Surse: Nissan oprește dezvoltarea motoarelor termice, cu excepția pieței din SUA

Publicat marţi, 08.02.2022 10:21 de Alexandru Monenciu

Potrivit unei publicații nipone, Nissan intenționează să oprească dezvoltarea motoarelor termice, inclusiv în Europa. Singura excepție va fi SUA, o țară unde încă există cerere pentru așa ceva, mai ales dacă ne referim la SUV-uri și pick-up-uri.

Urmează câțiva ani grei pentru motoarele cu combustie internă, iar unii producători încep deja să ia măsuri în ceea ce le privește. Spre exemplu, potrivit unei publicații nipone, Nissan vrea să oprească dezvoltarea unei generații noi de motoare termice.

În schimb, constructorul japonez va investi masiv în electrificare, la fel ca mulți ani constructori din industrie.

Nissan ar fi oprit deja dezvoltarea motoarelor pe benzină în Europa, în contextul în care viitoarele norme Euro 7 vor crește și mai mult costurile de producție și cercetare pentru o nouă generație de propulsoare termice. 

În China și Japonia, acest tip de agregate va începe să dispară progresiv. Nissan va continua să îmbunătățească actuala generație de motoare termice, dar se va concentra mai ales pe cele folosite la sistemele de propulsie plug-in hybrid.

Așa cum spuneam, singura excepție este SUA. Acolo, niponii vor continua să dezvolte motoare noi pe benzină pentru SUV-uri și pick-up-uri.

via Nikkei

  • Tatraurs, marţi, 08.02.2022 12:21

    Europenii se intorc la caruta trasa de cal si vor avea copii nascuti din barbati care vor fi taxati inclusiv pe aerul respirat,asta da progres!

  • @Tatraurs, marţi, 08.02.2022 13:10

    de ce mai stai in europa? nu te tine nimeni aici cu forta, deci valea!!

  • Seriff, marţi, 08.02.2022 13:56

    Pai normal, SUA inca e un teritoriu liber, in Europa s-a instalat dictatura comunista de la Bruxelles, botnita pe gura, 7 doze de vaccin obligatoriu si masini cu stecher, ce atata libertate, in parcare la kaufland cu voi.

  • CCA, marţi, 08.02.2022 15:01

    Mi se pare normal sa nu mai dezvolți noi tehnologii pe motoare termice... mărești puterea motirasului de la ștergătoarele de parbrize și gata... ai hibridul eco mult lăudat... Mai nou vad ca se lansează în draci mașini cu motor V6, V8 de 4 litri hibride. Asta e cuvântul cheie în UE: hibrid.

  • Mircea Badea, marţi, 08.02.2022 17:59

    bravo! electrizant, elegant, cat de cat... si deci tractorasele mor de tot si nedezvoltate nimic..just die!

  • inexorabil, marţi, 08.02.2022 20:34

    Experimentul (eco-)frankfurtian iniţiat de EPA (1970) a năruit literalmente industria americană de profil. Când şi-au dat seama tartorii ce dezastru local au provocat, au lăsat-o (mai) moale (începând cu anii ’90). Şi atunci şi-au aruncat ochii dincolo de Ocean: “Hopa, europenii ăia scitici şi mistici încă zburdă netulburaţi. Treptat şi tiptil, vom trece noi însă la conducerea bătrânului continent, arborând semeţ drapelul persuasiv al Societăţii Deschise, şi îi vom pune cu botul pe labe în cele din urmă. Cât se poate de democratic, de civilizat şi de…liberal. EPA a fost apă de ploaie pe lângă ce va urma în Europa: le vom da daună totală”. “SUA – (singura) ţară în care încă există cerere pentru motoare termice” (voi, AM, le echivalaţi însă cu “aşa ceva”, de parcă ne-aţi sugera să afişăm dispreţ civic, vecin cu stigmatizarea – oricum, ar trebui să vă jeneze faptul că dezinformaţi cu dezinvoltură…indiferent că o faceţi din proprie iniţiativă sau fiindcă aşa vi s-a “şoptit” din prea înalte sfere). PS. Mai scuzabil/suportabil este cel care ascultă orbeşte de preaputernicii zilei decât cel care caută să fie mai catolic decât papa (fără să-i impună papa).

  • Dutz, miercuri, 09.02.2022 02:40

    Citiți tot articolul… intenționează!!!! Pe unde stau eu Nissan-ul vinde la greu un model echivalent Logan… îl cheamă Versa care costa puțin peste 11.000 USD. Cam 90% din piața își iau masini la banii ăștia sau sub (noi)… Electricele sunt Gadget-uri pentru bogați. Oricum, nu mai este mare lucru de dezvoltat la motoarele clasice, și-au cam atins limitele…. lucru valabil și la electrice din păcate din cauza capacității bateriilor, greutăți lor, autonomie, timp de încărcare, preț achiziție, infrastructuri rețele, risc colaps energetic. Mie îmi cam pare ca sunt multe dezavantaje si riscuri….. pentru electrice.

  • inexorabil, miercuri, 09.02.2022 11:42

    @Dutz, cert este că e-impedimentele de care vorbeşti (nu numai cu această ocazie şi nu numai domnia ta) nu vor bloca e-psihoza! Eu, unul, sunt foarte curios ce se întâmplă în mintea…eco-birocraţilor bruxellezi. Trebuie să li se aducă la cunoştinţă aceste probleme sau observă şi ei lesne? Sau pur şi simplu ei îşi urmează planul cu obstinaţie, indiferent de situaţia din teren?! Nu de alta, dar se investeşte masiv şi mai ales se anunţă (cu surle şi trâmbiţe) investiţii fabuloase în e-dezvoltare. Numai că e-vânzările (la nivel Global) nu sunt nicicum pe măsură!!! Şi chiar dacă s-ar amplifica, în acelaşi timp nici cheltuielile n-ar sta pe loc. Nu este musai nevoie să fii vreun as în teorie economică, dar ceva…nu se leagă. Este ca şi cum butoiul cu apă ar fi fisurat, s-ar pierde apă vizibil pe drum şi drumul ar fi încă foarte lung, dar nu oprim caravana, că de! avem o destinaţie de atins NEAPĂRAT. Şi de livrat cuiva butoiul, nu apa.