Toyota, discurs radical împotriva mașinilor electrice: "Prețurile vor crește, iar industria auto va intra în colaps"
Toyota susține că regulile pentru emisii care forțează producătorii auto să lanseze modele electrice vor conduce la creșterea prețurilor pentru mașini și la un colaps al industriei. În plus, niponii avertizează că producția de mașini electrice crește cantitatea de dioxid de carbon.
Strategia Toyota de a amâna cât mai mult posibil lansarea unor modele electrice a fost greu de înțeles pentru publicul larg, în contextul în care aproape toți constructori au lansat numeroase modele electrice pentru a putea respecta normele de emisii care vor intra în vigoare la 1 ianuarie.
Atitudinea constructorului japonez a fost însă explicată de CEO-ul Akio Toyoda în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc în Japonia.
Discursul lui Toyoda s-a concentrat pe planurile Japoniei de a interzice vânzarea de mașini cu motoare termice începând din 2035.
"Când politicienii spun să renunțăm la motoarele pe benzină, înțeleg ce fac? Actualul model de business al industriei auto se va prăbuși și se vor pierde milioane de locuri de muncă", a declarat el, potrivit publicației The Wall Street Journal.
De asemenea, Toyoda susține că accentul pus pe dezvoltarea de modele electrice va conduce la o creștere a prețurilor pentru mașini noi, care vor deveni la fel de accesibile pentru publicul larg precum "o floare pe un vârf de munte".
Nu în ultimul rând, Toyoda susține că trecerea la mașini electrice nu are ca efect o reducere a emisiilor de dioxid de carbon, ca urmare a faptului că producția de energie electrică provine din surse cu emisii majore de dioxid de carbon. "Cu cât producem mai multe mașini electrice, cu atât cantitatea de dioxid de carbon crește", a mai precizat el.
În privința emisiilor de dioxid de carbon, Toyoda se referă însă mai ales la Japonia, țară care produce 94% din cantitatea totală de energie electrică din petrol și cărbuni, materii premii care generează cantități mari de dioxid de carbon.
În schimb, procentul este de 72% în Europa, care se bazează mai mult pe energie eoliană și energie nucleară.
Toyota va lansa primul său model electric pentru Europa în 2021, iar japonezii pregătesc și un concept concept electric cu baterie care se încarcă în numai 10 minute.
Surse: The Wall Street Journal, Barron's, Japan Agency for Natural Resources and Energy, European Union
-
dan_grc, vineri, 18.12.2020 12:06
Iauzi Mascarescule, Marean, cum e ? Romanii inapoiati nu vor electrice. Curajos nenea japonezu' sa declare asta, este clar ca preturile nu vor scadea, daca toate tarile vor interzice masinile clasice in zece ani, industria auto va pica cu peste 50%, electricele nu pot compensa actuala productie, asta inseamna fabrici inchise, furnizori, reprezentante, toate acestea dupa o gramada de bani aruncati pe subventii, agresivitatea cu care sunt impuse pe piata este foarte mare, renuntarea la termice trebuie facuta pe termene mai lungi, dar se pare ca politicienii sunt cam la fel peste tot.
-
Tatraurs, vineri, 18.12.2020 12:09
Am uitat ce era mai important,Prețurile vor crește, iar industria auto va intra în colaps"Ca tot era delir aici ca se ieftinesc bateriile cum s-au ieftinit telefoanele mobile:))(care nu din cauza bateriilor s-au jeftinit).
-
ds, vineri, 18.12.2020 12:28
Adica tocmai ei se tem ca se vor pierde milioane de locuri de munca. Ei care sunt in top 5 utilizatori de roboti industriali. Si tot ei au fost pionierii masinilor electrice cu Prius in 1997. Oh, ipocrizia asta...
-
Moldovean, vineri, 18.12.2020 12:51
@ ds Cred că mai mult au fost pionierii hibridului. Nu cred că i-a interesat vreodată ecologia cu Prius, ci poate un consum cât mai mic. Cred că au vrut să facă un benzinar aproape la fel de economic ca un diesel (se știe că japonezii sunt foarte buni în ce privește motoarele pe benzină, diesel nu prea) și nu au căutat să pornească vreodată vreo ”revoluție electrică.”
