Tesla lovește în clasa germană de lux: Model S este mai vândut decât Audi A8 și BMW Seria 7

Publicat marţi, 20.10.2015 11:41 de Bogdan Mirică

După primele nouă luni ale lui 2015, Tesla Model S s-a vândut mai bine decât BMW Seria 7 și Audi A8 pe piața din Europa. Electrica americanilor este foarte aproape și de etalonul Mercedes S-Klasse.

În primăvara lui 2013, pe piața din SUA, Tesla Model S amenința pentru prima dată navele amirale germane: Mercedes S-Klasse, Audi A8 și BMW Seria 7. Americanii reușeau să depășească atunci, în primele trei luni ale anului, vânzările celor trei modele europene, demonstrând că publicul devine din ce în ce mai receptiv la soluțiile de propulsie alternativă.

La doi ani de atunci, microbul Tesla pare să fi cuprins și Europa. O dovedesc vânzările înregistrate de Tesla Model S pe Bătrânul Continent în 2015. În contextul în care BMW Seria 7 tocmai schimbă generațiile, iar Audi A8 se pregătește să facă același lucru anul viitor, Model S a profitat de publicul cu preferințe premium.

Americanii au vândut în primele nouă luni ale acestui an 10.600 de mașini în Europa. Este cu mult peste cele 4700 de exemplare Audi A8 și peste cele 2650 de unități Seria 7. Mai mult, prin vânzările înregistrate, Model S se apropie amenințător de cifrele etalonului, Mercedes S-Klasse. Limuzina din Stuttgart a reușit să adune doar cu 800 de clienți mai mult decât Model S.

Succesul Tesla se bazează pe clienții din țări civilizate, cum sunt cele nordice sau cele din Europa de Vest. Taxele tot mai aspre pentru mașinile diesel au făcut ca publicul să se orienteze către mașini electrice. Norvegia este cel mai bun exemplu în acest sens. Aici, Tesla Model S este un adevărat succes.

via bmwblog

  • Scrooge, marţi, 20.10.2015 12:48

    Desi sunt apropiate ca dimensiuni, nu prea le vad concurente. Nu cred ca cine vrea un S sau un seria 7 se schimba pe o Tesla model S, sau cine vrea o Tesla ia in calcul S sau seria 7. Mai degraba vad Tesla ca un upgrade sau o alternativa neconventionala si un pic mai scumpa la seria 5 sau E - Klasse.

  • vlad, marţi, 20.10.2015 12:56

    Nu este corecta comparatia! Tesla S este in aceeasi categorie cu Audi A6, BMW seria 5 si cu Mercedes E class, atat dpdv. al dimensiunilor, cat si al dotarilor (desi probabil la echiparile de top, nemtii lasa cu mult in urma Tesla. Iar in aces caz se schimba total raportul intre cifrele de vanzari. Cum poate cineva sa compare Tesla S cu A8, serie 7, sau S class?

  • Sam93, marţi, 20.10.2015 13:06

    Vorbiti nonsensuri si prezentati falsitati. Si ce-mi mai place tonul arogant pe care scrieti ca in tarile civilizate Tesla se vinde din cauza taxelor. Nu-i nimic civilizat in a suprima oamenii cu taxe aberanta care alimenteaza o escrocherie. Si Tesla nu este si nu va fi niciodata in segmentul limuzinelor de lux. Nici nu se apropie de acest segment. Va platit Elon Musk sa scrieti articolul?

  • @sam, marţi, 20.10.2015 13:23

    "nu va fi niciodata" esti un copil....cu o mentalitate pe masura

  • vortexz, marţi, 20.10.2015 13:45

    asa e unu bravo ! Model S este cu 5 ani cel putin inainte tuturor contructorilor ! Este ca si cum au lansat un concept in productie de masa

  • gogu, marţi, 20.10.2015 14:04

    @unu mai ramanea sa spui ca Tesla nici nu are placute de frana :)

  • Azazel, marţi, 20.10.2015 14:08

    Nu am nimic cu masina asta. Din contra, o apreciez pentru ca a putut demonstra ca electricele au potential enorm si se pot impune pe piata. Dar intrebarea mea este daca autonomia este echivalenta unui plin de combustibil al unei masini clasice. Si nu ma luati ca in lumea civilizata exista prize si se incarca acumulatorii la orice colt de strada. Sunt momente in care unii cu multi bani care au o Tesla au afaceri la cateva sute de km distanta de casa si poate au nevoie sa ajunga urgent la un sediu. Sau nu chiar afaceri... cu siguranta majoritatea dintre noi am fost obligati sa facem un drum urgent de peste 400-500 de km, uneori si in regim deautostrada, constant cu 120-130 km/h. Ori in acest caz o Tesla este ineficienta. Am vazut cateva si prin Bucuresti. Dar in schimb nu am vazut nici o Tesla pe un drum european sau autostrada. Nu intreb de ce pentru ca eu cred ca stim toti raspunsul. Pana atunci traiasca hibridele.

