Surpriză în topul celor mai valoroase branduri auto: Toyota, Ford şi Nissan, mai sus decât Volkswagen
Un top al celor mai valoroase 10 branduri auto la nivel mondial plasează Toyota pe prima poziţie. Volkswagen este abia pe poziţia a opta, în spatele unor nume ca Ford, Nissan şi Honda.
Ca în fiecare an, experţii companiei de cercetare de piaţă Millward Brown au publicat topul celor mai valoroase 100 de branduri din lume. Printre numele unor giganţi tehnologici ca Apple sau Google s-au strecurat şi numeroase mărci auto.
Cea mai bună poziţionare a continuat să o aibă Toyota, văzut şi acum ca brandul auto cu cea mai mare valoare de piaţă. Aceasta a scăzut însă cu două pocente, la 28.9 miliarde de dolari, după ce, în ultimele luni, japonezii au trecut printr-un scandal legat de rechemarea în service a unor maşini care au avut probleme cu airbagurile.
BMW şi Mercedes completează podiumul
Al doilea cel mai valoros brand auto a continua să fie, ca şi anul trecut, BMW. Germanii şi-au mărit valoarea de brand cu două procente, până la 26.4 miliarde de dolari. Constructorul a fost ajutat de popularitatea supercarului i8 şi de aprecierile primite pentru i3 şi bateriile sale eficiente.
Pe poziţia a treia a topului, în spatele BMW, s-a aflat principalul rival Mercedes-Benz. Valoarea acestuia a crescut cu un procent, la 21.8 miliarde de dolari.
Performanţa celor de la Toyota este apreciată şi de Millward Brown, care a desemnat brandul nipon drept cel mai valoros în domeniul auto vreme de 8 ani din totalul celor 10 care au trecut de la înfiinţarea topului. Nu de aceeaşi încredere s-a bucurat şi Honda, un alt constructor auto japonez afectat de recall-ul a milioane de maşini echipate cu airbaguri cu probleme. Rechemarea în service a făcut ca valoarea să scadă cu 5%, până la 13.3 miliarde de dolari.
Volkswagen abia pe locul 8, în spatele Ford şi Nissan
La polul opus, brandul auto cu cea mai mare creştere a fost Audi, a cărui valoare a crescut cu un incredibil 43% până la 10.1 miliarde de dolari, aruncând astfel marca din Ingolstadt până pe locul 7, înaintea părintelui său, Volkswagen. De altfel, Volkswagen a ocupat poziţia a opta cu o valoare de brand de 9.3 miliarde de euro, cu mult în spatele unor branduri nu la fel de populare.
Spre exemplu, Ford s-a bucurat de o creştere importantă de 11 procentte, reuşind să se plaseze şi el înaintea Volkswagen, pe poziţia a cincea. În spatele său, pe locul şase, avem o altă surpriză, venită tot din Japonia: Nissan. Schimbări importante şi la spatele clasamentului, unde Land Rover a reuşit să fure poziţia a noua de la Chevrolet, bazându-se pe apetitul în creştere pentru SUV-uri de lux. Topul celor mai valoroase 10 branduri auto este înschis de Lexus, care a depăşit Hyundai graţie reputaţiei sale în domeniul fiabilităţii premium.
Poziţie | Brand auto | Valoarea de piaţă (miliarde de dolari) |
1 | Toyota | 28.9 |
2 | BMW | 26.4 |
3 | Mercedes | 21.8 |
4 | Honda | 13.3 |
5 | Ford | 13.1 |
6 | Nissan | 11.4 |
7 | Audi | 10.1 |
8 | Volkswagen | 9.3 |
9 | Land Rover | 5.0 |
10 | Lexus | 4.3 |
Compania Millward Brown susţine că toate cele 10 branduri au crescut în total cu 3 procente faţă de anul trecut, valoarea cumulată ajungând la 143.6 miliarde de dolari. Prin comparaţie, valoarea brandului Apple a urcat cu 67% la un total de 247 de miliarde de dolari, iar Google a crescut cu 9% până la 173.7 miliarde de dolari.
Volkswagen pierde teren de cand se axeaza mai mult pe volum, nu pe calitatea. Vin din urma asiaticii. Toyota, Mazda vin cu automobile din ce in ce mai frumoase si performante. De ce as da 30 mii euro pe un passat cand pot cumpara un CX-5 cu aceeasi bani.