-
Bla bla, vineri, 18.12.2020 13:50
Japonezul ăsta clar n-a stat de vorbă cu Edikk și Elon. Nu știu ce-a fost în capul lui
-
dan_grc, vineri, 18.12.2020 14:23
Robotii industriali sunt folositi la sudarea caroseriilor si la vopsitorii, pe banda de montaj sunt oameni, nu ca n-ar putea fi si acolo roboti, dar nu toti japonezii muncesc la birouri, valabil pentru orice tara cu industrie auto.
-
Dan, vineri, 18.12.2020 15:45
Ca si fost posesor de Tesla, si Toyota printre altele pot spune ca nu ma mira astffel de comentarii de la o companie care nu ofera decat o oarecare fiabilitate... nu lux nu performanta, nimic...pe de alta parte, ei sunt pionieri la hybride si sunt cam tot la nivelul de acum 15 ani. Dupa ce conduci o Tesla, nimic din ce ai condus inainte nu mai conteaza
-
facelift, vineri, 18.12.2020 16:18
In sfarsit un manager care spune lucrurilor pe nume. Sa speram ca ecourile se aud si la marxistii de la Bruxelles. Cred ca Europa va fi un experiment esuat.
-
alex, vineri, 18.12.2020 16:55
Nenea asta delireaza. Ar trebui internat de urgenta la Brucsel sa faca un tratament de neoliberalism si sa vada cum ii trec grijile de locuri de munca, masini ieftine si emisii reale.
-
Clasic, vineri, 18.12.2020 17:11
Cum era fraza aia ? Împotriva voinței noastre dăm mereu de dracu ! SOS planeta verde se scufunda .
-
dCi, vineri, 18.12.2020 17:59
Ai citit ma edik... și tu green_Alex?
-
dCi, vineri, 18.12.2020 18:02
Unu ca edik ne tot spunea cum o sa se ieftinească mașinile electrice precum telefoanele... o Tesla chiar și noua dar aaparuta pe piata de doi trei ani chiar și noua va costa 15000 de lei plus TVA
-
Clasic, vineri, 18.12.2020 21:12
Sunt foarte curios ce s-ar intampla daca mașinile cu motor termic ar concura cu cele electrice si toate ar avea aceleași facilități (programul rabla , reduceri etc ) cine ar supraviețui pe piata ?
-
Edikkk, sâmbătă, 19.12.2020 04:38
Iar s-au adunat babele plângăcioase.... că a vorbit Toyoda - un moşulică bătrân tare.... de lucruri care nu le înţeleg Japonia suferă foarte mult, pentru că nu sunt la fel de deştepţi precum britanicii, danezii şi norvegienii, care au investit enorm în parcuri eoliene offshore. Japonia în plus are o industrie cu mentalităţi învechite care cu greu mai fac faţă chinezilor şi în parte europenilor. În benzile desenate cea mai modernă ţară, în realitate energie 90% din fosili. Trist bă Japonia. PS maşinile electrice rămân 100% verzi, chestia cu poluează mai tare e o prostie spusă de moşneagul Toyoda.
-
Gheorghe, sâmbătă, 19.12.2020 08:26
Lucrurile sunt interpretate distorsionat, de multa lume, atata timp cat: 1. Akio Toyoda afirma, pe buna dreptate ca, Japonia este foarte in urma cu introducerea energiilor verzi, regenerabile si este foarte dependenta de importuri dar totodata 2. tara lui este total nepregatita sa introduca masinile electrice si sa considere ca acest simplu pas - singular - ar putea schimba ceva, in bine...in Japonia. Simpla introducere a masinilor electrice nu ar rezolva o problema decat ar agrava situatia prezenta dpdv al poluarii!!! Atata timp cat Japonia importa: - peste 80% din petrol din tarile arabe iar restul din Rusia, Iran, SUA etc - integral gazul lichefiat necesar iar energia nucleara este acolo pe cale de disparitie (cca. 1%), acest om - intamplator seful companiei Toyota - afirma ca Japonia are o mare problema - reala - cu energia electrica si poluarea direct/indirecta ce afecteaza locuitorii tarii. In Romania, energia electrica provenita din surse hidro+eolian+nuclear acopera circa 85 % din productia nationala!!! In Norvegia, energia provenita din surse hidro+eolian+vant acopera cca. 85-90% fara probleme, la orice ora!
