Suedezii anunță o baterie revoluționară, alcătuită din celule de sodiu-ion. Va fi mai accesibilă
Compania suedeză Northvolt a anunțat că a dezvoltat un nou tip de baterie pentru mașini electrice, care promite să fie revoluționară. Noua baterie conține celule din sodiu-ion în loc de litiu-ion, ceea ce va duce la reducerea costurilor de producție și la micșorarea dependenței de metale rare.
Suedezii de la Northvolt tocmai au anunțat că au lucrat la un nou tip de baterie pentru mașinile electrice. Această baterie se anunță a fi una revoluționară, potrivit companiei scandinave. Asta pentru că noua baterie este alcătuită din celule din sodiu-ion, care le vor înlocui pe cele din litiu-ion.
Northvolt spune despre noul tip de acumulator că va fi mai accesibil față de o baterie litiu-ion, deoarece noile celule sunt mai sigure și mai rentabile decât bateriile pe bază de nichel, mangan și cobalt sau acumulatorii pe bază de fosfat de fier. Pe lângă faptul că noua baterie sodiu-ion nu conține litiu, aceasta nu va avea în compoziție nici metale rare, deoarece bateria va folosi materii prime care se găsesc „din abundență”, așa cum spune Northvolt.
Unul din avantajele bateriei de tip sodiu-ion este un nivel de stocare mai mare al energiei, potrivit spuselor companiei. Alături de asta, Northvolt dorește ca viitoarele generații de baterii sodiu-ion să ofere și o densitate de energie mai mare pentru viitoarele mașini electrice. De altfel, noua baterie dezvoltată de Northvolt are o densitate energetică de 160 Wh/kg.
„Lumea și-a pus mari speranțe în ionul de sodiu și sunt foarte încântat să spun că am dezvoltat o tehnologie care va permite implementarea sa pe scară largă pentru a accelera tranziția de energie”, a declarat Peter Carlsson, CEO-ul și co-fondatorul Northvolt.
„Tehnologia noastră cu ioni de sodiu oferă performanța necesară de a permite stocarea energiei cu o durată mai lungă decât chimiile alternative ale bateriilor, la un cost mai mic, deschizând astfel noi căi de implementare a generării de energie regenerabilă. Numai potențialul ionului de sodiu pe această piață va avea un impact semnificativ în demersul către electrificarea globală”, a mai adăugat acesta.
via Northvolt
. For example, in 2021, CATL rolled out the first generation of sodium-ion battery with an energy density of 160 Wh/kg, which has been launched on Chery Automobile