Suzuki a lansat primul motor diesel creat și dezvoltat în regim propriu

Publicat vineri, 05.06.2015 11:59 de Bogdan Mirică

Suzuki a reușit să dezvolte în regim propriu, de la zero, primul său motor diesel. E o premieră importantă pentru constructorul japonez, care a conceput un agregat de 0.8 litri, cu numai doi cilindri.

Deși pare ciudat pentru un constructor mondial de talia lui Suzuki, gama constructorului japonez nu a oferit niciodată un motor diesel construit în regim propriu. Până acum, Suzuki a apelat la propulsoare diesel de altă proveniență, oferite în cadrul unor parteneriate sau joint-venture.

Suzuki sparge însă gheața cu primul său agregat diesel desenat și creat de la zero, o unitate cu doi cilindri, de 0.8 litri, care a fost dezvăluită în India. Ea va echipa modelului Celerio și va dezvolta o putere totală de 48 de cai la 3500 de rotații și un cuplu motor de 125 de Nm la 2000 de rotații.

Potrivit Suzuki, acest motor este cel mai economic diesel disponibil în prezent în India, cu un consum de 3.7 litri/100 de km.

Suzuki a botezat noul său diesel cu indicativul DDiS 125 și susține că blocul motor este construit în întregime din aluminiu, rata de compresie este una foarte scăzută, iar intercooler-ul este unul generos. Această combinație îi permite motorului să ofere cuplu la turații reduse și să garanteze un consum de mic.

  • MRC, vineri, 05.06.2015 12:44

    Cel putin...ciudat (in opinia mea)! Uitandu-ne pe cifrele seci, vedem o putere foarte mica, un cuplu....acceptabil si existenta a doi cilindri. Chiar si pentru o masina de oras mi se pare.....inutil. Si totusi.....de ce diesel? In conditiile in care toata Asia este pusa in miscare de benzina, sa apelezi la diesel, la ACEST diesel, mi se pare fara sens. As vrea sa stiu argumentele celor de la Suzuki.

  • @MRC, vineri, 05.06.2015 14:00

    Suzuki dezvolta in Asia o intreaga gama de miniutilitare care au nevoie de un consum redus de combustibil. Comparativ cu Europa, in Asia pretul motorinei este unul infim. Este de asemenea o varianta de a combina pe viitor un motor termic mic cu unul electric de mici dimensiuni pt marile orase europene, in viitoarele modele.

  • cmg_george, vineri, 05.06.2015 16:30

    Asta suna a fi 0.8CDi de pe Smart V2

  • S, vineri, 05.06.2015 17:08

    De ce in utlimul timp producatorii se concentreaza tot mai mult pe piata din India ? Renault Kwid, Suzuki, si toti ceilalti producatori care mai activau pe acolo. Totusi consumul de 3.7% mi se pare cam mare pentru o masina de clasa mica, 2 cilindrii, diesel ! Acelasi consum se poate scoate cu: 1.4tdi, 1.2tdi, 1.6tdi, 1.6hdi, care au putere dubla sau chiar mai mult.

  • vianu, vineri, 05.06.2015 17:40

    @S pentru-ca India are un potential de crestere enorm....SUA, Europa si-au cam atins "peak-ul". In Europa cel putin, daca vei citi printre randuri, vei vedea ca exista nu numai un curent de downsizing dar si de plafonare (sau chiar reducere) a puterilor motoarelor punandu-se accent pe dotari de confort si siguranta. Din spate vine Asia. Mai ales China si acum India unde trebuie sa oferi motoare pe masura necesitatilor si puterii de cumparare a indianului de rand. D'aia nu se ofera motoare de 1,6; chiar daca (tehnic vorind) un motor cu cat e mai mare cu atat e mai eficient trebuie sa poti "indesa" chestia asta intr-o masinuta de 3m sa incarci 4 colorati si sa lasi si loc de'o vaca in portbagaj adica mai iesim si noi din casa...cum ar veni

  • @ S, vineri, 05.06.2015 19:16

    India este o tara cu o populatie de 1 miliard si 100 milioane de locuitori ( este cifra oficiala, in realitate se pare ca este mult mai mare ) si asa cum a spus si vianu are un potential enorm . Suzuki detine 50 % din piata indiana iar majoritatea profiturilor sale ( in ultimul an a avut peste 2 miliarde $ ) provin din India iar ca fapt divers in ultimii 5 ani valoarea la bursa a celor de la Suzuki s-a dublat ( azi la inchiderea bursei, Suzuki valora 19.6 miliarde $ ) fiind apropiata de cea a FCA ( 20.7 miliarde $ valoarea la bursa ) , insa dupa separarea Ferrari ( se vehiculeaza ca valoreaza 9 miliade $ ) FCA va valora mult mai putin . Revenind la motorul de fata, potrivit presei din India este primul motor diesel dezvoltat de Suzuki pe o strategie modulara, la scurt timp urmand a fi lansat un motor diesel de 1.6 L in 4 cilindri cu o putere de 105-120 CP ce va fi folosit de majoritatea modelelor vandute in Europa . Tot potrivit presei auto indiene, Suzuki lucreaza in prezent si la un motor diesel in 3 cilindri de 1.2 L ce va dezvolta 80-90 CP la momentul debutului comercial .

  • tyd, vineri, 05.06.2015 22:20

    cam mare consumul......fiind pt india trebuie sa mearga in conditii oribile si intretinere ieftina....deci fiabil....un fel de motor de minitoyota

  • Octav72, sâmbătă, 06.06.2015 13:42

    Acest motor pare realizat special pentru a sustine nevoia de mobilitate din India, unde conteaza ca pretul anumitor automobile sa fie cat mai scazut. A se vedea si ce se intampla cu modelul Renault Kwid, tot pe piata auto din India. Nu as vrea sa fiu offtopic, insa am citit si de viitorul motor diesel tot in 2 cilindri al celor de la Renault. Se pare ca micul motor 0.7 dCi va dezvolta 68 CP si cuplu de 145 Nm, incepand cu 1.500 rpm. Nu sunt adeptul motoarelor in 2 si 3 cilindri pe automobile, insa vom vedea ce rezerva viitorul. Pe unele piete, aceste motoare mici sunt cerute si de folos, adaptate la puterea de cumparare a oamenilor din tarile respective.

  • Pai da..., luni, 08.06.2015 10:56

    In India se cere motorizare ce poate dezvolta cuplu motor la turatii mici. Practic la cat de aglomerate sunt drumurile lor, soferii indieni nu au nevoie de putere mare (Pmax da si Vmax). Preponderent (peste 80%-90%) soferii ruleaza sub 2500tr/min (Pmax se obtine la turatii mult mai mari). Iar acest motor mic, este excelent pentru modelele Suzuki Marutti (cautati cu gogu' si o sa intelegeti de ce).