-
Tatraurs, sâmbătă, 19.12.2020 10:07
@gheorghe. Parererea mea ca e un exemplu nefericit sa compari Norvegia cu Japonia in legatura cu modul in care isi produc energia,ca intindere,au aproape acelasi suprafete,dar acum vine partea interesanta,Japonia are 135 milioane de locuitori si e puternic industrializata iar Norvegia are doar 5 milioane jumatate..Poate intelegeti acum ca nici Ue n-o sa dea tonul in materie de ecologie in lume tot din privinta asta,500 milioane de locuitori intr-o zona care nu mai e relevanta industrial vs restul de 7miliarde si jumatate.
-
Hahaha, sâmbătă, 19.12.2020 10:12
S-a supărat Edikkkkaka ia-ti masinuta electrica si joaca-te in camera ta ca acum vorbesc oamenii mari
-
Clasic, sâmbătă, 19.12.2020 10:54
Reiau tema dintr-un articol mai vechi de aici . Cum sunt fabricate bateriile ( tehnologie , produse eventual cu ajutorul cui sunt bateriile făcute- de ex cărbune, alt ex cum încarci acea baterie cu energie electrică produsă cu ajutorul centralelor nucleare) deci vi se pare ecologice aceste procese ? Vreti sa nu mai fie poluare , nu mai tăia copaci eventual planteaza , nu mai circulam cu masini mergem cu bicicleta , renunțăm la viata asta de zi cu zi la telefoane țigări emulgatorii din mâncare si tot nu va fi de ajuns . Tehnologia asta cu electricele e doar spălare pe creier mai tineti minte cum acum ceva timp ni se spunea că dieselul este green ? Asa si cu electricele peste ceva timp o sa vedeti cât polueaza . Si toate astea dupa ce statele membre UE acorda subvenții substanțiale cum s-a acordat ptr diesel sau benzina doar ca hey acum ce sa vezi astea polueaza .
-
Tatraurs, sâmbătă, 19.12.2020 12:01
@edikk"Japonia suferă foarte mult, pentru că nu sunt la fel de deştepţi precum britanicii, danezii..",ba,ce aveti ,ce fumati?. Pai voi comparati Danemarca cu Japonia,Danemarca e cat doua judete de la noi,Tokyo ca intindere e cat jumatate din Danemarca si are 14 milioane de locuitori,Danemarca are 5 milioane."nu sunt la fel de destepti",inca o data,ce fumezi,ba? Voi nu intelegeti nimic atunci cand faceti asa comparatii,traiti in bula voastra,d'aia o sa ne calce Asia pe cap,ca nu pricepeti ce industrie au ajuns sa aiba si cat sunt de multi.Voi bagati-o p'aia cu energia verde si masini electrice in continuare ca sunteti "dăștepț" nevoie mare.
