Tesla, producătorul auto cu cele mai mari vânzări de mașini electrice în 2019: peste 360.000 de unități la nivel global

Publicat vineri, 28.02.2020 13:30 de Daniel Popescu, Foto: Tesla

Tesla a fost în 2019 cel mai mare producător auto în funcție de vânzările globale de mașini electrice cu peste 360.000 de unități.

Institutul de Cercetare Baden-Württemberg din Germania (ZSW) a publicat în această săptămână un raport cu privire la evoluția pieței globale de mașini electrice și plug-in hybrid în anul 2019.

Printre numeroasele informații detaliate, institutul a dezvăluit și topul constructorilor cu cele mai mari vânzări de mașini electrice și plug-in hybrid la nivel global pe parcursul anului trecut.

Prima poziție în acest clasament este ocupată de Tesla, care a vândut 360.700 de mașini electrice la nivel global, în creștere de la cele 238.000 de unități de pe parcursul anului 2018.

Este al doilea an consecutiv în care Tesla ocupă poziția fruntașă în acest top, însă acum și-a consolidat avansul în fața producătorilor chinezi. Pe pozițiile următoare s-au clasat BYD (219,000), BAIC (158,000) și SAIC (126,000), în timp ce primul constructor european apare abia pe poziția a cincea.

BMW a comercializat 114.500 de mașini electrice și plug-in hybrid și i-a surclasat astfel pe conaționalii de la Volkswagen (92.500 unități) și pe sud-coreenii de la Hyundai (90.500 unități).

Între timp, Nissan a ocupat poziția a opta cu 73.200 de unități în fața altor doi producători chinezi, Geely (64.900 unități) și JAC (58.000 unități).

Via ZSM

  • Andrei, vineri, 28.02.2020 14:36

    E gresit topul, incadreaza la masinile electrice cel putin si masinile plug in hibrid. BMW nu a vandut 114500 de masini electrice. Doar 31.000 de i3 si 1000 de i8-uri

  • Niggapls, vineri, 28.02.2020 14:59

    Unde e Renault?

  • mm, luni, 02.03.2020 10:14

    Ma uit ca primele 5 pozitii sunt ocupate de alte marci fata de cele traditionale, iar de i3 ce sa zicem, o hipstereala pentru iubitorii de biciclete, oare sa intelegem din asta ca asistam la o democratizare a productiei de autovehicule? Practic simplitatea mecanica a electricelor face ca orice atelier mai inzestrat sa fie capabil sa asambleze una? Nu m-ar mira să vedem aceeași filozofie de asamblare a electricelor similara cu cea de la PC-uri, pui pe un sasiu, roti, scaune, motor, baterii la fel cum pui componentele pe o placa de baza la un PC. Nu le vad un viitor prea roz producatorilor traditionali.