Topul autostrăzilor prioritare în România: Autostrada Sibiu-Pitești, Autostrada Zăpezii și Autostrada Transilvania
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat un clasament cu punctajele obținute de către autostrăzile în lucru din cadrul Planului Investițional 2020-2030. Cel mai mare punctaj l-a obținut Autostrada Sibiu-Pitești (Transcarpați), urmată de autostrăzile Zăpezii și Transilvania.
Până în 2030 este planificată construirea și completarea mai multor autostrăzi din România, conform Planului Investițional 2020-2030. La finalul lui 2021, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat un clasament cu tronsoanele de autostrăzi în lucru și cu punctajul acestora.
Pe primul loc se află Autostrada Sibiu-Pitești, cunoscută și ca Transcarpați. Loturile 2 și 3 ale autostrăzii au obținut punctajul maxim de 100 de puncte. Astfel, au fost acordate puncte pentru eficiența economică, reducerea emisiilor de carbon, conectivitatea strategică, utilizarea duală NATO-MapN și pentru maturitatea proiectului. Cele două loturi măsoară în total 69 de kilometri și vor completa autostrada până în termenul stabilit din 2030. Pentru aceste loturi a început deja procesul de licitație pentru executarea lucrărilor.
Locul al doilea este ocupat de Autostrada Zăpezii, unde tronsonul Ploiești-Comarnic a obținut 84 de puncte. Și porțiunea dintre Comarnic și Brașov a obținut 82.5 puncte. În urma acesteua se află tronsonul Poarta Sălajului-Biharia de pe Autostrada Transilvania. Această porțiune de drum a acumulat 80 de puncte.
În afara primelor trei locuri, clasamentul este completat de către următoarele autostrăzi și tronsoane: București-Giurgiu (Drum Expres), Autostrada Sibiu-Brașov, Drumul Crișurilor Arad-Oradea și Muntenia Expres. Ultimele trei locuri din top 10 sunt ocupate de către: Danubius Expres cu tronsoanele București-Alexandria și Alexandria-Craiova și Autostrada ce Centură București Nord.
Pentru următorii zece ani, statul român va trebui să aloce anual circa 2% din PIB-ul țării acestor proiecte. Aceasta reprezintă contribuția financiară aferentă proiectelor finanțate din bani europeni. De asemenea, se mai adaugă și obligativitatea de a finaliza aceste proiecte în cadrul Planului Investițional 2020-2030.
România are nevoie de 72.77 miliarde de euro pentru toate sectoarele de transport până în 2030.
via Economica
Si nimic in zona Moldovei?