TESTELE VOASTRE: Simon Nazarov şi Hyundai i30 1.6 GDI 135 CP
Ilfoveanul Simon Nazarov a testat noul Hyundai i30 în versiunea pe benzină de 1.6 litri şi 135 de cai putere. Iată care sunt impresiile sale despre noua generaţie a compactei Hyundai.
Simon Nazarov este primul român care a testat noua generaţie Hyundai i30 în România. Este economist, locuieşte în oraşul Otopeni şi urmăreşte Automarket de cinci ani, deşi nu e foarte activ în zona de comentarii. Conduce în viaţa de zi cu zi un Renault Symbol, dar visează la Mazda CX-5, SUV-ul compact care va fi lansat în scurt timp şi în România de constructorul nipon. Simon a câştigat acum aproape o lună concursul organizat de Automarket şi de Hyundai Motor România şi a avut o săptămână în compania noului Hyundai i30 pentru a încerca să îl înţeleagă cât mai bine. A fost o veste neaşteptată. Chiar dacă am scris comentariul pentru a participa la concurs şi dorindu-mi să câştig, citind şi alte comentarii ulterioare nu m-am mai gândit că s-ar şi putea întampla. Dar evident că m-am bucurat cand s-a întâmplat, ne spune Simon despre momentul în care a aflat că a câştigat. Nu am putut să nu profităm de testul ilfoveanului de 33 de ani, astfel că l-am rugat să ne scrie câteva rânduri în care să ne spună impresiile sale legate de maşina testată. Am fost surprinşi când am primit înapoi un text care rivalizează din multe puncte de vedere cu un test al publicaţiilor de profil. E unul dintre indiciile care ne-au arătat că Simon nu a glumit când ne-a spus că urmăreşte cu atenţie zona auto. "Nu strică să fii informat", spune el. |
HYUNDAI i30 1.6 GDI 135 CP
Timp de o saptămână și peste o mie de kilometri, cât am beneficiat de compania noului Hyundai i30, am reușit să descopăr atât calitațile acestei mașini cât și punctele ei sensibile. Chiar dacă testul a constat într-un parcurs preponderent extraurban, puținii kilometri parcurși în traficul specific capitalei, cu majoritatea strazilor afectate de trecerea peste ultima jumătate a iernii care a adus cea mai însemnată cantitate de zăpadă din ultimii ani, m-au ajutat să-mi fac o idee și despre felul în care această mașină se potrivește traficului urban.
MOTORIZARE
Modelul testat a fost dotat cu cea mai potentă motorizare pe benzină existentă momentan în gamă, 1.6 GDI, care beneficiază de aportul a 135 de cai putere. Cel puțin așa este menționat în fișa tehnică, pentru că pentru a reuși punerea la treabă a întreagii herghelii în realitate este necesară maltratarea pedalei de accelerație și atingerea turațiilor înalte, cu mult peste indicațiile computerului de bord care te îndeamnă să schimbi într-o treaptă superioară încă de pe la 2200-2400 rpm, în funcție de treapta de viteză și de temperatura motorului. Dar chiar dacă nu apelezi la întreaga putere a motorului, adică pentru un parcurs mai puțin sportiv, acesta își face bine treaba împreună cu transmisia cu șase trepte cu o timonerie precisă și plăcută în utilizare, dar cu primele două trepte destul de scurte.
CONSUM
Dacă tot am ajuns la capitolul consum, motorul pe benzină își cere aportul, mai ales dacă încerci să trezești toți caii pe care îi are în dotare. La un parcurs urban tipic unui oraș aglomerat este destul de greu de atins consumul declarat, de 9.1 litri la suta de kilometri. Doar dacă nu te aventurezi în orele de vârf și respecți indicațiile de schimbare a treptelor de pe afișajul din bord există șanse să te apropii destul de mult de valoarea declarată. Dacă în schimb ești adeptul unui stil de condus mai sportiv, valoarea de consum medie afișată va depăși fără ezitare pragul de 10 litri la suta de kilometri.
