Spyker se pregăteşte de executarea silită - toate bunurile companiei vor fi vândute într-o licitaţie

Publicat joi, 03.07.2014 19:02 de Sebastian Toma

Compania Spyker va fi executată silit de autorităţile olandeze după ce a acumulat datorii impresionante la stat. Toate bunurile companiei vor fi vândute la finele lunii curente.

Spyker, compania olandeză care a deţinut în trecut marca Saab, este pe care să dispară din peisajul auto din cauza unor datorii neplătite. Un portal auto din Olanda a descoperit apariţia pe un site de licitaţii a unei vaste colecţii de automobile Spyker deţinută de fabrică, precum şi a altor bunuri ale companiei care producea supercar-uri.

Lista de bunuri vândute de Troostwijk Auctions este vândută în regim de executare silită şi include modele sport de lux, prototipuri, maşini de test, diferite modele de competiţie şi 85 de motoare V8 de origine Audi. Licitaţia va avea loc la sfârşitul lunii curente, iar aceasta ar putea să marcheze sfârşitul mărcii olandeze.

Spyker B6 Venator Spyder Concept a debutat la Pebble Beach

Modelele Spyker se remarcau prin atenţia la detaliu la nivelul habitaclului, pe lângă aspectul extravagant.

Spyker face apel în "procesul Saab" contra celor de la General Motors

Compania de licitaţii nu a dezvelit lista completă de vehicule aflate la vânzare din portofoliul Spyker, dar au publicat câteva imagini care arată mai multe concepte, două modele de competiţie şi mai multe maşini de serie, nu toate finalizate. Reprezentanţii Spyker au fost contactaţi de Autoblog.nl şi au declarat că au o datorie însemnată faţă de autorităţile din Olanda şi că aceasta este suficient de mare încât executarea silită să fie inevitabilă. Între timp, Victor Muller, CEO-ul Spyker, a declarat că problema a fost rezovlată şi că licitaţia în cadrul căreia urmau să fie vândute bunurile companiei nu va mai avea loc, cu toate că reprezentanţii casei de licitaţii spun că totul este în derulare conform anunţului iniţial.

FEATURE: Saab - vârfurile şi căderea unui mare brand auto

Aşa arăta consola centrală a unui model Spyker în 2006, inspirată puternic din lumea aviaţiei, cu care vechea marcă Spyker avea legături puternice.

Spyker este o marcă fondată în Olanda în 1880 şi defunctă în 1926, dar numele a fost folosit ulterior de compania Spyker Cars, care face şi subiectul acestui articol. Aceasta din urmă a debutat în 1999 şi deţine drepturile legale atât pentru logotipul Spyker, cât şi pentru numele şi motto-ul companiei "Nulla tenaci invia est via". Compania Spyker Cars nu este pentru prima dată în pericol, olandezii având probleme financiare încă din 2007, deşi anul 2010 a fost cel mai slab pentru ei. Chinezii de la Youngman Ltd. au achiziţionat 29.9% din acţiunile companiei în acugust 2012, contra sumei de 10 milioane de euro, dar implicarea ulterioară a acestora este incertă. Marca a construit doar două maşini în decursul anului trecut, spre deosebire de 2012, când a construit 52 de unităţi. Cel mai bun an pentru Spyker a fost 2006, cu 94 de maşini vândute, dintr-un total de aproximativ 300 de unităţi fabricate în istoria modernă a companiei.

Spyker şi Youngman vor produce maşini pe platforma Pheonix-Saab

Via WCF | Autoblog.nl | Troostwijk Auctions

  • S, joi, 03.07.2014 21:59

    Oare pot cumpara cutia si motoru din poza 14 si 15 cu vreo 500euro ? Bani cash. Vreau sa fac un Logan spyker.

  • zarnesteanu, joi, 03.07.2014 22:53

    Modelele Spyker se remarca prin atenţia la detaliu la nivelul habitaclului, pe lângă aspectul extravagant. Prima oara cand am condus asa o bijuterie am ramas profund uluit. Mare pacat ca au prbleme financiare. Le doresc sa gaseasca o solutie salvatoare si sa ne incante la fel ca si pana acum cu creatiile lor desavarsite. V-am pupat, ma duc sa mai pufai putin din cuban cigar-ul meu inghetat ...tun.

  • ..., marţi, 08.07.2014 21:38

    ..in fund :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))