Toyota: investiții de peste 5 miliarde de euro pentru producția de baterii în Japonia și SUA

Publicat vineri, 02.09.2022 14:05 de Tiberiu Safta

Toyota a anunțat că va investi peste 5 miliarde de euro în uzinele sale din Japonia și SUA, pentru producția de acumulatori pentru mașinile electrice. Debutul producției de baterii va începe între 2024 și 2026.

Grupul japonez va investi peste 5 miliarde de euro în mai multe uzine din Japonia și din Statele Unite. Mai exact, investiția are legătură cu producția de baterii pentru mașinile electrice.

Ca urmare a investiției, Toyota dorește să majoreze capacitatea de producție în ambele țări cu până la 40 GWh. Grupul nipon va investi circa 2.5 miliarde de euro în Japonia și restul de 2.5 miliarde de euro în Statele Unite.

Producția de baterii pentru vehiculele electrice ar urma să înceapă între 2024 și 2026.

via Economica

  • Mircea Badea, vineri, 02.09.2022 14:40

    s-au mai desteptat..dar de ce si in sua?

  • Vali, vineri, 02.09.2022 16:47

    Se cunoaste ca s-au asociat cu BMW. Zilele trecute declarau ca piata nu e pregatita pentru electrice, dar ei investesc. BMW declara ca modelele cu motoare termice se vor mai produce inca vreo 20-30 de ani, dar si ei scot pe banda rulanta I si ix. Mai intelege cineva ceva?

  • PacMan, vineri, 02.09.2022 16:53

    @mircia, Pentru ca in SUA se produc cele mai multe Toyote.

  • Dutz, vineri, 02.09.2022 17:06

    Vali tocmai am “publicat” planurile de producție ale BMW pentru 2023. Producția de electrice (full plus hibrid) va creste cu 7%. BMW va termina 2022 cu aprox. 450.000 masini din categoria menționata. Faptul ca Toyota se plânge din nou de problema infrastructurii pentru electrice nu are legătura prea mare cu faptul ca dezvolta capacitați de producție si pentru electrice. Non-sensul pe care l-ai sesizat si tu nu face decât sa sublinieze haosul in care suntem si ce este si mai grav pentru care plătim toți, risipa de bani pe tehnologii care vor deveni in scurt timp învechite. Mai repet ca asta este… pe zona 50.000 euro plus este o oarecare piața, omeni cu situație financiare ok plus ca au case, garaj etc. Problema când se va ajunge la 90% din piața si anume zona sub 25.000 de euro si asta doar transportul “ușor”, când intram la transport mărfuri, persoane etc. ne dam seama ca ne-am aruncat ca si Columb… o vedem ce o sa iasă…