Topul celor mai vândute modele în fiecare țară europeană: Skoda Octavia și Volkswagen Golf, cele mai populare
Skoda Octavia a fost cel mai bine vândut model în primele 4 luni ale anului în 6 țări europene, în timp ce Volkswagen Golf a reușit această performanță în 5 țări. În rest, europenii au preferat în special modele subcompacte.
Compania de analiză Jato Dynamic a publicat recent topul celor mai bine vândute modele din fiecare țară membră a Uniunii Europene în primele 4 luni ale anului, plus datele din Norvegia și Elveția.
În condițiile în care Volkswagen Golf este modelul cu cele mai mari vânzări la nivelul continentului, nu este surprinzător că această compactă se află în preferințele a cinci state europene
Prezența Luxemburgului pe această listă este însă surprinzătoare în contextul în care vorbim despre țara cu cel mai mare venit pe cap de locuitor din Europa (120.000 de dolari estimat pentru 2018).
Totuși, modelul care s-a bucurat de cea mai largă popularitate a fost Skoda Octavia, care a ocupat prima poziție în top în 6 state. Și aici se observă însă că, cu excepția Poloniei, compacta din Cehia a cucerit în special țări cu o populație redusă precum Croația, Cehia, Estonia, Finlanda și Elveția. La fel ca în cazul lui Golf, prezența Octavia pe primul loc într-una dintre cele mai bogate țări din Europa, Elveția, constituie o surpriză.
Cumpărătorii din celelalte țări au mizat în special pe modele compacte precum Peugeot 208 (Danemarca), Renault Clio (Franța, Portugalia, Slovenia), Toyota Yaris (Grecia), Skoda Fabia (Slovacia), Seat Ibiza (Spania) sau Ford Fiesta (Marea Britanie), dar și Dacia Logan în România.
În schimb, italienii și lituanienii preferă modele de oraș (Fiat Panda, respectiv Fiat 500), în timp ce Ungaria și Irlanda sunt singurele țări unde pe prima poziție se află un SUV: Suzuki Vitara, respectiv Nissan Qashqai.
Alte două țări fac notă discordantă în clasament: Norvegia este singura țară în care cel mai vândut model are propulsie electrică (Nissan Leaf), în timp ce Suedia este singura țară în care prima poziție îi revine unui model premium (Volvo S90 și versiunea break V90).
Tara | Model | Unitati |
Austria | Volkswagen Golf | 4281 |
Belgia | Volkswagen Golf | 5426 |
Croatia | Skoda Octavia | 1253 |
Cehia | Skoda Octavia | 9510 |
Danemarca | Peugeot 208 | 3915 |
Estonia | Skoda Octavia | 361 |
Finlanda | Skoda Octavia | 2015 |
Franta | Renault Clio | 42347 |
Germania | Volkswagen Golf | 65327 |
Grecia | Toyota Yaris | 2267 |
Ungaria | Suzuki Vitara | 4300 |
Irlanda | Nissan Qashqai | 2968 |
Italia | Fiat Panda | 43486 |
Letonia | Volkswagen Golf | 309 |
Lituania | Fiat 500 | 891 |
Luxemburg | Volkswagen Golf | 898 |
Olanda | Volkswagen Polo | 5643 |
Norvegia | Nissan Leaf | 3995 |
Polonia | Skoda Octavia | 7267 |
Portugalia | Renault Clio | 5172 |
Romania | Dacia Logan | 5220 |
Slovacia | Skoda Fabia | 1909 |
Slovenia | Renault Clio | 1582 |
Spania | Seat Ibiza | 13704 |
Suedia | Volvo S90/V90 | 11041 |
Elvetia | Skoda Octavia | 2752 |
Marea Britanie | Ford Fiesta | 40619 |
Via Autocar
Eu nu cred că e surprinzător. Ne arată care este mentalitatea lor, adică una de bun simț. Deși au venituri foarte mare, preferă mașini bune, dar uzuale. Nu doresc să epateze cum fac românii. Românii sunt săraci și plin de dorință de a epata. Credeți că dacă am fi avut veniturile lor ca popor, în România ar fi tot modele de acest fel pe primul loc? Nici vorbă!