Tesla a produs 100.000 de unități Model 3: producția săptămânală s-a stabilizat la 5.000 de unități
Tesla a anunțat că a produs 100.000 de unități Model 3 de la lansarea acestuia cu un an în urmă, după ce a reușit să stabilizeze producția la circa 5.000 de unități pe săptămână.
Tesla s-a aflat în ultima perioadă în centrul unui scandal legat de o serie de declarații făcute de CEO-ul Elon Musk cu privire la scoaterea companiei de pe bursă.
Între timp, compania a reușit însă să-și îndeplinească obiectivele la uzină din Statele Unite și a anunțat că a ajuns la o producție totală de 100.000 de unități Model 3.
Performanța vine pe fondul stabilizării producției săptămânale la circa 5.000 de unități Model 3, cu 7.400 de unități în primele 11 zile ale lunii octombrie. Cu alte cuvinte, aceste cifre sugerează că producătorul american a reușit să depășească o serie de dificultăți înregistrate în ultima perioadă, mai ales că a improvizat o nouă linie de producție într-un cort.
Pentru Tesla, principala provocare va fi însă lansarea versiunii de bază pentru Model 3, care va avea un preț de 35.000 de dolari în Statele Unite. Deși se vehiculează că startul producției acestei versiuni va avea loc până la sfârșitul anului, nu este exclus ca producția să fie amânată, în special din cauza faptului că profitul obținut de constructor pentru această variantă este foarte mic.
Via Electrek
-
Rudolf D., luni, 15.10.2018 13:47
Ma bucur pt. Tesla (e nevoie ca cineva sa arate ca se poate), insa cred ca va mai curge multa apa pe Missisippi pana cand, masinile cu motoare in V gen Ford F-150 o sa dispara. Majoritatea dintre noi nu vom conduce masini electrice dintr-o multime de motive, motive care din pacate, nu s-au imputinat in ultimii ani. Sa incepem cu cel financiar de exemplu....
-
vianu, luni, 15.10.2018 13:52
odata cu stabilizarea productiei, si in consecinta, stabilizarea cotei de piata (care este de 2% in USA) nu vad cum poate darama Tesla imperiul termicelor. doar daca restul producatorilor hotarasc sa inchida portile uzinelor sau (mai grav) sa treaca chiar ei la productia de electrice, caz in care nu Tesla darama imperiul motorului electric mai deschidem si noi un ochi, ceva? pe-al treilea mai precis?
-
Edikkk, luni, 15.10.2018 15:08
Este vorba de clienţi. Dacă clienţii vor nimeni nu poate schimba asta. La un preţ similar cu cele termice, toţi clienţii vor electrice. Încărcarea o fac acasă, plus că reţeaua Tesla este completă pe tot teritoriul SUA (există pe youtube cu individ care a făcut Est - Vest de 2 ori cu Tesla X) Mulţi tot subestimeaza Tesla dar o să descopere că se bazează pe informaţii şi concepţii învechite.
-
vianu, luni, 15.10.2018 15:27
ce treaba au clientii cu PLAFONAREA productiei Tesla datorita INCAPACITATII firmei de a produce mai mult, nu stiu Inca o data iti spun: 1. Tesla si-a atins maximul de productie (fizic nu poate mai mult) 2. actualmente cota Tesla este de 2% 3. daca vanzarile totale de automobile in USA se mentin la acelasi nivel, logic (e aritmetica de clasa 4, ce draku) se va mentine si cota Tesla in total vanzari Tesla nu poate "darama" de una singura industria termicelor, cel mult ajuta la un switch in mentalitatea clientilor. Lucru pe care il face si restul modelelor electrice de pe piata. Am inteles ca pentru tine Tesla e 'mnezau pe pamant dar ar fi rezonabil sa pui creionul pe hartie si sa numai crezi in minuni.
-
Edikkk, luni, 15.10.2018 17:23
Este punctul 4 - switch-ul în mentalitatea clienţilor Da, Tesla MOMENTAN a ajuns la limita capacităţilor de producţie pentru că în acest an vor să demonstreze acţionarilor că POT FACE PROFIT! Anul viitor nu este exclus să facă o GigaFactory 2, în teorie. Puţin probabil pentru că în 3-5 ani vor ataca piaţa de Semi Truck de multe miliarde de dolari.
-
vianu, luni, 15.10.2018 17:32
...tu iti inchipui ca restul constructorilor vor sta cazuti in poponeata luand notite inutile de cum reuseste Tesla in viata? asa crezi tu? nu stiu daca ai observat, grosul industriei auto, inca, nu si-a cam batut capul cu electrificarea.
