Subaru prezintă noul Solterra: prima electrică a companiei are o autonomie de 530 kilometri

Publicat joi, 11.11.2021 10:33 de Alexandru Monenciu

Subaru a publicat primele imagini oficiale și informații despre Solterra. Primul model electric al companiei este disponibil cu până la 217 cai putere, iar autonomia ajunge până la 530 de kilometri.

Campania de promovare a noului Subaru Solterra, prima electrică a companiei, a fost presărată cu o serie de imagini teaser, clipuri video și, din când în când, câteva informații dezvăluite pe jumătate. Acum a venit momentul să facem cunoștință, pe deplin, cu noul model al niponilor.

Fiind dezvoltat împreună cu Toyota, pe arhitectura e-TNGA,

nu este nicio surpriză că noul Solterra seamănă izbitor cu geamănul bZ4x. Designul exterior și cel interior sunt aproape identice, excepție făcând câteva detalii minore și finisaje.

Până și dimensiunile sunt aceleași. Subaru Solterra, la fel ca bZ4x, are o lungime de 4.690 milmietri, o lățime de 1.860 mm, 1.650 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.850 milimetri. Masa proprie este de 2.020 kilograme.

Sistemul de propulsie este format din două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Versiunea cu tracțiune față dezvoltă 204 CP, iar cea cu tracțiune integrală 217 cai putere. În Japonia, Solterra este oferit cu o baterie de 71.4 kWh.

Autonomia diferă în funcție de varianta bifată. Cea cu 204 CP poate parcurge până la 530 de kilometri cu o singură încărcare, iar cea din urmă 460 de kilometri. Acumulatorul poate fi încărcat rapid cu până la 150 kW.

Versiunea dedicată pieței din SUA va debuta în curând, cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles. Lansarea comercială este programată pentru jumătatea lui 2022.

via Subaru

  • PMC, joi, 11.11.2021 11:17

    Cand am vazut-o am zis ca nu are nicio treaba cu designul Subaru, care era unul reusit (pasare rara la asiatici). Asta e urata cam cum sunt toate toyotele. Dupa mine, nu exista nicio Toyota aratoasa. Si na... daca te iei dupa de-astia, e clar ca scoti uratzenii si tu. Apoi bateria de 74: fratilor, o electrica ia cam 22 - 28 kWh / 100 de km. Deci asta o sa mearga probabil sub 300. Avand in vedere ca e si mai inalta si grea, poate n-o sa mearga nici 250 in conditii mai neprietenoase (frig, ploaie samd). PS: Masina are peste 2 TONE la gol. Cu 2-4 adulti si ceva bagaje.... well... Good luck! :)

  • noofense, joi, 11.11.2021 11:37

    22-28 kwh la viteze de autostrada vrei sa zici ...

  • M, joi, 11.11.2021 12:37

    In noua lume "electrificata" a ramas doar numele si emblema Subaru, restu-i Toyota. La fel la Suzuki Across. Si procesul continua... ... in rest Toyota strange randurile in jurul ei si mai mult pentru ea.

  • Clique, joi, 11.11.2021 12:48

    Adică viitorul model Toyota-Lexus nu?

  • andrei, joi, 11.11.2021 22:41

    e atat de frumoasa ca era sa vomit.

  • alex, vineri, 12.11.2021 08:07

    ce inventii, nu consuma o electrica 22-28kwh. doar taycan are cifre pe acolo, dar aia e sport. ia un id3, un i3, un id4, ce vrei tu din astea mai normale si nu ajung acolo. au 14-17kwh si in oras cum se franeaza mult autonomiile sunt mai bune ca la drum lung, unde nu prea franezi. cand o sa conduci o electrica (personal nu imi plac) o sa vezi ce bine trag indiferent ca ai sau nu alte persoane in masina.

  • xxx, vineri, 12.11.2021 11:16

    Pentru mine nu este vreo surpriza ca un producător care vinde sub 3mil vehicule/an, este ‘’înghițit’’ de marii ’’rechini’’. Bănuiesc ca si Mazda tot lângă Toyota se duce! Ca si mari constructori de sine stătători, mai rămân Honda si Ford care sar bine de 5mil, dar nu cred ca va fi suficient pentru ei, bănuiesc ca vor si ei alianțe