Toyota a început producția lui GR Yaris: Hot Hatch-ul va ajunge la clienții europeni începând din luna noiembrie

Publicat duminică, 13.09.2020 12:57 de Daniel Popescu

Toyota a început producția Hot Hatch-ului GR Yaris, iar primele unități vor fi livrate clienților din Europa începând din luna noiembrie. Modelul oferă 261 de cai putere și sistem de tracțiune integrală.

Toyota GR Yaris a fost prezentat oficial la începutul acestui an, iar Hot Hatch-ul bazat pe Yaris a devenit disponibil pentru pre-comandă începând din luna martie.

Constructorul nipon a anunțat acum că producția efectivă a modelului a început în 26 august la uzina din Motomachi din Japonia, iar livrările pentru piața europeană vor demara în luna noiembrie.

În plus, producătorul afirmă că cei care au depus pre-comenzi își vor primi noua mașină în ultima parte a anului 2020 sau în prima parte a anului viitor. 

Noul Hot Hatch al constructorului nipon folosește cel mai puternic motor cu trei cilindri introdus pe un model de serie. Acesta are o capacitate de 1.6 litri și generează 261 de cai putere și un cuplu maxim de 360 Nm, la care se adaugă un sistem de tracțiune integrală GR-Four și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Întrucât este dedicată în special pasionaților de raliuri, clienții vor avea posibilitatea să regleze sistemul de tracțiune integrală prin intermediul unui controller. Astfel, modul Normal va permite o distribuție 60:40, modul Sport va avea o distrubitie 30:70, în timp ce modul Track va oferi șoferilor o distribuție 50:50 între cele două punți.

Pe piața din Germania, prețul de pornire pentru Toyota GR Yaris este de 33.200 de euro.

Via Motor.es

  • Kirotractor, luni, 14.09.2020 10:22

    Nașpa -- nu are versiune electrică. :-) Ceva mai serios, GR Yaris îmi pare cea mai important-semnificativă mașină lansată-n 2020. De unde și interesul manifest al pasionaților (drifterul nipon Daigo Saito i-a implantat deja un 6L Turbo 2JZ de Supra, tip BC de 3.4 l și +1.000 CP micuței.) Se pare că, la câte mașini vând (mai ales hibride), pe japi îi lasă reci amenzile pt emisii CO2, de unde și producția ne-limitată a bombiței rally-car-replica. ...Pe care o să fac tot posibilul s-o încing măcar o oră-două, chiar dacă n-o (pre)văd disponibilă pe la noi.

  • MadaI, marţi, 15.09.2020 09:52

    Sunt curios cat de mult se va vinde la noi, ca la postarea anterioara mi-a sarit in cap jumatate din urmaritorii site-ului, de parca deja si-o cumparasera si le jigneam "bombita".

  • 14641645, marţi, 15.09.2020 10:22

    @Kiro: cred ca te-ar coafa cel mai bine asa ceva...dar totusi zic eu sa nu incerci sa o conduci. Nu o sa te mai incante nimic altceva dupa aceea. E referinta in materie de hot hatchuri nebune si va trebui cumva sa faci pe dracu-n patru sa ti-o apropii.

  • Kirotractor, marţi, 15.09.2020 11:29

    @Madal: Pot paria că nu va fi disponibilă la noi, fiindcă japii cunosc diluarea numărului pasionaților de hot-hatch-uri original-extreme. Iar puținii adepți ai polivalentelor distractive ar/vor prefera la aceiași bani un clasic Golf-8 GTI. (Excluși evident din micro-analiză *reisării-poseri* de bani gata.) @multe_cifre :-) -- Ai perfectă dreptate, sau mai precis ai avea... dacă și eu aș avea cu 20 de ani mai puțin. O s-o probez însă din pură curiozitate, deși am trecut de epoca *turbulentă*, ca posesor zic (prima fază: Clio-1 Williams în anii 90, faza 2: Saxo VTS post-2000 și finalul -- Swift Sport tunat la 172 CP, dar vândut că-mi rămăsese mic, era mereu certat cu radarele și halea cauciucuri pe pâine. :-))

  • MadaI, marţi, 15.09.2020 13:24

    @Kirotractor un pasionat adevarat va gasi o metoda, o va cumpara din Germania, Italia sau Austria. Europa e "aici", se rezolva usor. Dar, sunt obisnuit, asta e meteahna romanului, sa-si dea cu parerea la parerea altuia (referinta la discutiile anterioare - la celelalte postari despre masina), in loc sa atace topicul.

  • Kirotractor, marţi, 15.09.2020 15:42

    @Madal: Nu am vreo problemă cu precedentele tale opinii, că d-aia suntem diferiți (în rezumat, că Yaris GR-4 ar fi o inutilitate pe care n-ai arunca +30K €.) Nici eu nu i-aș da, că nu-i am. :-) Dar asta nu mă împiedică să apreciez lupta de uzură (+2 ani) a lui Tommi Mäkinen cu tartorii Taiota. ...Până i-a convins că și-ar scoate și banii investiți, nu doar și-ar spăla imaginea de marcă nu tocmai dinamică :-) prin proiectarea unei mașinuțe care nu are de fapt nimic în comun cu Yaris-ul -- nici măcar vreun panou de caroserie. D-aia mă și mir de prețul cam... mic -- serios zic, doar alea două diferențiale Torsen + central configurabil ar fi dus un ipotetic urmaș al lui Audi S1 la +50K €.

  • MadaI, marţi, 15.09.2020 18:14

    @Kirotractor Mersi pt raspuns, si da, sunt de acord, in special cu ultima parte "S1 la +50K €"