-
Green_Alex, luni, 15.10.2018 17:38
@vianu Ceea ce observam este ca pana la Tesla restul industriei auto nu dadea 2 bani pe electrice. De cand cu tesla, au inceput si restul (sa ofere optiuni EV) dar masinile pe care le promit ei prin 2020 abia se apropie de ce ofera Tesla de vreo 2-3 ani. Pai prin 2020 Tesla ar putea sa scoata semi si Roadster 2. Meritul Tesla este ca a pus presiune pe industrie, si chiar daca nu are (si probabil ca nu va avea prea curand) o cota atat de importanta de piata, merita creditata pentru schimbarea unei paradigme.
-
vianu, luni, 15.10.2018 22:56
@Green tavalugul abia se pune in miscare. Da-mi voie sa fiu pesimist in privinta Tesla si sa raman la ideea principala: Tesla si-a atins peak-ul. Daca nu isi schimba din temelii strategia de afaceri (pentru asta ar fi necesara debarcarea lui Musk) aceasta companie se va pierde si nu va putea face fata ofensivei concurentei, din toate punctele de vedere: resurse materiale, umane, financiare, marketing, etc. strict vorbind de ultima oferta Tesla, Model 3. Tu ai vazut cam ce interior si nivel de finisare are? Asta e oferta care sa faca fata concurentei?
-
Green_Alex, marţi, 16.10.2018 09:55
Tesla in anumite cazuri a reinventat roata si uneori a ramas prizoniera ideii de schimbare chiar daca nu era neaparat necesara (sau foarte costisitoare precum in cazul usilor de pe X). Nu mi s-a parut nimic in neregula la interiorul lui 3, in afara de faptul ca este cam gol, dar aia vine din dorinta lor de a schimba totul. Pe de alta parte cu ce comparam 3-ul, cu I3, leaf si Ampera care nu mai exista? Da, concernele mari si cu experienta vor zdrobi Tesla cand se vor pune in miscare. Problema este ca au realizat si ei ca nici la electrice productia nu se face peste noapte cum credeau ei. Uite la Hyundai care desi are modele in portofoliu, nu poate creste productia.
-
vianu, marţi, 16.10.2018 10:58
interiorul ala de la model 3 nu vine din nevoia de schimbare ci din dorinta de a micsora costurile cu orice pret!! Au sarit calul cu usile X, marketing pur si idiot, si acum incearca sa dreaga busuiocul cu model 3 pe care il castreaza pe toate partile. Common man!!!! ce pana mea, suntem copii??? bancheta spate e o gluma proasta, plasticele, butoanele de pe volan si volanul insusi e de o (nu cauta termenul in DEX) chiciomaneala maxima. Ergonomia sistemului media e ciudata. Interiorul la modul general e facut cu un singur gand: IEFTIN. De ce ieftin? pentru ca altfel ar fi cazut in costuri care nu ar fi putut fi acoperite de pretul de vanzare. Ce dovezi mai vrei? Ca versiunea SI MAI IEFTINA e cel mai probabil sa nu o lanseze vreodata pentru ca numai au de unde sa scada din costuri. Au facut-o deja. Si cu toatea astea model 3 costa cat costa iar daca punem la socoteala ce ofera chiar si I3, Leaf incepem sa intelegem ca sub un anumit nivel de pret numai putem sa ne jucam cu costurile decat daca taiem de colo, renuntam la ceva pe partea ailalata. Nu contest, nici n-am facut-o vreodata, TESLA a schimbat mentalitati a dat un imbold catre electrificare, i-a pus pe big guys sa priveasca altfel lucururile si pentru asta va avea SINGURA si SIGUR o pagina intreaga in istoria auto. Dar imi este teama sa nu ramana si DOAR istorie. Ceva nu se leaga acolo, bucataria companiei este ciudata si Chef Musca ar trebui sa se retraga pentru ca usor usor si mediul se schimba. Sper sa ma insel in privinta Tesla, dar nu pot accepta fanatismul legat de firma asta si sa aud ce mare minune auto si ce superb si cat de gandit e Model 3. Au inceput super bine cu S-ul dar incep sa se intinda mai mult decat le este plapuma incercand sa abordeze piata in prea multe directii odata. parerea mea
-
Edikkk, marţi, 16.10.2018 18:04
Problema este că deasupra acestui "fanatism" există şi date economice clare în care compania Tesla face profituri MARI !! Ele sunt "ascunse" pe "pierderi" pentru că au şi investit enorm ! Totuşi să faci 1. Construire fabrica Giga Factory DE LA ZERO 2. Să cumperi o a doua fabrică cu banii jos 3. Să investesti în producţia de noi modele ,absolu noi şi ca tehnologie (vezi structura bateriei cu şasiul nou pentru maşina electrică) 4. Să investesti în R&D încât să faci maşinile cele mai autonome din lume 5. Să investesti şi în reţeaua naţională SUA de încărcare ESTE UIMITOR! Nu degeaba acţiunile au crescut încontinuu !!
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Bravo Tesla !!! Acum începe să dărâmi, săptămână cu săptămână imperiul motorului termic în SUA !