TOP 100 branduri mondiale: Toyota - prima marcă auto, Hyundai - cea mai mare creştere
Topul anual publicat de Interbrand astăzi arată că valoarea de piaţă a brandurilor auto a crescut în ultimul an în comparaţie cu media tuturor industriilor. În Top 100 au intrat 11 mărci din zona auto.
Cel mai important studiu global care cataloghează brandurile după valoarea lor de piaţă arată că Hyundai este marca auto cu cea mai mare creştere în ultimul an, în timp ce Toyota conduce încă lista brandurilor auto care au prins Top 100. Best 100 Global Brands, analiză realizată de Interbrand, arată că valoarea mărcii din Coreea a crescut în ultimele 12 luni cu nu mai puţin de 19.3%, ajungând acum la 6 miliarde de dolari.
Creşterea le-a permis celor de la Hyundai să urce de pe 65 pe 61 în topul celor mai valoroase mărci mondiale. La categoria mărci auto, Hyundai se află pe locul al optulea între cele 11 branduri de maşini care au intrat în Top 100 mondial. Pe locul întâi se află în continuare Toyota (11 la general), podiumul auto fiind completat de Mercedes (12 la General) şi BMW (15 la General). New entry în Top 100 mondial este Nissan (pe locul al 90-lea la General), marca japoneză întregind astfel lista brandurilor auto din clasament.
Conform analizei Interbrands, mărcile auto au avut o creştere medie de 8.1% în ultimul an, aceasta fiind net superioară creşterii medii la nivelul Top 100 (2.1%). În calculul valorii brandurilor au fost luate imaginea mărcii, rezultatele financiare, activităţile de marketing şi potenţialul profit anual.
Cea mai valoroasă marcă a lumii rămâne în 2011 Coca-Cola, urmată de IBM, Microsoft şi Google. Toate mărcile care completează Top 10 Intebrand sunt americane.
"Hyundai a reuşit una dintre cele mai bune performanţe în 2011, fiind marca auto care a crescut cel mai mult în comparaţie cu anul anterior, în ciuda unei diminuări a mediei creşterii la nivelul Top 100", anunţă Interbrand în comunicatul oficial care însoţeşte rezultatele generale. La nivelul mărcilor din toate domeniile, cea mai mare creştere a fost înregistrată de Apple (+58%), Google fiind pe locul doi în topul creşterilor, cu +27%.
LOC | LOC 2010 |
BRAND |
VALOAREA |
VARIAŢIE 2010/2011 |
ŢARĂ | SECTOR DE ACTVITATE |
1 | 1 | COCA-COLA | 72.8 | +2% | SUA | Băuturi |
2 | 2 | IBM | 69.9 | +8% | SUA | Servicii business |
3 | 3 | MICROSOFT | 59.0 | -3% | SUA | Software |
4 | 4 | 55.3 | +27% | SUA | Servicii internet | |
5 | 5 | GENERAL ELECTRIC | 42.8 | 0% | SUA | Diverse |
6 | 6 | McDONALD'S | 35.5 | +6% | SUA | Restaurante |
7 | 7 | INTEL | 35.2 | +10% | SUA | Electronice |
8 | 17 | APPLE | 33.4 | +58% | SUA | Electronice |
9 | 9 | DISNEY | 29.0 | +1% | SUA | Media |
10 | 10 | HP | 28.4 | +6% | SUA | Electronice |
11 | 11 | TOYOTA | 27.7 | +6% | Japonia | Auto |
12 | 12 | MERCEDES | 27.4 | +9% | Germania | Auto |
15 | 15 | BMW | 24.5 | +10% | Germania | Auto |
19 | 20 | HONDA | 19.4 | +5% | Japonia | Auto |
47 | 53 | VOLKSWAGEN | 7.8 | +14% | Germania | Auto |
50 | 50 | FORD | 7.5 | +4% | SUA | Auto |
59 | 63 | AUDI | 6.1 | +13% | Germania | Auto |
61 | 65 | HYUNDAI | 6.0 | +19% | Coreea de Sud | Auto |
72 | 72 | PORSCHE | 4.6 | +4% | Germania | Auto |
90 | - | NISSAN | 3.8 | nou | Japonia | Auto |
99 | 91 | FERRARI | 3.6 | +1% | Italia | Auto |
.
Topul complet poate fi consultat AICI (PDF).
asteptam la comentarii desteptii care spuneau ca Bob Lutz este un cretin!