-
Clasic, sâmbătă, 19.12.2020 12:06
Iertati-mă daca nu il consider pe Elon Musk mântuitorul aerului pe care azi il respir
-
Testarossa, sâmbătă, 19.12.2020 12:38
Au foarte multa dreptate. Liderii tarilor care bumbacesc benzinarele uita esentialul: DEZASTRUL DIESEL aka Dieselgate si kilarirea plamanilor oamenilor de aceste fumigene TRAGE PE NEDREPT dupa el si motorul pe benzina!!!! Dupa aparitii precum Skyactiv X plus ca motorul pe benzina poate fi super curat la nivele de NOX daca este inginerit cum trebuie, de ce este nevoie ca legislatia sa rupa-n-gura si benzinarul? De ce OEM-II nu inteleg ca hidrogenul este mai promitator ca aceste baterii? De ce toti produc ascutitori turbo benzina cand (dupa parerea personala) calea Mazda este mai buna? Aaaa nu e cuplu destul? O sa fac o comparatie trasa de par: multi merg multumiti cu 1.6 TDI cu 250Nm de pe la vreo 1600rpm. Un X 2.0 are 224Nm la 3000 rpm si oricum benzinarul se tureaza mai repede ca diesel. Iar ca placere de exploatare, rafinament si fiabilitate aceste unitati benzina bat diesel-ul (parerea mea). Vorbesc in necunostiinta de cauza dar bateriille auto nu-s made pe Marte comparativ cu alte baterii gen telefon....etc. Cei ce dau o carca de bani pe o electrica oare realizeaza ca dupa 2-3 ani sanatatea bateriei se duce foaie verde in genunchi? Adica the average Joe care face un efort de 20000 euro pt o electrica vs un skyactiv ori hibrid Toyota...etc ce feeling o sa aiba cand la exploatarea electricei lui dupa 5 ani cand se duce garantia? Autonomie semnificativ redusa, unde mai pui ca la revanzare: "dom-le...stii bateria nu mai tine ca acu' 5 ani, dar daca ai rabdare cu ea si o incarci des....". Plus ca bateriile pot ceda dintr-o data, la benzinare sau hibride toyota de ex nu se intampla asta (confirmat in timp).
-
Edikkk, sâmbătă, 19.12.2020 14:24
Pentru cap pătraţi care zic că maşinile electrice poluează, să demontăm această minciună crasă : 1) maşina electrică înafară de baterie şi motor - carcasa, geamurile, cauciucurile - producerea şi folosirea lor este exact ca la maşinile termice 2) motorul electric ţine şi 50 de ani dacă nu 100 de ani şi se reciclează COMPLET fiind eminamente din metal/e Motorul termic e plin de plastice dar la folosire TREBUIE SCHIMBAT ULEIUL DE MOTOR - FOARTE POLUANT - ÎN FIECARE AN SAU 10.000 KM !!! 3) Bateria maşinilor electrice poate duce lejer 10 ani dacă nu chiar 20 de ani, urmează bateriile care duc 100 de ani de folosire = 1 milion de km După se folosesc exact aşa încă 20 de ani minim, ca power wall la case Apoi ele se reciclează deja în SUA 95% din ele !!! 4) curentul electric de la staţiile de încărcare Tesla sau cele Ionity, pentru non Tesla, deja AZI, ÎN PREZENT atât în SUA cât şi în toată Europa - folosesc 100% CURENT ELECTRIC PRODUS DE SURSE REGENERABILE ! Deci maşinile electrice sunt FOARTE VERZI iar POLUAREA MINIMĂ chiar spre inexistentă ! URĂSC oamenii proşti dar ce urăsc şi mai mult cei mincinoşi. Cine vrea, pot cauta şi da articolele care susţin toate argumetele expuse de mine. Sau să caute singur. PS: ce se înâmplă în maxim o oră în garaj cu termica??? MORI !!! OARE NU ESTE CLAR ? OARE NU ESTE EVIDENT ?
-
Tatraurs, sâmbătă, 19.12.2020 14:57
@edik,ok,sunt de acord cu ce spui(mai putin la pc2,eu n-am vazut pistoane din plastic),dar ce te faci cu adevaratii poluatori? Industria si transportul,globalizarea care cara un nasture cu vaporul din partea cealalta a lumii? Ca nu eu poluez aerul,apele si pamantul. Ok,sa interzica masinile conventionale,foarye bine,sa le faca electrice pe toate,dar sa se interzica in acelasi timp,vapoarele pe pacura,avioanele pe kerosen si centralele pe carbuni,tractoarele si camioanele pe motorina...subliniez,in acelasi timp.PS. Cel mai mare poluator european e in momentul asta un operator de vase de croaziera,vase care polueaza oficial cat toate masinile si centralele termice din Europa la un loc. De ce nu te legi cu un lant,iti pui o pancarta cu Stop Poluarea si carai in port la Rotterdam sau la Barcelona(cel mai poluatboras din Europa din cauza vaselor)?