  • Moldovean, marţi, 20.10.2015 14:49

    @ Unu Total de acord cu beneficiile. Dar uite un punct slab extrem de grav : faptul că e un computer pe roți o face EXTREM de vulnerabilă la hackeri. Și ni s-a demonstrat că nu e greu pentru un pasionat din acest domeniu să preia controlul unui asemenea model și să te facă praf fără să știi cine a fost. Da, în viitor nu mai schimbăm și dăm bani pe piese mecanice. În viitor, vom fi atacați de viruși informatici. Și, te rog, nu-mi spune de antiviruși și etc. Deci, jos pălăria pentru Tesla, dar odată cu evoluția vin și noi probleme.

  • Altu, marţi, 20.10.2015 14:54

    @unu Incearca sa faci diferenta intre marketing/PR si viata reala. Ce spui tu acolo e marketing servit in supradoza. 1. furnizeaza sursa (nu vre-un articol din vreo revista de scandal) 2. performanta notabila dar nu stiu cat este de recomandat testul. nu mai vorbim de faptul ca performanta de 2.8 e valabila pentru pachetul Ludicrous. By default 85/90D au 3.1 secunde pentru 0-62. 3. de acord. 4. Pilot automat inteligent are si Vitara si costa doar 17 mii. 5. post achizite trebuie doar schimbate bateriile la 8-10 ani sau 200 mii km. Cel mai ieftin pachet de baterii e 10 mii dolari. Urmatorul e 12 mii de dolari. E de asteptat insa sa tina si mai mult. Pe de alta parte, in Europa se ajunge foarte usor la 200 mii km. Nu-s rare cazurile de masini cu 200 mii km in 3-4 ani. Ce se intampla daca in 5-6 ani trebuie baterii? cum mai arata intretinerea post achizitie atunci? 6. Orice telefon de 50 de dolari primeste updateuri de soft peste noapte. Nu mai cascam ochii la update. Nu ma intelege gresit, masina e geniala, dar copilasii ca tine ii fac un mare deserviciu prin partizanatul lor fanatic. Masina are foarte multe plusuri dar mai sunt si ceva minusuri. In plus, la cat costa (70-120 mii de dolari) ar trebui sa avem grija de Loganurile si Golfurile noastre pentru ca n-o sa le schimbam prea curand cu Tesle. Toate bune :)

  • zarnesteanu, marţi, 20.10.2015 14:54

    Mi se pare normala situatia. O masina electrica are avantaje incontestabile in fata uneia cu motor termic. Din punctul meu de vedere singurul dezavantaj major la ora actuala este raza de actiune. Daca se trece peste asta, zilele automobilului cu combustie interna sunt numarate. Si daca producatorii traditionali nu se trezesc de urgenta, s-ar putea ca situatia sa se deterioreze dramatic pentru foarte multi dintre ei.

  • Unu, marţi, 20.10.2015 14:59

    @ Moldovean Perfect reala amenintarea despre care vorbesti dar trebuie sa iti spun ca foarte multe masini sunt amenintate de catre acest gen de pericol. Uita-te ce s-a intamplat cu Jeep anul acesta: http://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/ Orice masina care are un computer de bord conectat la internet este susceptibila unui asemenea atac si fie ca vorbim de o masina clasica sau electrica, ele vor deveni din in ce in ce mai destepte si mai conectate la internet. Din fericire, exista solutii software destul de eficiente (nu vorbesc de antivirusi) pentru a stopa asemenea atacuri de la distanta daca nu s-a umblat fizic la masina in prealabil. Intre timp, uite un test cu autopilot-ul Tesla Model S versiunea de soft 7: https://youtu.be/4CZe5DXeYzw

