STUDIU: Unele mașini second hand din România au schimbat proprietarul de 24 de ori
Un nou studiu a pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora.
Mașinile second hand vândute în România trec adesea prin mâinile a mai mult de doi proprietari, în special în cazul vehiculelor aduse din străinătate în țara noastră. De altfel, există foarte multe mașini la mâna a doua care au un istoric bogat în ceea ce privește înmatricularea lor în mai multe țări diferite. O mașină scoasă la vânzare poate să fi avut chiar și mai mult de 20 de proprietari pe parcursul vieții sale.
Un studiu nou realizat de cei de la CarVertical arată care sunt cele mai extreme cazuri în care o mașină trece printr-o schimbare frecventă de proprietari și de țările în care este înmatriculată. Dintre toate mașinile second hand verificate în prima jumătate a lui 2024 a ieșit în evidență un Audi A7 produs în anul 2019. Acest exemplar a fost înmatriculat în 8 țări diferite în numai 5 ani.
De asemenea, avem ca exemplu un BMW Seria 5 din 2011 înmatriculat în 7 țări diferite, precum și un BMW M8 din 2020 și un Audi Q5 din 2009, fiecare înmatriculate în 6 țări diferite.
Același studiu a găsit și o mașină second hand care are la istoric mai mulți proprietari decât ani de vechime. Mai exact, este vorba despre un Mercedes-Benz Clasa ML din 2005 care a avut nu mai puțin de 24 de proprietari în cei 19 ani de existență. La mică distanță a fost descoperit un BMW Seria 5, produs tot în 2005 și care a trecut prin 21 de proprietari.
Sunt cazuri în care unele mașini trec și mai frecvent printr-o schimbare de proprietar. De exemplu, studiul dezvăluie cazul unui Mercedes-Benz Clasa CL din 2013 care a trecut prin mâinile a nu mai puțin de 19 ani în doar 11 ani.
"Dacă o mașină a avut mai mulți proprietari, merită să investigați care este cauza", a precizat Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicații CarVertical. "De obicei, oamenii schimbă mașinile la 4 – 6 ani, dar un vehicul care își schimbă proprietarii an de an sau, mai rău, la câteva luni, poate ascunde probleme serioase. Șoferii care achiziționează mașini importate sunt expuși unui risc deosebit, deoarece este dificil de urmărit câți proprietari a avut vehiculul în trecut. În ultimul timp, odată cu creșterea popularității serviciilor de verificare a istoricului auto, aceste informații pot fi accesate instantaneu", a mai adăugat Buzelis.
Același studiu mai arată și care au fost mașinile cu cele mai multe accidente înregistrate, cu cel mai mare cost al daunelor, dar și mașinile care au avut cei mai mulți kilometri dați înapoi. Astfel, pentru mașinile second hand verificate în prima jumătate a lui 2024, s-a descoperit că o Toyota Land Cruiser din 2008, înmatriculată în România, a fost implicată în nu mai puțin de 20 de accidente.
De asemenea, cel mai mare cost al daunelor pentru o mașină verificată în România a fost înregistrat la un Range Rover produs în 2008. Valoarea totală a daunelor se ridică la 185.500 euro. La final, studiul relevă și o mașină cu cei mai mulți kilometri dați înapoi. Mai exact, acesta este cazul unui BMW Seria 5 din 2005, al cărui kilometraj a fost dat înapoi cu 607.089 kilometri.
via CarVertical
Parcul auto din Romania este o mare pacaleala, te plimbi pe strada si te poti imbolnavi de la toate troacele diesel sau cu filtru de particule anulat. Citisem un articol tot pe automarket in care citau pe RAR cum ca 25% din masinile din Romania sunt neconforme. De ce nu se fac mai mult controale in trafic si ridicat numere si taloane? Astia de la RAR nu au copii? Ne imbolnavim de la atata poluare. Eu circul si pe jos, si cu bicicleta si cu masina, dar lasand toate jafurile pe strazi practic dai si in pietoni si in biciclisti.