Tesla a prezentat noua sa staţie de schimbare a acumulatorilor vehiculelor electrice
Elon Musk, CEO-ul Tesla, a prezentat tehnologia revoluţionară din spatele noilor staţii de schimbare a acumulatorilor pentru vehiculele electrice. Aceasta schimbă o baterie descărcată cu una încărcată în 90 secunde.
Tesla Motors pune la cale o veritabilă revoluţie în domeniul vehiculelor electrice. Deşi sistemele sau tehnologiile lansate de aceştia nu sunt întotdeauna premiere mondiale, integrarea acestora pare să fie soluţia cheie pentru o funcţionare ireproşabilă. Ultimul exemplu este sistemul de schimbare a acumulatorilor dezvoltat pentru Tesla Model S şi modelele care vor veni după acesta.
Acesta va fi disponibil doar în staţiile de încărcare ale mărcii, denumite Supercharger şi va funcţiona fără intervenţia omului. Graţie acestei soluţii tehnice, sistemul oferă un timp de încărcare de 90 secunde. Practic, un utilizator poate să vină în staţie cu un acumulator descărcat şi pleacă cu un acumulator încărcat la maximum într-un minut şi jumătate. De parcă întregul sistem n-ar fi fost destul de impresionant, acesta costă între 60 şi 80 de dolari pentru fiecare "plin", iar clienţilor li se oferă în continuare opţiunea unei încărcări gratuite a acumulatorului existent, prin sistemul "Supercharger" de la Tesla Motors. După cum a spus şi Elon Musk, fondatorul şi CEO-ul Tesla, utilizatorii trebuie doar să aleagă între "un serviciu gratis şi un serviciu foarte rapid".
Sistemul foloseşte roboţi identici cu cei folosiţi de fabrica Tesla pentru a desface acumulatorul descărcat şi pentru a prinde noul acumulator. Clienţii pot opta şi pentru livrarea vehicului acumulator la domiciliu, respectiv pentru înlocuirea acumulatorului vechi cu unul mai nou, contracost. Sistemul este compatibil doar cu Tesla Model S şi promite să revoluţioneze viaţa clienţilor de Tesla din SUA, aceştia urmând să aibă la dispoziţie o reţea de staţii de încărcare comparabilă cu cea de staţii de alimentare cu carburant.
Elon Musk, CEO-ul companiei, a făcut o demonstraţie îndrăzneaţă, comparând timpul necesar încărcării a două exemplare Tesla Model S cu cel necesar alimentării rezervorului unui Audi A8 la o benzinărie clasică. Cele două modele electrice au reuşit să fie mai rapide decât vehiculul convenţional, ceea ce creează premiza eliminării unei idei preconcepute legată de infrastructura staţiilor de încărcare necesare vehiculelor electrice, legată strâns de posibilităţile limitate de încărcare ale acumulatorilor folosiţi de actualele vehiculele electrice disponibile pe piaţă. Sistemul este gata de implementare în reţeaua Tesla din SUA, iar costurile implementării sunt de 500.000 de dolari pentru fiecare staţie Supercharger din SUA.
Via Jalopnik
cit au zis astia ca costa?? intre 60-80 $?pai plinul meu de diesel costa cam 300ron si merg in jur de 900km?cit mere ala cu o baterie??parca 300km ??unde ii user-ul ala care se umfla in pene explicindu-mi ca am sa merg 900km cu citva euro si ba mai mult daca o sa "umplu" rezervorul noaptea o sa ma bucur aproape de un perpetuum mobile....amice cind iti expilicam eu ca asa ceva n-o sa vezi nici in cele mai orgasmice vise ale tale ??? si sti de ce?omul de afaeri are 2 concepte dupa care se ghideaza:lacomia si monopolul...le ai pe astea,esti cel mai tare ps astept sa ma combati