-
Tatraurs, sâmbătă, 19.12.2020 15:03
Ps. Sa nu se inteleaga gresit ca sunt antiecologie,anti aer curat,m-am saturatvsa vad cum imi cresc taxele ppe motiv de poluare,mi se interzice folosinta unor bunuri pe motivul ca polueaza dar carnatii corporatisti pot polua cu vapoarele cat au ei chef,nici macar un filtru de particule sau o injectie de uree n-au. https://www.transportenvironment.org/press/luxury-cruise-giant-emits-10-times-more-air-pollution-sox-all-europe%E2%80%99s-cars-%E2%80%93-study
-
Edikkk, sâmbătă, 19.12.2020 19:33
Transportul naval avea 7% din total noxe, CO2, etc Dar, multă lume nu ştie, că există DEJA reglementari pentru navele ACTUALE 1) circulă la viteza optimă din construcţie a navei prevăzută pentru punctul de consum minim, pe tot parcursul perioadei de croazieră (exclus binenţeles intrarea în raza portului, port, dană, etc) 2) le este interzis să deverse orice poluant în oceane, mări iar amenzile sunt imense 3) există feriboturi electrice ! Unul în Canada, celălalt în China 4) există un tip de baterie metal lichid, grea, dar care se pretează pentru nave, este în evaluare Noxele au scăzut şi la avioane, de exemplu Airbus XLR nou... mai eficient cu 15% Există deja soluţii (doar în laborator, aşa este) pentru industria cimentului ! Trebuie doar pas cu pas puse în aplicare. Dar să acoperim transportul terestru şi ENERGIA ÎN REZIDENŢIAL (uitaţi-vă ce avânt i-au pompele de căldură geotermale în SUA !!! Şi UK şi Olanda! care înainte habar nu aveau nici ce înseamnă!) Preţul mare ale Tesla le înţeleg, că ei contruiesc şi reţeaua de chargere, dar alde VW, Audi, Mercedes, Peugeot, Renault NU ÎMI EXPLIC preţurile foarte mari. O fi pentru cercetare... acoperirea costurilor.... Dar care? Sistem de AC vs DC şi încărcătoare există de o gramadă de vreme... Conducere autonomă mare are doar Tesla, apoi Mercedes şi Audi aveau ceva ceva şi pe termice.... LĂCOMIA aia e.... S-au obişnuit cu profiturile colosale pe spatele proştilor iar electricele sunt prea simple. Prea ieftine ÎN REALITATE , de aia nu le vor. Nemernicii. Calcă pe cadavre, aşa cum făceau şi companiile de ţigări....
-
Marian, sâmbătă, 19.12.2020 19:35
Daca nu ar crede in electrificare, nu ar lansa modele electrice. Desi faceti spume pe aici, cine are masina de serie pe Hydrogen? Cine are cele mai fiabile hibride? Oare sa fie Lexus? O fi avand baterii??? Cica prin Norvegia deja au uitat multi de Ice, nici 10% nu mai cumpara modele cu ICE. Olanda tocmai ce a mai pus in circulatie peste 250 autobuze FULL ELECTRICE. https://cleantechnica.com/2020/12/18/246-electric-buses-hit-the-streets-in-the-netherlands/ https://cleantechnica.com/2020/12/03/norway-in-november-ev-market-share-at-80-fossils-disappearing/ Deci despre ce vorbim aici? Cu cat se vor vinde mai multe, cu atat vor fi mai ieftine. Dar sa nu uitam ca unele companii chiar nu vor sa vanda electrice pentru ca NU NECESITA ATAT DE MULTA MENTENANTA. DECI DACA NU AI DE SCHIMBAT ULEI,BUJII, DISTRIBUTII, FILTRE, DIN CE MAI TRAIESC MARII PRODUCATORI? Cica s-a facut si un test pe la VW si astia nu prea vor sa vanda electrice,ca ar intra in faliment:)) https://insideevs.com/features/461181/greenpeace-says-vw-doesnt-want-sell-evs/ Acum intelegeti de ce au nevoie germanii de prosti ca voi care sa le sustina vanzarile de troace?
