Suzuki Vitara și S-Cross primesc transmisii automate pentru motorizările mild-hybrid

Publicat luni, 06.10.2025 14:25 de Tiberiu Safta

Suzuki a introdus oficial o transmisie automată nouă pentru versiunile mild-hybrid ale lui S-Cross și Vitara. Noua cutie automată pentru cele două modele va fi disponibilă din această toamnă.

Constructorul japonez anunță o noutate pentru două dintre modelele sale din gama europeană. Mai exact, începând din această toamnă, versiunile mild-hybrid ale lui Suzuki Vitara și S-Cross vor fi disponibile cu o nouă transmisie automată.

Noua cutie automată înlocuiește vechea transmisie AGS, prezentă la versiunile cu motoare full hybrid. Acestea din urmă

au fost retrase recent de pe piața europeană din cauza cererii sub așteptări.

În prezent, Suzuki S-Cross și Vitara sunt disponibile cu motorizarea pe benzină Boosterjet de 1.4 litri cu sistem mild-hybrid. Motorul este acum disponibil în două variante de putere: 110 cai putere și 129 de cai putere. Versiunea mai puțin potentă este compatibilă cu viitoarele norme de poluare Euro 7.

via Suzuki

  • vlad, luni, 06.10.2025 14:31

    Bine, dar ce fel de cutie? Pun si ei ceva serios cu convertizor?

  • @vlad, luni, 06.10.2025 15:25

    da, este cutie traditionala cu convertizor, 6 trepte, un concept in principiu serios. sa speram ca si furnizorul sa fie unul serios, de dorit ar fi sa fie aisin.

  • ironR, luni, 06.10.2025 16:05

    Aisin este, da, sambata am fost sa vad masina. Veriunea de 110 CP e anemica rau. In continuate Suzuki ofera calitate/pret, dar trebuie negociat bine de tot ca sa merite, masina nu are practic nici un atu, totul este foarte basic, chiar si in veriunea de echipare Luxus.

  • f, luni, 06.10.2025 20:26

    Daca noi, fanii Suzuki am fi asteptat o evolutie la motorul de 1.4, ei bine, reglementarile EU ne-au privat de aceasta placere. Intre timp, nu mai avem 30 de ani asa ca, daca 110 cp nu sunt multi, macar cuplul motor a ramas in parte nemodificat. Automata, 4X4, buna si la borduri iar daca mergi pe ideea sa o ti pentru tine peste 10 ani, o ingrijesti asa cum trebuie, este o solutie viabila avand in vedere ca asta e printre putinele motoare in 4 cilindri de pe piata. As cumpara un Bigster, un Frontera sau un Grandland acum dar aia 3 cilindri, nu sunt ok. Am condus Ibiza in 3 pistoane si efectiv, nu e ce trebuie. Dar asta e....

  • @iron, marţi, 07.10.2025 01:08

    nu stii tu sa turezi..eventual ia o masina de oras, nu de poienita.

  • @f, marţi, 07.10.2025 12:01

    noile motoare in 3 cilindri de 1.2 atat de la renault cat si de la stellantis sunt foarte reusite. nu sunt cu absolut nimic mai prejos decat cel de 1.4 si 4 cilindri de la suzuki, al carui fan te declari, ba chiar sunt peste el ca performante si se misca mai dezinvolt datorita puterilor mai mari si cuplului similar, dar la turatii ceva mai reduse. vad ca e mai mult o gaselnita personala si recurenta chestia asta cu criticatul motoarelor cu 3 pistoane, probabil din cauza unor vibratii, care la relanti se mai simt, mai ales la 1.2-ul stellantis. e adevarat ca puterea ceva mai redusa de la suzuki nu e o hiba reala. cine stie sa conduca n-o sa aiba niciodata probleme cu 110 CP, sunt arhisuficienti pentru orice situatie. eu am condus masini cu adevarat lesinate, incepand de la 60 CP si 90 Nm cuplu si daca esti atent cu ele si le intelegi, n-ai nicio problema.

  • f, marţi, 07.10.2025 18:26

    ...fix asta ma deranjeaza, vibratiile la turatii mici sau la relanti la 3 cilindri. Am condus 1.2 de pe Logan, mai exact 1,15 (1149 cmc) de 75 cp, 4 cilindri, 650 rpm relanti, destul de lesinat dar la turatie, destul de ok si fara vibratii Urca frumos in ture si de pe la 1100-1200 rpm datorita cutiei scurte. Ei bine, La Ibiza asta 1.0, 3 cilindri cu turbo si 95 cp, efectiv nu se simte bine sub 2000 rpm. Bineinteles ca te obisnuiesti cu motorul, te adaptezi daca nu ai incotro. O alta problema din punctul meu de vedere este ca noile cutii automate tin motorul subturat si cu 3 cilindri ai garantat vibratii. Pe termen lung, vibratiile afecteaza suporti motor, cutie, plasticele din bord si usi. Daca iei masina in leasing, cu 10 000 km limita pe an, nu conteaza ce motor ai ca oricum returnezi masina dupa 3 ani, nici macar uleiul nu il schimbi daca e sa te iei dupa recomandarile producatorului. In schimb, pare interesant Sandero cu acest 1.2

  • Ovidiu, marţi, 07.10.2025 22:59

    Nu inteleg fixarea asta ca 3 cilindrii nu sunt buni de nimic. Eu tractez si rulota de 750 kg cu 1.0 tsi 115 cp 200 nm si isi face treaba onorabil. Cu remorca de camping de 450 kg am facut Grecia cu 6,5 L/100km.