bulevard care merge până la Piaţa Presei şi se va transforma apoi într-un pasaj care va împărţi traficul între Bulevardul Kiseleff şi Bulevardul Mărăşti, după cum ne arată schiţele prezentate de primar. Primarul Oprescu susţine că a împărţit problemele de infrastructură ale Capitalei în 20 de programe şi subprograme, pentru care va primi aproximativ 16 miliarde de euro de la Uniunea Europeană.

PISTELE DE BICICLIŞTI VOR FI REFĂCUTE

Primarul general al Capitalei a recunoscut că, la planificarea şi desenarea actualelor piste pentru biciclişti, echipa sa s-a "grăbit şi a greşit". Apoi, Oprescu a învinuit şi constructorii care au amplasat ulterior staţii RATB peste anumite secţiuni ale pistelor respective, precum şi alte decizii neinspirate ale altor constructori care s-au intersectat cu aceste piste.

Noile piste pentru biciclişti vor urma modelul celor din Copenhaga, în măsura în care va putea fi aplicată soluţia danezilor, anunţă Oprescu. Primarul Capitalei vrea să le ofere bicicliştilor o soluţie viabilă de traversare a Bucureştiului, din toate punctele cardinale şi din toate cartierele, eliminând actualele secţiuni fără piste de biciclişti din actualul format al oraşului. Mai mult decât atât, Primarul General al Capitalei vrea să le ofere mai multă atenţie pietonilor, aceştia urmând să primească mai multe spaţii pietonale şi o serie de pasaje dedicate acestora.

SursăFoto - Mediafax

  • un oarecare, marţi, 28.05.2013 19:39

    piata sudului?

  • antonny, marţi, 28.05.2013 20:48

    Domnule PRIMAR Oprescu sa stiti ca exista in cartierul Militari o cale ferata care nu e folosita de 23 ani .....asta ar fi solutia pentru a uşura circulaţia.....oare noi nu putem sa avem tren in capitala........

  • Catalin, marţi, 28.05.2013 23:00

    da, Piata Sudului, pai ce cozi se fac acolo dinspre Obregia, cu semaforul ala de rahat din fata Big-ului, cu iesirea imposibila de pe Secuilor spre Vacaresti (intersectia blocata de cei care forteaza in fata cimitirului). Acolo trebuie clar subteran de la fantana cu iesire dupa Sun Plaza

  • inexorabil, marţi, 28.05.2013 23:10

    Dar ce-ai facut din Piata Universitatii? O platforma fara gust, fada ca si capatana ta, chiar daca l-ai adus inapoi pe nemuritorul Mihai Viteazul. N-a fost vina Primariei ca s-au descoperit acolo multe oseminte seculare, dar trebuia sa stopati imediat lucrarile cu parcarea, fiindca, de regula, pe foste cimitire nu se cuvine sa se ridice nimic (dar na! banutii alocati trebuiau papati pana la capat), de aceea nu cred ca voi cobori vreodata cu masina in acel subteran (care se deschide tot intr-o zona macabra, unde au murit destui oameni in '77). Sorinaciule, observ ca nu te incearca decat estetica uratului......Du-te, frate, la Muzeul Mun. Bucuresti, parcurge cu atentie arhiva foto si alege mai bine sa reeditezi acea arhitectura avangardista extraordinara a perioadei interbelice decat sa continui "opera" de sistematizare socialista, varianta rutiera. Pai cu 16 miliarde pomana, in primul rand poti izola termic toate blocurile ramase neizolate, poti reabilita in stil grandios B-dul Magheru si Centrul Vechi si mai poti reface cladirile de risc seismic, dupa care sa te apuci sa populezi zonele verzi cu cat mai multe flori, care sa contrasteze cu peisajul cenusiu al betonului si asfaltului, sa dai jos toate porcariile de reclame, iar toate arterele de circulatie ale Capitalei sa arate impecabil! Si, nu in ultimul rand, sa amenajezi din nou Piata Universitatii (astupand prostia aia extravaganta de grota mortuara inchipuita parcare), incat sa fie din nou cuceritoare, ca in anii '60-'70. De fapt, matale te-ai consultat vreodata cu cetatenii, alegatorii tai, in afara de intervalul electoral, cand oricum nu opiniile sau revendicarile lor te preocupau?

  • BaditzaEx, marţi, 28.05.2013 23:50

    deci!, cu toate ca l-am votat pe prefacutul asta ( doar nu era sa-l votez pe Prigoana ), observ ca e un papagal, mincinos si din ce in ce mai prefacut - podul ala de la Asmita Gardens ( Berceni-Mihai Bravu ) inceput fara autorizatii, neterminat nici in ziua de azi , splendida Casa Radio ( care promitea cu surle si trambite sa o reustaureze ) a fost vanduta si demolata pe bucati... in schimb promite marea cu sarea... ti se face scarba !!!, sper sa scapam de acesti Pesedisti si Pedelisti ambulanti, care NEINCETAT vand si tradeaza tara,.. Suntem o tara de imbecili, propun astfel ori sa reinstaram Monarhia cu ajutorul liberalilor ori sa vorbim cu bozgorii aia fanatici si sa le propunem sa lase naibii Ardealul si sa facem toata tara, un Tinut Secuiesc, gata haideti sa luam lectii de lb maghiara ! Ighen ???

  • BaditzaEx, marţi, 28.05.2013 23:55

    p.s. in semn de solidaritate fata de clara superioritate ARIANA, a Etniei blagoslovite de sf. Stefan al Bozgorimii Mari, imi voi schimba numele din BaditzaEx in PistoIstavn, poate se sparge mamaliga =))

  • CM!, miercuri, 29.05.2013 00:16

    Si cat va fura? a facut un stadion imens la pretz dublu cu tehnologie d rahat: vezi suprafatza d joc. In al doilea rand sa mai faca la glina inca o statzie de epurare fiindca bucurestiu recicleaza doar jumate din apele reziduale. vorba romanilor: "paine si circ"

  • autobaza, miercuri, 29.05.2013 01:41

    cine e sorin oprescu?

  • dan, miercuri, 29.05.2013 09:45

    Il mai crede cineva? Oricum, la cat de prost e poporul, care a fost in stare sa-l revoteze dupa 4 ani in care nu a facut absolut nimic decat sa taie panglici la proiectele altora, ne meritam soarta. N-a facut nici macar minimumul necesar, adica un sistem de semaforizare inteligent si o reconfigurare a intersectiilor, si el vorbeste din filme SF, cu pasaje, strapungeri.

  • ala, miercuri, 29.05.2013 09:54

    Impartasesc cu fiecare ce au pe suflet. Nu sunt un fan al lui Oprescu dar nici cu abjectu de Prigoana nu se putea sa imi spuna orice si oricine.

  • schumi, miercuri, 29.05.2013 10:27

    Cand scapam de Oprescu ?

  • dany, miercuri, 29.05.2013 18:47

    un oras civilizat (vezi Montreal) are la suprafata cladirile de patrimoniu, pietoni, oameni care alearga zilnic, calesti pt turisti, autobuze decapotabile... si mai ales oameni cu zambetul pe buze... traficul? e mutat in subteran printr-o retea de galerii... chiar pe mai multe niveluri PS desigur pt asa ceva trebuiesc multi gologani si o structura geologica care sa permita asta...