-
Edikkk, sâmbătă, 19.12.2020 19:44
@Marian exact. QED.
-
Tatraurs, sâmbătă, 19.12.2020 20:31
@EdikVapoarele sunt cele mai mari poluatoare,vad ca le tot scuzi in loc sa le acuzi si pe ele,dubla masura,cu un pai sa nu atingi globalizarea si globalistii.Nu mai vorbesc de barje si barci de pe raurile interioare,deabia s-au interzis alea in doi timpi. https://www.google.com/amp/s/www.thesun.ie/news/2336408/did-you-know-worlds-15-largest-ships-emit-more-pollutants-than-all-of-the-worlds-cars-combined/amp/ Am mai zis,mare feribot electric,cara 16 masini pe distante scurte,un fas,cauta de curiozitate cat poate cara unul normal Ro-Ro si ai sa vezi ca exemplul tau e total aiurea(Doua fery electrice in lume :))).Noxele la avioane n- au scazut,un A-321 de pasageri arde 28 000l de kerosen pe distanta Bucuresti-Londra-Retur,cum le au scazut noxele? Ca de ars,ard la greu kerosen,le-au pus filtre si evacueaza doar aer curat cu miros de levantica? @Marean. Ti-am mai zis ,lasa Norvegia,n-o mai da exemplu,e o tara cu populatia cat a Bucurestiului si a jud. Ilfov,care are bani garla si care traieste din redeverentele din extractiile de gaze si petrol. Inainte sa dati exemple de ecologie si sa-mi vorbiti de Tesle care costa50 000-100 000 euro,renuntati voi la masina chiar electrica in oras,avion si la usturoiul care vine din China in Romania via Rotterdam pe vapor si apoi sa ne tineti lectii de cat de inapoiati suntem si de cat poluam cu troacele .Ba,nu vreti sa vedeti ca nu omul de rand polueaza ci corporatiile,industria,transporturile,sa faceti gat la ei daca vreti un aer mai curat. Cum ziceam mai sus,sa se interzica benzina si motorina dar si avioanele pe kerosen si vapoarele pe pacura,in acelasi timp,asa e cinstit,nu doar prostilor de oameni normali,apoi mai stam de vorba sa cantarim rezultatele din bula voastra verde.
-
Doctorul, sâmbătă, 19.12.2020 21:30
Edicche, tie ti-e rusine sa spui ce masina ai si visezi la electrice!!! Pai n-o sa ai bani niciodata de ele. Baiete, lumea aia pe care o pregatesc progresistii nu e facuta pentru tine. Te exclude. Inca nu-ti dai seama?! Pentru Marean nu mai am ce zice. E un caz definitiv pierdut. Tot ce pot face e sa mai dau un pic talpa la Dieselul meu de 3 litri si sa depasesc un mocait cu Zoe care abia se taraie cu toate ca am iesit de pe autostrada urbana si putem sa i-o dam blana pana la Ploiesti. Pesemne ca sta cu ochii pe baterie sa nu ramana in drum inainte sa ajunga la destinatie. Ce looseri! In rest ce sa zic, sunt de acord ca Dieselul emite mai putin CO2 decat Otto astfel contribui si eu la eliminarea incalzirii globale sau ce-o fi. De-aia mi-am si luat, plus cuplul enorm avut la ddispozitie. Hai pa ca trebuie sa fiu atent la drum. Banzaaaiii!
-
@domnul doctor, duminică, 20.12.2020 01:39
Daca ai fi fost cu capul pe umeri si ti-ar pasa de natura, ai merge bine si cu un diesel de 1.4L. Cica prin Anglia s-a dat de curand verdictul unui proces in care aerul poluat ar fi dus la moartea unei fetite de 8 anisori. Si cica ar fi i relatie directa intre poluare si nasteri premature. Si ar mai fi si intre corinavirus si cei bolnavi deja de plamani. Dar sa explici legaturile astea marlanilor care iau masini ca sa arate cat de smecheri sunt, e greu.
-
A z, duminică, 20.12.2020 02:26
Cernobîl sau fukushima va spune ceva ?
