STUDIU: Modelele electrice BMW emit un nivel de CO2 mai mic cu o treime decât cele cu motoare termice
Un studiu realizat de BMW alături de TÜV Rheinland arată că mai multe modele electrice au un nivel de emisii mai scăzut cu o treime față de modelele echivalente cu motoare termice în perioada ciclului lor de viață.
Recent, BMW a realizat un studiu nou în parteneriat cu TÜV Rheinland pentru a compara nivelul de emisii dintre un model electric și unul cu motor convențional pentru întreg ciclul de viață. Studiul a fost făcut pentru o utilizare de până la 200.000 de kilometri și au fost luate în calcul și emisiile de dioxid de carbon pentru producția de energie din Germania.
Astfel, potrivit studiului, mai multe modele electrice BMW, precum i4, iX3 și iX emit un nivel de CO2 mai mic cu o treime față de modelele cu motoare termice. Mai mult, o mașină electrică are o amprentă de emisii cu două treimi mai mică atunci când energia de alimentare provine din surse regenerabile.
Concret, rezultatele studiului arată că BMW iX3 are o amprentă de carbon cu 40% mai mică față de un X3 30i, cu energie provenită de la rețea. Amprenta devine cu 67% mai mică în cazul utilizării energiei din surse regenerabile.
BMW iX are o amprentă cu 36% mai mică față de X5 30d prin folosirea surselor convenționale, respectiv cu 66% mai mică prin utilizarea energiei verzi. La final, modelul i4 este mai puțin poluant cu 32% față de un Seria 4 420i la surse de energie normale, respectiv cu 64% la sursele regenerabile.
Procesul de producție al mașinilor este unul eficient, bazat pe un set de măsuri care să protejeze mediul. Din 2020, BMW folosește energie provenită din surse regenerabile în centrele de producție. Anul trecut, aceste centre de producție au devenit neutre în amprenta de carbon cu ajutorul unor măsuri noi, suplimentare.
Mai mult, BMW preia componente de la furnizori care folosesc doar energie din surse regenerabile, în special bateriile și celulele pentru acestea. De asemenea, BMW investește major în producția oțelului și aluminiului realizate cu ajutorul energiei solare.
BMW își propune ca până în 2030 să reducă emisiile unui vehicul pe parcursul ciclului de viață cu 40%. Pe lângă asta, grupul bavarez vrea să scadă cu până la 80% emisiile rezultate din procesul de producție, cu 20% cele provenite de la furnizori și cu 50% cele din timpul utilizării unui vehicul.
Pe de altă parte, BMW dorește să crească nivelul de utilizare al materialelor reciclabile de la 30% la 50% atunci când va fi lansată noua serie de modele Neue Klasse de la jumătatea deceniului curent.
via Lifenews
Cum asa? Studiul fals, meseriasii romani nu au fost consultati! Ei "stie" ca un dizal adevarat, cu mii de km dati inapoi este o investitie mult mai buna: se poate incarca imediat cu 1-2 litri de motorina, ca de atat au mai ramas bani dupa ce au luat troaca. BMW sa mai zica in continuare ca motoarele termice mai rezista vreo 20-30 de ani, poate ii conving pe romani.