Luc Donckerwolke, unul dintre designerii de top ai concernului Volkswagen, a părăsit compania germană
Luc Donckerwolke, designerul șef al Bentley și fost designer pentru Lamborghini, Audi, Skoda și Seat, a părăsit concernul Volkswagen.
Bentley a anunțat că directorul de design al mărcii, Luc Donckerwolke, a decis să renunțe la poziția sa. Eminentul designer a condus vreme de trei ani destinul stilistic al mărcii din Crewe și a ocupat poziții similare sau importante la alte mărci ale concernului Volkswagen, cum ar fi Lamborghini, Audi, Seat și Skoda.
Plecarea lui Donckerwolke de la Bentley vine înaintea lansării primului SUV al mărcii britanice, care își propune să deschidă o nouă nișă în industria auto. Compania britanică va face acest lucru cu Stefan Sielaff la conducerea departamentului de design. Analiștii din industria auto îl vedeau pe Donckerwolke drept potențialul înlocuitor al lui Walter de Silva la șefia departamentului de design al concernului Volkswagen, cea mai importantă poziție pentru un designer în conglomeratul german.
Luc Donckerwolke s-a născut în Lima (Peru) în 19 iunie 1965 și are în prezent cetățenie belgiană. Înainte să lucreze pentru concernul Volkswagen, Donckerwolke a debutat la Peugeot în 1990. Designerul a studiat în din diferite țări din America de Sud, Africa și Europa și vorbește șapte limbi, printre care și Swahili. Donckerwolke a contribuit, printre multe altele, și la design-ul modelelor Skoda Octavia și Fabia, primele creații nou lansate ale mărcii din Cehia după ce a fost preluată de nemți.
Ce ţi-e şi cu designerii ăştia...Se tot trambalează. De! se duc şi ei unde li se pare că ar fi rost de "mai bine" (spiritual). Ca şi oamenii de mass-media. Piaţa este liberă şi trebuie să asigure circulaţia continuă a capitalului UMAN (Utilitarism-Mondializare-Abundenţă-Nivelare). Până la urmă, de ce nu este "uns" designer-şef la VAG cineva de la Italdesign? De ce nu însuşi veteranul Giugiaro? Eu prevăd o evoluţie sumbră a acestei specialităţi, care a dat atâta savoare istoriei automobilului. Clienţii-standard, cei care formează majoritatea şi asigură grosul profitului, sunt interesaţi primordial de notorietatea brandului şi de poziţia socială pe care o impune brandul respectiv, caracteristici care le determină preferinţele, dorinţele şi deciziile. Cine are impresia că ei îşi propun iniţial să constate pe propria lor piele şi în timp calităţile importante, cum ar fi fiabilitatea produselor, se înşală grav! Maşina vizată (premium sau de volum, nu contează...oricum, tendinţa este: premium de volum) are un preţ accesibil, aparţine unei companii "de care toată lumea a auzit", promite un consum cât mai redus şi îţi permite să găseşti, la orice colţ de stradă, piese de schimb ieftine? Dacă da, şo pe ea! În schimb, nu provoacă nicio idee de tulburare a simţului estetic? "Frumos" înseamnă în ziua de azi tot ce-mi foloseşte şi-mi place mie, personal. Iar mie îmi place să fiu ca amicu', colegu' sau vecinu'. Aveţi ceva împotrivă?