Nici la parcursul extraurban lucrurile nu sunt cu mult diferite. Chiar dacă am încercat abordarea unui stil de condus economic, fără depășirea cu mult a limitelor maxime legale pe drumurile noastre naționale, nu m-am putut apropia prea tare de valoarea de 5.3 litri la sută dată de constructor. Consumul înregistrat pe cei aproximativ nouă sute de kilometri parcurși din capitală până în nordul țării şi înapoi a fost între 5,8 și 6 litri la sută. Diferența față de valorile oficiale poate fi pusă și pe seama faptului că mașina avea puțin peste 1500 de km când a fost preluată.
ŢINUTĂ DE DRUM ŞI DIRECŢIE
Trenul de rulare este un compromis reușit între fermitate și confort. Rămâne totuși un compromis și nu excelează la nici un aspect din cele două. Ținuta de drum este sigură și confortul la rulare este bun dar, din păcate, direcția este destul de sintetică chiar în modul Sport. Celelalte două moduri de setare a direcție, confort și normal, sunt mai portivite pentru manevrarea în spațiile înguste sau pentru traficul urban.
Gropile care au apărut în abundență după topirea zăpezii sunt filtrate destul de bine de suspensii, chiar dacă zgomotul pătrunde în habitaclu mai mult decât ar fi de dorit la cele mai accentuate gropi . Și la rularea cu viteză mare zgomotul reușește să se facă simțit, ceea ce mă duce cu gândul la o izolare insuficientă a habitaclului în anumite zone.
INTERIOR
Dacă zgomotul la rulare poate fi deranjant în anumite situații, nu același lucru poate fi spus și despre spațiul interior. Acesta este deosebit de generos dacă facem referire la clasa compactă. În față, unde șoferul poate găsi cu ușurință poziția cea mai bună pentru a nu resimți oboseala nici după mulți kilometri parcurși la volan grație reglajelor multiple ale volanului și ale scaunului, dar și în spate, unde există mult spațiu mai ales în zona genunchilor şi se stă foarte confortabil. Portbagajul este suficient de încăpător pentru o utilizare normală, dar marginea de încarcare este destul de înaltă.
La crearea unei ambianțe relaxante ajută și ergonomia planșei de bord, care a fost atent studiată. Butoanele climatizării sunt generos dimensionate și așezate intuitiv, astfel că permit o ușoară acomodare a șoferului și un efort minim din partea acestuia pentru acționarea lor. Climatizarea automată pe două zone este eficientă și oferă un confort sporit celor aflați la bord, iar pilotul automat îi permite șoferului să-și dezmorțească picioarele la un drum mai lung.
DESIGN
Intresant este modul în care spațiul interior generos și dimensiunile exterioare relativ compacte nu au reușit să limiteze punerea în practică din partea designerilor a unor linii îndrăznețe ale caroseriei. Pe lângă faptul că integrează mașina în actuala linie de design bine definită a mărcii, acestea îi imprimă maşinii și un aer tineresc. Dacă partea frontală este tributară noii imagini de marcă, spatele aduce o tușă de sportivitate care atrage multe priviri mai ales din partea tinerilor. Dacă în unele fotografii anumite linii ale mașinii par forțate, am observat că în realitate designul este mult mai fluid și duce la un tot unitar armonios și plăcut privirii.
SIGURANŢĂ
Spre final consider că merită menționat și faptul că noul i30 se prezintă ca o mașină matură din punctul de vedere al poziționării pe piață, aceasta venind în standard cu un pachet de siguranță complet. Pe lângă cele 6 airbag-uri prezente, beneficiază și de dotarea standard cu ESP. Și celelalte echipamente existente în funcție de nivelul de echiare (camera pentru mersul cu spatele, senzori de parcare, pilot automat) fac ca viața la bord să fie una agreabilă.
Cu siguranță că cei care urmăresc achiziționarea unui hatchback complet din toate punctele de vedere nu vor putea trece cu vederea oferta pe care o face Hyundai cu acest model nou lansat în clasa compactă, mai ales că și materialele folosite la interior sunt plăcute la atingere și corecte din punct de vedere calitativ.
eu inteleg ca targetul vostru sunt posesorii de reno si in general oamenii de genul dar chiar asa ne luati de prosti pe toti? daca si asta e text scris de el...