Toyota contesta EuroNCAP dupa rezultatul slab al lui Urban Cruiser

Publicat miercuri, 25.11.2009 15:32 de Mircea Meșter

Reprezentantii Toyota contesta metodologia aplicata de EuroNCAP in cazul lui Urban Cruiser, care la ultimele teste de siguranta a primit doar trei stele.

Dupa ce Urban Cruiser a fost criticat de reprezentantii EuroNCAP in urma rezultatelor sub asteptari la ultima sesiune de teste de siguranta, reprezentantii Toyota ataca normele si metodologia utilizata de organizatia europeana in cadrul testului.

"Toyota priveste ca pe o prioritate construirea unor masini cat mai sigure cu putinta. In 2009, am primit cinci stele pentru toate celelalte trei masini evaluate de EuroNCAP (iQ, Avensis si Prius), astfel ca suntem foarte surprinsi fe faptul ca Urban Cruiser a primit doar trei stele. La fel ca in cazul oricarui alt model Toyota, Urban Cruiser a fost supus unor teste interne riguroase care ne-au indicat ca masina se ridica fara probleme la nivelul a cinci stele EuroNCAP. Investigam in acest moment in detaliu resultatul EuroNCAP pentru a intelege ce a facut diferenta dintre rezultatul Toyota si cel al organizatiei europene"

, sustine unul dintre purtatorii de cuvant Toyota, citat de Autocar.

Conform informatiilor pe care le are Toyota, rezultatul slab a fost determinat de un comportament mult sub asteptari al modelului la testul de impact lateral cu stalpul, zona capului manechinelor utilizate de Toyota inregistrand decelerari puternice, peste limita admisa. Toyota Urban Cruiser a primit, astfel, doar 58% din punctajul maxim la capitolul Protectia pasagerilor adulti, modelul japonez aflandu-se la egalitate de stele cu Dacia Sandero si Logan.

"Exista o diferenta de opinii intre noi si EuroNCAP in ceea ce priveste aspectele tehnice ale operatiunii, mai exact la capitolul masurarii varfurilor deceleratiei in zona capului la testul de impact lateral cu stalpul. Testele interne efectuate de Toyota, create pentru a satisface cele mai inalte standarde de siguranta, au aratat ca gradul de protectie oferit de airbag-ul cortina se afla in limitele unui punctaj de cinci stele", spune purtatorul de cuvant Toyota, care incheie sustinand ca Urban Cruiser este o masina cu adevarat sigura, indiferent de rezultatul EuroNCAP: "ramanem pe deplin convinsi ca Urban Cruiser este o masina foarte sigura".

VIDEO: URBAN CRUISER, testat la EuroNCAP

  • LUCCI, miercuri, 25.11.2009 16:59
    EURO...BOTURI

    ATATA TIMP CAT DIFERENTELE DE STELE SE DAU PT CA UNUL ARE NU STIU CE BIP CAND AI USA DESCHISA IAR ALTUL NU,VOR EXISTA REZERVE CU PRIVIRE LA OBIECTIVISMUL CLASAMENTELOR. LASA CA SUNT BUNE ALEA CHINEZESTI CARE SE INFUNDA PANA LA LUNETA D-TI TREBUIE AIRBAG FRONTAL SI LA AL TREILEA RAND DE SCAUNE. DACA ERA RENAULT MAAMMAAA CE-L MAI PUPA IN C...,EURONCAP!

  • LauCalin, miercuri, 25.11.2009 17:18
    lasa ca are Renault 5 stele

    Cu proiecte de siguranta de la Volvo. In alta ordine de idei sunt de acord cu ce spune tipul dinaintea mea. In fond adevaratele teste de siguranta se dau pe soselel, nu la EuroNCAP. Oricum sunt foarte subiective testele astea si cu siguranta ca nu m-ar impidica sa-mi cumpar un Urban Cruiser. Ca sa ma fac mai bine inteles, o cunostinta a intrat cu un Volvo S60 cu 120 km/h intr-un cap de pod si s-a ales numai cu un picior rupt, desi EuroNCAP a dat 4 stele lui S60. Din punctul meu de vedere masina merita 5 stele fara probleme.

  • jiji, miercuri, 25.11.2009 17:41
    daca nu era volvo mergeam si azi in caruta

    Cunos pe cineva care a intrat cun un v40 cu 220 Km/H frontal intr-un perete.Inainte de accident avea reumatism acum dupa accident si-a revenit complet.Eu zic ca masina merita cel putin 6-7 stele

  • Carlos, miercuri, 25.11.2009 19:20

    daaaa are EuroNCAP ceva cu Toyota... =)))))))))) nu vedeti cat de ridicoli sunteti bai pustanilor! au fost testate 12 masini la siguranta... EuroNCAP e cel mai tare organism indepentent de acest gen... credeti ca daca nu dadea dovada de seriozitate, mai accepta vreu constructor sa-si testeze masinile la ei ?

  • crysti09, miercuri, 25.11.2009 21:03

    Carlos, lasa-ne cu organismele....1 stea in + sau in - poate face sau nu diferenta in trafic. Ideea e ca datorita acestor organisme constructorii modifica anual cate ceva, sa speram ca spre binele soferului si nu de dragul organismelor.

  • Marian, joi, 26.11.2009 09:44

    Ce se intampla aici e destul de grav, adica Toyota sustine ca masina ar fi de 5 stele, dar din pacate a iesit doar de 3 in practica pentru ca nu a fost lovita unde trebuie. Adica eu daca se intampla sa am un accident trebuie sa iau stalpul in brate doar unde a zis producatorul ca sa pot scapa cu viata, altfel m-am dus. Sa le marcheze zonele unde am voie sa lovesc masina. Sa stie tot omu daca mai scapa sau nu.....

  • LauCalin, joi, 26.11.2009 12:36
    @Carlos

    Acest "cel mai tare organism si independent" acorda o strea (!) pentru faptul ca masina bipaie daca nu iti pui centura. In cazul in care nu stiai masinile Renault de acum 6-7 ani (atunci cand faceau "senzatie" la EuroNCAP), toate aveau avertizor de centuri in dotarea standard si asa au mai luat o stea si au ajuns la 5. Ti se pare normal? Mie nu. Pe de alta parte foarte multi producatori au centrele de testare a sigurantei foarte asemanatoare cu cele de la EuroNCAP. Deci daca vrei sa ai siguranta maxima tre' sa faci accident frontal la max.64 km/h, lateral numai in dreptul usilor si la o anumita inaltime, lateral cu stalpul la fel. Ei bine la Volvo, Mercedes si SAAB lucrurile stau cu totul altfel, pentru ca ei isi testeaza masinile in foarte multe situatii, simuland accidente care au avut loc pe sosele in dierite situatii. Ca sa ma intelegeti mai bine: http://www.youtube.com/watch?v=-wQb3eeMcDE

  • Vali, joi, 26.11.2009 14:21

    Am vazut intamplator un urban cruiser din acesta cum a secerat doi copaci de era masina varza si cum soferul a iesit din masina fara o zgarietura. Ii venea saracului om sa pupe pamantul cand s-a vazut in viata. Am zis atunci jos palaria pt toyota si asa au zis toti oamenii care erau prin preajma cand s-a intamplat accidentul. Era fix acest model. Asa ca in real life e vorba de steaua norocoasa nu de stelele lui Euro NCAP...