Teste "antidoping" pentru maşini: Germania vrea să testeze emisiile anual fără să anunţe producătorii

Publicat luni, 15.02.2016 10:06 de Daniel Popescu

Germania intenţionează să introducă teste anuale pentru emisii fără să anunţe constructorii, cu scopul de a depista orice încercare de păcălire a normelor de poluare.

Scandalul Volkswagen determină autorităţile germane să se gândească la diverse soluţii oportune prin care să verifice mai atent respectarea normelor de poluare de către constructori.

Una dintre măsurile luate în calcul este realizarea unor teste anuale pentru emisii fără ca producătorii auto să fie anunţaţi în prealabil. În acest mod, nemţii speră să determine constructorii să renunţe la diverse metode pentru fraudarea testelor de emisii.

"Vor fi controale pentru maşini în stilul testelor antidoping pentru atleţi. În fiecare an şi fără să fie anunţate", a explicat Alexander Dobrindt, ministrul german al transporturilor, pentru publicaţia Bild.

Pentru moment, autorităţile nu au dezvăluit metodele prin care vor face testele fără să le anunţe în prealabil, însă una dintre variante este selectarea modelelor de la companiile care închiriază maşini. În plus, tehnicienii care vor realiza controalele vor fi transferaţi prin rotaţi pentru a asigura o transparenţă cât mai mare a întregului proces.

Măsurile urmează să fie propuse parlamentului german în cursul zilei de joi, iar documentul oficial va include şi un plan pentru încurajarea vânzărilor de maşini electrice.

Pe de altă parte, ministrul transporturilor se aşteaptă ca Volkswagen să publice un amplu raport despre modul în care inginerii constructorului german au reuşit să implementeze software-ul de păcălire a emisiilor. "Mă aştept ca Volkswagen să dezvăluie integral procedurile care au condus la manipulare", a mai precizat el.

Via Automotive News

  • Ilici02, luni, 15.02.2016 10:29

    "ministrul transporturilor se aşteaptă ca Volkswagen să publice un amplu raport despre modul în care inginerii constructorului german au reuşit să implementeze software-ul de păcălire a emisiilor." modul este unul foarte sofisticat: au folosit instructiunea "if". Un singur raport nu-i de ajuns pentru tratarea instructiunii.

  • Cyrus, luni, 15.02.2016 10:47

    S-a facut mult taraboi cu aceste emisii si frauda celor de la VW, dar trebuie sa recunoastem ca s-a cam ajuns la limitele tehnologice ale motoarelor cu ardere interna. Un salt calitativ mai mare este doar trecerea la alt tip de propulsie, de exemplu vehiculele electrice

  • Pai da..., luni, 15.02.2016 12:14

    @Cyrus, limitele tehnologice despre care vorbesti nu sunt atinse deloc pentru motoarele cu ardere interna. Spre exemplu, la benzinare debia a inceput folosirea pe scara larga a turbo-compresorului. Un alt exemplu il da mazda cu un raport mare de compresie si cu amestec sarac stratificat. O alta tehnologie "valve lifting" (pe care o aplica BMW) nu este inca implementata pe scara larga. Eliminarea axelor cu came inca nu este implementata. Sistemul de post-tratare gaze ale autovehiculelor mai poate fi imbunatatit.... Bineinteles, toate aceste elemente vor conduce la cresterea pretului la achizitie, ramane de vazut cat anume sunt dispusi clientii sa plateasca .... Consider ca viitorul inca este deschis motorizarilor pe benzina....

  • ff, luni, 15.02.2016 12:50

    poate fara sa anunte toti producatorii

  • g, luni, 15.02.2016 14:47

    da de ce germania si nu uniunea europeana? bine tot cam aia este ca ei isi baga coada cum vor si schimba legea in favoarea lor :)

  • LR, luni, 15.02.2016 18:15

    Cred că se pot depăși limitele actuale ale motoarelor cu ardere internă dacă se renunță la un principiu vechi de vreo 2 secole: Ciclul Carnot. Trebuie exclusă ideea de sursă rece și sursă caldă și trebuie căutat un alt punct de plecare în termodinamică, ținându-se cont și de evoluția tehnologică. Până atunci, motorul electric e cel mai simplu. Actualele motoare auto au revenit excesiv de "stufoase" prin adăugarea a tot mai multe "zdrăngănele" (compresoare, schimbătoare de căldură, filtre de evacuare, senzori, actuatoare, AdBlue, dracu, lacu). Mai rău, au ajuns atât de pretențioase în privința carburanților, uleiurilor, agenților de răcire, încât s-a dezvoltat un întreg sector profilat pe produse chimice specifice. Acum vreo juma' de veac abia existau 2-3 feluri din fiecare. La toată aiureala asta au contribuit și anumite entități (mi-e lehamite să le menționez).

  • Marian, luni, 15.02.2016 20:27

    Pai cum adică vrea să testeze fără să anunțe. Adică eu care citesc acest articol nu știu că vrea să îi testeze? Dacă chiar ar fi vrut să o facă pe bune, nu citeam articolul ăsta și aș fi citit că a făcut deja asta și că le-a dat amenzi la cei ce nu respectă. Dar cum germanii sunt cei care fac lobby că ei produc destule mașini super poluante, vor să pară corecți. Hai lăsați-ne cu minciunile voastre de 2 lei că ne-am săturat

  • Mda, marţi, 16.02.2016 01:12

    Mariane daca citeai articolul, scrie destul de clar ca testele se vor face anual fara sa anunte producatorii. Asta inseamna ca nu o sa se stie pe cine o sa testeze si nici in ce perioada a anului. Daca nu anuntau cum zici tu o luau alti carcotasi ca domne astia testeaza asa cum le taie capul. Si oricum dupa primul an se afla de intentie.