  • Unu, marţi, 20.10.2015 15:21

    @ Altu Tot ce am spus se bazeaza pe recenzii facute de utilizatori sau publicatii de specialitate si nu din reviste de scandal. 1. a) http://www.teslamotors.com/blog/model-s-achieves-euro-ncap-5star-safety-rating b) http://www.businessinsider.com/tesla-tesla-model-s-achieves-best-safety-rating-of-any-car-ever-tested-2013-8 c) http://www.euroncap.com/en/results/tesla/model-s/7897 d) http://www.safercar.gov/Vehicle+Shoppers/5-Star+Safety+Ratings/2011-Newer+Vehicles/Vehicle-Detail?vehicleId=8787 2. Esti constient ca vorbim despre un sedan de peste 2 tone care prinde suta sub 3.5 secunde iar modelul de top in 2.8 secunde ca un Veyron nu? 4. Nu stiu despre ce vorbesti. Se comporta ca aici https://youtu.be/4CZe5DXeYzw ? 5. Avand in vedere faptul ca economisesti enorm prin faptul ca nu mai folosesti deloc benzina sau motorina si eventual incarci masina gratuit prin superchargers (daca faci 200.000 in 3 ani se prespune ca faci multe drumuri prin Europa care este plina de asemenea superchargere) eu zic ca nu este deloc scump. Daca mai adaugi si lipsa pieselor de schimb si a consumabilelor (ulei, filtre etc) atunci cand duci masina la revizii, cred ca argumentul tau dispare. 6. Compari un telefon cu o masina? Spune-mi te rog care masina in-afara de Tesla primeste asemenea update-uri peste noapte in locul in care este parcata? Care alta masina devine mai eficienta si mai performanta sau primeste functie de autopilot dupa un asemenea update (pentru ca, cine nu stie, Tesla Model S nu a avut functie de autopilot autonom pana acum cateva saptamani, ci a primit-o printr-un update)?

  • Rache, marţi, 20.10.2015 15:28

    @gogu pai nu are ma gogule! In loc de placute de frana are niste rotoare care absorb energia rezultata din franare si o baga in baterii.

  • qwerty, marţi, 20.10.2015 16:41

    Eu cred ca masinile clasice vor fi inlocute din ce in ce mai mult cu masini electrice, mai devreme decat credeti. Pur si simplu cele electrice au mult mai multe avantaje iar dezavantajele au fost mult diminuate. De ex pretul. In 2010 un acumulator costa in medie $1000/kwh, azi costa $250/kwh si se estimeaza ca in 2 ani o sa coste $150/kwh. O baterie de Nissan Leaf costa in 2010 $20.000 acum costa $5.000 si in acelasi timp este si putin mai performanta. Autonomia a crescut foarte mult. O tesla poate ajunge si la 500km daca e condusa lejer. Tesla a estimat ca in 2 ani Model S ul va avea autonomie de 1000km. Timpul de incarcare e mai mic dacat credeti. Daca ai priza suficient de puternica poti incarca fara sa strici orice baterie Li-Ion pana la 80% in 30 de min. (valabil si pentru unele telefoanele mobile ) 30 de min pentru 80% pare mult dar 80% din 1000km inseamna 800km. Daca te grabesti stai doar 15 min pentru 400km sau 7:5 min pentru 200 km. Deci nu e chiar insuportabil. Nu incarci la benzinarii, o sa fie multe prize de incarcat in parcari normale inchiriate sau la puncte de interes ca malluri. In New York tocmai sa dat o lege care zice ca parcarile trebuie sa aiba prize pentru minim 20% din locuri. In curand probabil va fi si la noi. Am auzit un zvon cum ca vor sa puna prize in stalpii de iluminat din parcari. Proprietarii de magazine sau restaurante de ex vor vrea sa puna astfel locuri de incarcare iar la sfarsit taxeza clientul pentru curent si pentru consumatie sau poate cumpara ceva din magazin. Deci la urma urmei o sa fie o modalitate de a atrage clienti. Toate orasele au deja infrastructura electrica deci nu e foarte complicat de facut.

  • razvan magureanu, marţi, 20.10.2015 17:54

    Salut Bogdan, scuza-ma ca intervin dar sunt varza cifrele astea. Nu au nicio legatura cu realitatea. Mercedes a vandut anul trecut 102.000 S-Class in lume din care vreo 30% In Europa. BMW vinde vreo 42.000 Seria 7 intr-un an. cum sa vanda doar 2650 in Europa in 9 luni? asta ar insemna faliment pentru BMW.

