Stellantis analizează vânzarea Free2move, programul său de ride-sharing

Publicat sâmbătă, 04.10.2025 09:28 de Silvian Irimia

Stellantis ia în considerare o posibilă vânzare a diviziei sale de car-sharing, Free2move, în contextul în care directorul general Antonio Filosa încearcă să redreseze producătorul auto aflat în dificultate.

Potrivit anumitor surse, se pare că producătorul a contactat potențiali cumpărători pentru Free2move, însă discuțiile se află într-o etapă incipientă și nu există nicio certitudine că tranzacția va avea loc.

Filosa, în vârstă de 52 de ani, se află sub presiune să stabilizeze compania, care a pierdut cotă de piață în Statele Unite și Europa, după o serie de greșeli strategice în perioada conducerii fostului CEO Carlos Tavares.

O vânzare a diviziei Free2move ar putea face parte din planul lui Filosa de a renunța la activitățile neprofitabile și de a concentra investițiile pe activele și regiunile de bază.

Filosa, un veteran al companiei care a preluat conducerea în luna mai, dorește să direcționeze cât mai multe investiții către piața americană, principalul motor de profit al grupului, potrivit surselor.

Primele semne arată că această schimbare de strategie începe să dea rezultate, Stellantis raportând prima creștere trimestrială a vânzărilor în SUA din ultimii doi ani.

Free2move a fost lansat în septembrie 2016 de grupul francez PSA, care ulterior a fuzionat cu Fiat Chrysler Automobiles din Italia, formând actualul grup Stellantis. De la înlăturarea lui Tavares, Stellantis a redus ambițiile privind vehiculele electrice și a oprit investițiile într-un parteneriat pe hidrogen cu Michelin și Forvia SE.

Free2move a fost, la un moment dat, una dintre marile mize ale lui Tavares, într-o perioadă în care mulți rivali renunțau la serviciile de mobilitate din cauza dificultăților în construirea unor modele de afaceri profitabile.

În 2022, compania a anunțat intenția de a achiziționa Share Now, platforma de car-sharing deținută în comun de BMW și Mercedes-Benz Group, pentru o sumă nedezvăluită. La acel moment, Stellantis își propunea să extindă Free2move la nivel global, vizând 15 milioane de utilizatori activi și venituri nete de 2.8 miliarde de euro.

În prezent, potrivit site-ului companiei, Free2move oferă servicii de car-sharing în marile orașe europene, precum Paris, Madrid, Roma și Amsterdam, dar și în Washington, D.C., în Statele Unite.

via Automotive News Europe