-
Text, duminică, 20.12.2020 02:37
Auzi doctore, de copiii aia din China care muncesc de mici si mor din această cauză nu iti e milă? De copii care au facut cancer din cauza cernobîlului sau a altor accidente nucleare nu iti e milă? Hai las- o ca macane . Esti cumva politician sau reprezinti interesele altora din tagma lui Elon musk ?
-
Text, duminică, 20.12.2020 09:24
Asculta hipiot electrificat sincer nu ma interesează de ce a iesit MB din UE ( poate ca s- a plictisit sa plateasca ptr tari in curs de dezvoltare sint si alte motive) , legat de poluare - sunt convins ca avioanele, vapoarele pana si vaca care face partz (poate asa nu mai creștem vaci ca eliberează gaze de sera) polueaza . Esti ignorant tare cand plângi dupa un copil care a murit ( in mod sigur din cauza poluarii) si de ceilalti te doare undeva . De cei care sunt exploatări te doare ? Dar de cei înfometați te intereseaza ? Dar de cei care au fost afectați de accidente nucleare te intereseaza? Ptr ei cine plânge Argentina?
-
Clique, duminică, 20.12.2020 10:35
Cei de la Toyota au spus de acum 3-4 ani treaba asta la un congres de prin state (parcă)..iar majoritatea ce erau prezenți, inclusiv GM, au strâmbat din nas sau nu au comentat nimic în contradictoriu.
-
Marian, duminică, 20.12.2020 18:45
Voi ce intelegeti din articolul urmator? https://www.caranddriver.com/news/a34992832/battery-price-drop-2023/ SI daca tot zic ceva, de ce investesc in dezvoltarea lor: https://www.youtube.com/watch?v=hS5FgfRq7Nk mai baieti, pe ce lume traiti? Lumea lui dan_grc si a lui Tatraurs? Treziti-va,ca altii prin vest sunt cu vreo 50 de ani inainte. Cica astia la VW isi iau acum alte amenzi pentru dieselgate, iar cei de la Mercedes au fost descoperiti ca faceau recall la masinile cu motoare diesel pentru: RESOFTARE, deci si ei au aplicat acelasi soft, numai ca nu le-au spus oamenilor ce le fac la masini :)) https://www.businessleader.co.uk/mercedes-recent-and-further-recall-of-diesel-vehicles-in-the-uk-adds-fuel-to-claims-of-emissions-fraud/100446/ UPS, deci ei fac recall la diesel pentru ca pute, pentru ca stiu asta, numai ca nu zic realitatea la clienti: update-u software ii lasa cu masini mai putin performante :)) deci au dat banii pe ceva teoretic mai performant, dar dupa resoftare se aleg cu performante mai scazute, ca cei de la VAG :)) De ce fac recall??? De ce sunt dati in judecata??? De ce platesc atatea amenzi ??? Hai baietii cu manutele rosii care nu vreti sa explicati :) Dane, tatraurs: nu-i asa ca amenzile astea sunt ca niste premii pentru cele mai bune si nepoluante motoare ? :)) Hai mai baieti, ziceti de ce platesc amenzi? Nu aveti raspuns pentru asta? De altfel toti comentati pe aici, dar nu explica niciunul de ce sunt amendati germanii pentru aliantele ilegale si pentru manarii, pentru cifre de vanzari scoase din burta, ca sa para ca vand mult :)
-
Tatraurs, duminică, 20.12.2020 20:35
@Mariane,de ce vorbesti de mine cand scrii de rechemarile nemtilor cu dieselul?Ti-am tot zis dar vad ca nu pricepi nimic,intra pe nick-ul meu si cauta unde am ridicat in slavi dieselul si masinile nemtesti,promit ca imibprintez comentariile sinle mananc.Din partea mea,Mercedes si Vw(ca mi le-ai dat exemplu mai sus) pot da si mainr faliment,ba chiar toata industria auto.Lasa propaganda cu electrica,punem pariu ca tot cu benzina o sa circulam si in 10 ani? Exceptand cativa snobi de mall care se duc cu electricele la impresii artistico-ecologiste,tot cu tractorul diesel o sa ari pamantul.