  • Altu, marţi, 20.10.2015 17:57

    1. Conform euroNcap (adult, child, pedestrian, safety assist): - Tesla Model S : 82%, 77%, 66%, 71% - MB C-Class : 92%, 84%, 77%, 70%. Dupa cum vezi nu-i chiar in top conform EuroNcap (asta n-o face neaparat nesigura realist vorbind). 2. Intr-adevar performanta e notabila pentru o masina de 2.5 tone (2.1 are modelul entry cu baterii si motoare entry. 4. Nu gasesti pe Vitara chiar asa ceva dar are un pilot care franeaza la obstacole pastreaza distanta fata de masina din fata si nu depaseste viteza setata. 5. E derizoriu argumentul cu uleiurile si filtrele. Daca ai revizia la 30 mii km, in 200 mii se aduna 7 revizii. Cu 2-300 euro revizia, ajungi la 2000 euro. 6. De ce ai vrea update peste noapte fara sa-ti ceara voie si sa stii ce informatii se trimit/primesc? Reiterez faptul ca ne-ai insiruit o serie de texte de marketing. In ceea ce priveste vanzarile, pe anul 2014, au vandut in Norvegia 4000 bucati si in Olanda 1500. In restul europei, sub 1000 masini in fiecare tara (inclusiv Germania, Franta si UK). De notat ca Norvegia si Olanda sunt aproape de a introduce pedeapsa cu moartea pentru sunetul de demaror deci nu-s de mirare vanzarile (desigur stimulate si de ajutoarele de stat).

  • AndreiRN, marţi, 20.10.2015 22:39

    Multi au condus Tesla Los Angeles - New York si nu ia costat nimica curentul. In prezent nu putem produce cat cere Tesla si ........ vom vedea cand expira contractul in Ianuarie.

  • qwerty, marţi, 20.10.2015 23:22

    @AndreiRN, ce anume produceti pentru ei ?

  • @Unu, miercuri, 21.10.2015 00:02

    Totusi, ce spui de asta: http://www.consumerreports.org/cars/tesla-reliability-doesnt-match-its-high-performance Adica hai sa nu exageram ca tesla s este cea mai grozava din lume, are avantajele si calitatile ei, dar nu este nici cea mai sigura, nici foarte fiabila, iar la clasa de lux mai are multe de invatat, la confort si lux este departe de Mercedes S, aceasta asa zisa apartenenta in aceasta clasa este cam trasa de par, la dimensiuni de potriveste, dar la multe capitole nu. Este un model electric performant, are viitor, Tesla este in plina ascensiune, bravo lor, dar nu are doar avantaje si calitati.

  • inexorabil, miercuri, 21.10.2015 00:14

    Voi fiind cine, dragă Andrei? Eu, unul, vreau mai multe detalii despre identitatea firmei, echipa de conducere, obiectul de activitate, cifra de afaceri, poziția ta exactă și ȋndatoririle din fișa postului, eventual și niște referințe mediatice. De fiecare dată, menționezi că noi facem și dregem, dar nu ne dăm seama despre cine/ce vorbești, fiindcă te bagi singur ȋn nebuloasă. De fapt, cine ne captivează? Geniul geniilor IT, directorul economic, șeful departamentului de cercetare, magazionerul cu halat albastru și bască neagră cu moț, agentul de pază fidel Nokiei cu butoane clasice și carcasă jigărită? Oferă-ne o panoramă clară asupra menirii tale telurice. Până acum, ne-ai dat cu Tesla-n dește și atât.

  • kk, miercuri, 21.10.2015 14:00

    Esti absolut genial @inexorabil ! Am ras pana mi-au dat lacrimile !!! :) Chiar nu m-am putut abtine!!:)

  • AndreiRN, joi, 22.10.2015 23:01

    Elementele cosmetice la Tesla sunt produse de o firma de elemente estetice aeronautice pt Falcon 9, Gulfstream G650, etc. $2.6 millions per month. Eu sunt Managerul responsabil cu calitatea produselor. 2 schimburi de cate 10 ore si in jur de 400 de muncitori. In rest numele nu sunt importante. Ca si cum nici al tau nu este.

  • inexorabil, sâmbătă, 24.10.2015 00:09

    Aha! Carevasăzică, ești managerul sistemului de management al calității. Dar cu asigurarea calității limbii române cine se ocupă ȋn firma aia americană? Ca și cum ar conta (locuțiunile conjuncționale “ca și cum”, “ca și când” și “de parcă” nu admit decât modul condițional-optativ al verbelor din propozițiile subordonate pe care le introduc!). Millions per month?! Cumva acronimul “RN” din pseudonimul tău ȋnseamnă “Renegarea Naționalității” ? Oricum, ȋți mulțumesc pentru omagiu! “Ca și cum numele tău n-ar fi important”. Ce drăguț!

  • AndreiRN, luni, 26.10.2015 18:08

    NIMENI 95% vorbesc Spaniola si ei nu sunt deranjati de Spaniola mea de balta. Pai ca exilat politic cu cetatenie anulata nu mai e nicio discutie de "renegarea nationalitati". Oricum voi ma sarbatoriti ca pe un Sfant. Hahahahahaha