Dacia a exportat echivalentul în piese a 5.2 milioane de mașini
Dacia sărbătorește exportul a 10 milioane de metri cubi de piese prin centrul logistic de la Mioveni. Volumul realizat reprezintă echivalentul a 5.2 milioane de vehicule și a fost atins după 10 ani de activitate a centrului.
Dacia a anunțat astăzi exportul a peste 10 milioane de metri cubi de piese vehicule de la centrul logistic de la Mioveni, inaugurat în urmă cu zece ani. Ceea ce era inițial Centrul de Export CKD 1 Logan a devenit anul acesta AILN, adică Alliance International Logistic Network, iar acest AILN este cel mai mare centru logistic din întregul grup Renault Nissan.
În urmă cu zece ani, centrul din Mioveni avea un volum de aproximativ 300.000 de metri cubi de piese expediate către trei situri și a ajuns, în 2014, la 1.7 milioane de metri cubi către 17 situri. Oficialii Dacia declară cu mândrie că acest centru progresează de la o zi la alta, iar Nicolas Maure, Președintele Automobile Dacia, și-a propus să ducă AILN Mioveni în top cinci centre logistice ale rețelei globale Renault-Nissan până în 2020. În prezent, centrul este în prima parte a clasamentului, dar alte facilități din Mioveni, cum este uzina de transmisii, este pe locul trei în clasamentul intern al concernului în materie de performanțe.
Centrul AILN Mioveni are de a face cu 600 de camioane și 1.600 de containere încărcate cu piese în fiecare săptămână, toate plecând la export și totalizând, alături de Automobile Dacia, 2% din exporturile României. AILN are în total 540 de furnizori (aproximativ 100 sunt din România) și gestionează 15.352 de piese, dintre care 7.626 sunt repere unice Dacia. Performanțele atinse cu cei 330 de angajați ai centrului nu ar fi fost posibile fără investițiile care au totalizat 23 de milioane de euro din partea Grupului Renault. Capacitatea actuală a centrului este de 2.2 milioane de metri cubi de piese, dar poate fi extinsă fără probleme dacă rețeaua Renault-Nissan va cere acest lucru.
Adevărata performanță a acestui centru a fost extinderea capacității de export fără a extinde capacitatea de stocare, totul prin creșterea vitezei de încărcare a tirurilor și a containerelor prin instruirea frecventă a angajaților. Săptămânal, angajații centrului fac o vizită la DOJO-ul de dexteritate, unde exersează recunoașterea inscripțiilor de pe colete și amplasarea optimă a acestora în containere, totul redus la scară folosind simple cuburi din lemn. O amplasare optimă a cuburilor în trei minute pe masa de demonstrație se traduce în 30 de minute în viața reală pentru un container plin "ochi" cu piese, specialiștii centrului fiind concentrați să "nu transporte aer", în vederea optimizării costurilor.
din treba asta firmele castiga foarte bine...e si asta afacere profitbila.