-
Edikkk, duminică, 20.12.2020 21:13
@Marian N-ai cu cine, aici câteodată colcăie de indivizi care nu le pasă nici de copii lor, darămite de mediu, natură iar la nivel de creier unii sunt înapoiaţi tare, şi başca ciuda, invidia, ura - că deh, ei fiind mai proşti, urăsc ceea ce nu înţeleg. Asta e România în care trăim. "AUR" ce să mai
-
Tatraurs, duminică, 20.12.2020 21:21
@edik,principala cauza de mortalitate(neoficial a depasit bolile de inima) e cancerul,mai ales cel digestiv. Daca iti pasa de copiii care mor de cancer(si crede-ma,sunt o groaza),militateaza si impotriva mancarii chimicizate,plina de E-uri. Sau la tine tot cu dubla masura,ii vezi doar p'aia bolnavi de la diesel?Bine,tie nu iti pasa de copii,doar bagi brasoave ca da.
-
Doctorul de garda, luni, 21.12.2020 18:27
Edica, te rog, cand comentezi, nu te mai uita in oglinda. Ca il vezi pe Marean, alter ego-ul tau.
-
Edikakamaka, marţi, 22.12.2020 10:27
Edika tu reprezinti interesele hipiotilor electrificati spălați pe creier (deși mi-e greu să cred că ai creier) de unii ce profita de banii proveniți din subvenții
-
@Dan, luni, 28.12.2020 22:35
"Ca si FOST posesor de Tesla..." De ce fost ? Sau ti-ai dat seama ca ai platit pe ea premium, dar pică piesele din ea pe drum, si ai aruncat-o la gunoi. "Toyota - inafara de fiabilitate, nimic" - asta e fraza care demonstreaza cunoștintele tale despre Toyota ))) PS: bateriile din Model 3 și S sunt japoneze ;)
-
Acobălcescu Avramescu Adamescu, marţi, 29.12.2020 00:05
Frumos ! Foarte frumos cum unii pseudo-cunoscatori comenteaza pe aici in necunistiinta de cauza. Dar uita ca smart TV-ul care sta atârnat de perete este ori Japan ori Koreea, uita ca smartphone-ul de pe care posteaza pe AutoMarket cand e la volan este Koreea sau Japan , sau U.S ( in cazuri exceptionale ) , uita ca atunci cand isi trage centura pe sub cur la BeMWeu ele sunt in mare parte made in Japan ( Japonia fiind un mare constructor de centuri inca din anii 70 cand faceau centuri de siguranta pt masini din motorsport ) , uita ca droserele de la faturile full led sunt de origine Japan, uita ,uita si iau uita.....Sau sa fie oare o rupere de nori....pardon de neuroni al unui degajament in spatiul cutiei craniene ? Am dreptate Grecule ? Prost mai esti imbecilule....
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Marian!Marian!" În privința emisiilor de dioxid de carbon, Toyoda se referă însă mai ales la Japonia, țară care produce 94% din cantitatea totală de energie electrică din petrol și cărbuni.." Vezi,ma,inca o natie involuata precum romanii. Cu toate ca ecologist sunt si eu,nu ridic nici dieselul in slavi,universul electric incepe sa isi cam arate gura stirba si costurile inclusiv sociale,univers grabit fortat cica pentru binele comun. Ps.Abera agresiv unul pe aici de feriboturi electrice in tarile dezvoltate si de civilizati sunt cetatenii lor ca isi iau electrice,blabla ,de cat de evoluati sunt in materie de produs electricitate astia din tarile cu apa calda,de cat de involuati suntem noi romanii ca inca nu dam banii pe care nu-i avem pe masini electrice. Pps. Suedia a anuntat ca renunta total la cele trei centrale nucleare ale sale,a semnat deja asta dar si un contract cu Estonia pentru construirea de noi centrale nucleare modulare care sa trimita energia electrica inapoi in tara :))). Pppps La stirile de genul asta,baietii de soia lasa ciocul mic pe aici,musca nu auzi.