Toyota lucrează la un coupe de clasă mini cu tracţiune spate
Toyota va folosi platforma lui Aygo şi un motor de provenienţă Daihatsu pentru a face un coupe cu patru locuri cu tracţiune spate destinat tinerilor.
Japonezii de la Toyota au demarat dezvoltarea unui coupe de segment B cu tracţiune spate. Modelul va fi realizat ca un tribut în memoria lui Hiromu Naruse, pilotul de teste şef al mărcii japoneze care a murit în urma unui tragic accident în apropiere de circuitul Nurburgring. Noul model este bazat pe conceptul GRMN Hot Hatch şi va fi mult mai ieftin decât un FT-86 şi ar trebui să ofere performanţă la un preţ accesibil.
Conceptul Hot Hatch a fost bazat pe platformele existente şi pe motorizările existente pentru a reduce costurile pe cât posibil. Modelul este echipat cu un motor 3SZ0VE de 1.5 litri, care furnizează 109 CP şi este cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte care angrenează roţile din spate. Masa totală a modelului este mai mică de 1.000 kilograme şi beneficiază de o suspensie faţă avansată.
Noul coupe de la Toyota va debuta înainte de FT-86 şi va fi produs la fabrica din Osaka. Ideea dezvoltării unui asemenea model îi aparţine lui Hiromu Naruse, tocmai de aceea acest model va fi creat în memoria pilotului de teste de la Toyota care era cunoscut în întreaga lume pentru experienţa sa pe circuitul Nurburgring.
Via | Autocar
E ceva normal in conditiile in care toti constructorii produc hot hatch-uri cu peste 200 cp sa se treaca la tractiune spate si pentru acestea. Dupa cum a aratat si BMW cu 130i, tractiunea spate este indicata si pentru modele mai mici, detronand astfel tractiunea fata sau integrala care afecteaza mult comportamentul unor masini cu pretentii sportive. Iar cu tehnologiile zilelor noastre, vechile probleme cum ar fi supravirarea necontrolata se pot indeparta destul de usor. Eu cred ca Toyota GRMN Hot Hatch nu o sa ramana un caz izolat, ci reprezinta doar inceputul unei noi mentalitati in domeniu.