STUDIU: Cu cât s-au scumpit mașinile compacte în perioada 2002 - 2020
Potrivit unui studiu recent, mașinile compacte de segment C, comercializate în Europa, s-au scumpit cu 63% în perioada 2002 - 2020. De asemenea, și prețul mașinilor de segment B a crescut cu 59% în aceeași perioadă.
Mașinile noi sunt atractive, pline de tehnologie și echipate cu sisteme de asistență care fac călătoria mai ușoară și mai sigură. Desigur, toate acestea costă și sunt de fapt câteva dintre motivele pentru care mașinile au ajuns să fie mai scumpe decât erau acum 19 ani, spre exemplu.
Un studiu realizat de publicația germană Automobilwoche dezvăluie că prețul mediu al unei mașini compacte de segment C (Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Volkswagen Golf etc.) a crescut cu 63% în perioada 2002 - 2020.
Spre exemplu, cei de la Jato Dynamics arată că un Golf costa circa 18.400 de euro în 2002 (în Germania), iar în 2020 prețul a ajuns să fie de 30.000 de euro. Dacă se ia în calcul inflația, creșterea nu este atât de mare (21%), dar tot există.
Pe lângă motivele evidențiate mai sus, publicația germană mai susține că prețul mașinilor a crescut și pentru că oamenii cumpără cu precădere versiuni mai bine echipate (și implicit mai scumpe) decât în trecut.
Totodată, și costul de producție al unei mașini moderne este mai mare decât era în anii 2000.
Și mașinile compacte de segment B s-au scumpit în perioada 2002 - 2020. În medie, un Volswagen Polo, Opel Corsa sau un Renault Clio costă acum cu 59% mai mult.
Prognozele recente arată că, până în 2027, mașinile electrice, comercializate în Europa, vor fi mai accesibile decât cele echipate cu sisteme de propulsie convenționale.
via Automobilwoche
În 2027 electricele vor fi mai accesibile, după ce multe modele de volum cu ardere internă vor dispărea, rămânând alea mai scumpe, deci o compactă electrică va fi doar 40.000 euro, rămâne de văzut cât vor mai rezista subvențiile.