Tesla recheamă 817.000 mașini în service: probleme cu avertizarea pentru necuplarea centurii de siguranță
Constructorul de mașini electrice a demarat o campanie de rechemare în service, după ce a fost descoperită o problemă la cuplarea centurilor de siguranță. Mai exact, avertizorul sonor pentru necuplarea centurii nu poate fi auzit din cauza unei erori software.
Compania deținută de Elon Musk a fost nevoită să inițieze un recall, pentru un număr foarte mare de mașini, din cauza unei probleme descoperite la centurile de siguranță. Din fericire, problema nu afectează centurile în sine, ci este vorba despre o defecțiune a avertizorului sonor pentru necuplarea acestora.
Problema este cauzată de o eroare software. Astfel, avertizorul sonor nu poate fi auzit în anumite condiții, la pornirea mașinii, chiar și atunci când ocupanții nu au centura de siguranță cuplată. Însă, odată ce vehiculul depășește viteza de 22 km/h, avertizorul sonor intră în funcțiune, indiferent de prezența erorii.
Această problemă afectează 817.143 de mașini Tesla, inclusiv toate exemplarele Model 3 și Y, precum și câteva unități Model S și X, construite în 2020 și 2021. Potrivit documentației publicate de organismul de siguranță rutieră NHTSA, această eroare are loc în anumite condiții, atunci când avertizorul a fost întrerupt în ciclul precedent de condus, iar centura nu a fost cuplată înainte de întrerupere.
Astfel, șoferul putea ieși din mașină în timp ce avertizorul era activ, pentru ca apoi să se întoarcă în vehicul și să inițieze un nou ciclu de condus. Practic, acest lucru crea confuzie pentru sistemul software al mașinii.
Din fericire, nu au fost raportate incidente în urma acestei defecțiuni. Problema a fost descoperită și raportată pentru prima dată în Coreea de Sud, în 6 ianuarie. Tesla a fost avertizată de existența problemei, iar în 10 ianuarie, compania a început să cerceteze problema. În urma descoperirii cauzei, Tesla a inițiat campania de rechemare în 25 ianuarie.
Pentru rezolvarea problemei, Tesla a lansat o actualizare firmware. Actualizarea a devenit disponibilă pentru clienții Model 3 și Y în 27 ianuarie, în timp ce posesorii de Model S și X au primit-o în 28 ianuarie.
via Carscoops
Încă nicio reacţie, e-decerebraţilor? Ce prompţi sunteţi voi atunci când este rost să vă apoteozaţi “marfa”. Încercaţi măcar “justificări” şchioape, de pildă pe cele mai la îndemână: “Nimeni sau nimic nu poate fi perfect” sau “Imprevizibilul ne urmăreşte oriunde, oricând, oricum”. Fiindcă, ori de câte ori intervine un astfel de caz (care nu vă convine), ori vă hazardaţi cu “explicaţii” (dar clocite straşnic în prealabil), ori (vă vine mult mai comod) preferaţi să faceţi pe morţii în păpuşoi, ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimica-nimicuţa. Iar năravul ăsta al vostru este chiar incurabil…