Stellantis depășește grupul Volkswagen și devine cel mai mare producător din Europa în octombrie
Grupul Stellantis a reușit să depășească Volkswagen în luna octombrie. Această schimbare neașteptată în topul vânzărilor din Europa vine pe fondul crizei mondiale de semiconductori.
În luna octombrie, industria auto a cunoscut o perioadă dificilă, cu vânzări care au scăzut drastic față de anul trecut, dar și cu oprirea temporară a producției de mașini. Acest lucru se datorează crizei mondiale de semiconductori, iar mai mulți constructori, precum Grupul Volkswagen, au înregistrat pierderi mari la capitolul vânzări. Grupul german a fost depășiț de către Stellantis în luna a 10-a.
Numai în această lună, grupul VW a înregistrat o scădere cu 44% față de aceeași perioadă a anului trecut, adică mai puțin cu 100.000 de mașini vândute. Nici mărcile individuale din grup nu se bucură de o perioadă prea bună. Volkswagen a înregistrat pierderi de 42%, iar vânzările Skoda au scăzut cu 50%. Asta se traduce prin 40.000, respectiv 25.000 de unități mai puține față de octombrie 2020.
Audi merge, de asemenea, pe un trend negativ. Marca premium a grupului VW a înregistrat o scădere de 49%, adică 23.000 de exemplare. Seat a pierdut 43% în luna octombrie, echivalentul a 12.000 de unități. Porsche este singurul brand care a menținut o creștere, reușind să vândă cu 300 de unități mai mult decât în octombrie 2020.
În total, Grupul Volkswagen a vândut 134.103 de mașini în luna octombrie.
Cel mai apropiat concurent, Stellantis, a reușit să se adapteze mai bine crizei și a depășit Volkswagen la acest capitol. Grupul nou înființat chiar la începutul acestui an a înregistrat scăderi mai mici în luna octombrie. Astfel, Stellantis a pierdut 33% față de octombrie 2020, adică 73.000 de exemplare în minus. Cele mai multe mărci din cadrul grupului, Opel, Fiat, Peugeot, Citroen și Jeep au înregistrat cu toții o scădere de 33%. Ca număr de unități, Peugeot a scăzut cel mai mult, cu 25.000 de exemplare, urmat de Fiat și Citroen, cu 15.000 de unități mai puține, apoi Opel, cu 12.000 de vehicule mai puțin și Jeep cu 4000 de unități pierdute.
Alfa Romeo a suferit cel mai mult, cu o scădere de 48%. DS, în schimb, se află în situația opusă după ce a înregistrat pierderi de numai 16.5% în luna octombrie. Astfel, Grupul Stellantis a reușit să vândă 147.800 de exemplare în luna a zecea.
În primele zece luni, Grupul Volkswagen își menține poziția de lider pe piață, cu 2.1 milioane de mașini înmatriculate. Asta înseamnă o creștere de 2% față de același interval de anul trecut. Stellantis a vândut 1.8 milioane de mașini în perioada ianuarie-octombrie, ceea ce înseamnă mai mult cu 1.9% față de 2020.
Imediat sub cei doi se află Grupul Renault, care nu s-a bucurat nici el de un trend pozitiv. În luna octombrie, concernul francez a avut o scădere de 31.7%, adică mai puțin cu 35.000 de mașini față de anul trecut. Marca Renault a pierdut 36% (27.000 de unități), iar Dacia a scăzut cu 23.5% (8600 de exemplare). În luna precedentă, grupul Renault a vândut 76.705 de automobile.
Dacă luăm în calcul și perioada din ultimele 10 luni, grupul francez a vândut 836.388 de vehicule, ceea ce reprezintă o scădere de circa 10%. Marca Renault a pierdut 15% în această perioadă, însă Dacia se menține pozitiv, cu o creștere minimă de 1% față de același interval din 2020.
În Europa au fost comercializate aproximativ 800.000 de mașini în luna octombrie, adică o scădere de 30%. Iar în intervalul ianuarie-octombrie s-au vândut 9.96 milioane de automobile, o creștere de 2.7% față de anul trecut.
via Profit