Toyota Prius, consum de Cartea Recordurilor: 2.5 l/100 de km într-o aventură de 5.168 km
Un exemplar Toyota Prius LE, din SUA, a reușit să intre în Cartea Recordurilor Guinness cu consumul său de combustibil. Proprietarul a parcurs peste 5.100 de kilometri, iar bordul a indicat un consum de 2.5 l/100 de km.
Noua generație Toyota Prius demonstrează că este una dintre cele mai eficiente modele electrificate de pe piață. Totul se datorează unui exemplar Prius LE care tocmai a intrat în Cartea Recordurilor Guinness datorită consumului extraordinar de redus.
Mai exact, Wayne Gerdes s-a urcat la volanului unui exemplar Prius LE și a condus din Los Angeles până în New York. Cu alte cuvinte, a traversat Statele Unite ale Americii de la vest la est, o călătorie de 5.168.7 kilometri.

A urcat chiar și la altitudini de 2.100 de metri și a traversat, inclusiv, deșertul Mojave, unde temperaturile ajung foarte ușor la 40 de grade Celsius. La finalul acestei aventuri, bordul mașinii a indicat un consum mediu de doar 2.5 litri/100 de km.
O cifră de consum care a făcut ca acest exemplar Toyota Prius LE să intre direct în Cartea Recordurilor.
Din păcate, Gerdes nu a menționat de câte ori a alimentat și nici cât l-a costat combustibilul. Dar, dacă facem un calcul simplu, nu este imposibil ca omul nostru să fi acoperit aproape 1.700 de kilometri cu un singur plin.
via Carscoops
-
spaclu lu manole, vineri, 13.09.2024 14:45
Acum 5-6 ani erau proprietari de Chevy Volt care faceau plinul de doua ori pe an. Daca incarci acasa si ai naveta scurta, cam asta e consumul. Un plug-in hybrid cu raza in jur de 100km are sens cand stai in metropole sau la periferie si uneori iesi la drumuri lungi. Ce mi se pare dubios la stirea asta e ca nu ni se spune cum a alimentat, unde a incarcat si cat a durat traversarea.
-
Mihai, vineri, 13.09.2024 15:14
Daca nu are pachet M performance si accesorii din fibra de carbon, e tot degeaba. Consumul mic e pentru sarachi. Aia batosani adevarati fac teste cu cat de rapid au traversat ei Statele Unite, nu cu ce consum. Daca era cu motor DIZAL scotea si mai putin si nu oprea niciodata sa alimenteze, conducea continuu. Va zic eu ca se poate, avem experti in Romania care pot face asta.
Dutz, vineri, 13.09.2024 21:15Da-o naibi, ai uitat schimbatul culorii și cocalarii, poi se poate? ;)… a și softuri mincinoase, incurajatul condusuluj sportiv etc. nici copy/paste nu mai poți? Sorry ai have nou club sau Ca tot veni vorba, ce încurajează infrastructura din România? Condusul relaxat, cu viteza constantă, fără nevoia de a efectua depășiri sau mersul bară la bară.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 13.09.2024 15:54
@AM Scotociti internetu poate gasiti si stirea cu un BYD plug-in cu consum de 2.9% confirmat/batut/neconfirmat de n ori. E vorba de cel care a facut 2k+ km cu un plin de benzina si baterie si conditiile in care s-a reusit/ratat obiectivul. Nu de alta dar cu asemenea consumuri si costuri de rulaj, apar intrebari justificate daca mai are rost bataia de cap cu o electrica pura.
-
Banditos, vineri, 13.09.2024 18:54
Cred totusi ca acest consum e facut pentru record. In real life cu greu obtii asa ceva. Nu imposibil dar nu poate fi trecut la...rutina. As fi zis ca oferta exclusiv plug-in a Priusului pe piata Eu e o greseala impardonabila popularitatea hibridului simplu fiind de netagaduit. La prima vedere se lasa loc, inconstient, Hondei cu al sau EHev. Dar uite ca Honda nu puncteaza deloc cu un hibrid care bifeaza bine cam la toate capitolele. Si atunci ce se intampla?
-
Bica, vineri, 13.09.2024 21:33
Conteaza si viteza medie, ptr ca daca a fost de 30km/h cred si eu.. Poate a taiat din clima ca sa scoata consumul asta
-
Nsrei, sâmbătă, 14.09.2024 06:55
Era un nene austriac care a scos 2% cu o scoda Fabia pe vreo 2000 km. Și asta acu destul de multi ani
-
dan_grc, sâmbătă, 14.09.2024 10:35
Avem un "nou " membru, cu o încercare ușor diferită, știe ce apreciază clienții și ce trebuie sa cumpere, la o hibridă apreciază mai mult bateria, dar hibridele se vând mai bine ca electricele, concluzia este ca le place mai mult electricul :) .
-
@dan_grc, sâmbătă, 14.09.2024 16:44
Tu trebuie sa comentezi la rubrica "importuri troace DIZAL de la germani" sau "gunoierii Europei nu se dezmint". Cand sunt stiri despre masini electrice sau hibride, tu care nu ai habar ce sunt astea ar fi bine sa te abtii. E plina Romanica de experti din astia care habar nu au cum functioneaza o masina, dar se baga sa isi dea cu parerea peste tot. Lumea evoluata stie cum sa le foloseasca si le cumpara in continuare. Voi ramaneti la cotete.
-
dan_grc, sâmbătă, 14.09.2024 17:58
Când testam eu seria 5 F10 hibrid, în 2012, tu descopereai internetul, diferența era ca atunci nimeni nu știa ca ești deștept.
-
K62i, duminică, 15.09.2024 17:26
serios ? a indicat calculatorul de bord 2,5 l/100km?? chiar nimeni nu mai stie calcula consumul la o masina???
-
oricine, luni, 16.09.2024 09:32
Testele astea sunt făcute pentru marketing și fraieri. Faci la roți o presiune de 4.0 bari (deci roți ca la tren ), mergi pe unde vrei tu ca să nu intri în ambuteiaje și preferabil noaptea, mergi cu ce viteză vrei tu nu ca să ajungi la timp undeva, mai îi rogi pe băieți să umble la calculator ca să fie bine să nu fie rău, iar în final dai pe goarnă o gogoașă care în viața reală nu o s-o găsești niciodată. Pentru că eu să ajung la servici aflat la 8 km de casă stau la cozi 30 de minute și mai merg cu viteza melcului încă 10-15 minute. Acum două săptămâni am plecat de la Olimp, am prins o coadă de vreo 45 minute pentru a traversa Euforiile și când m-am uitat la consum aveam 25,4 litri la suta de kilometri. Asta ca să știți că și eu pot fi campion la consum.
Dutz, luni, 16.09.2024 21:22Cam da, în mare. Ce se poate în “laborator” este complet irelevant!!!
-
Banditos, luni, 16.09.2024 11:58
@K62i Te pierzi in detalii irelevante. La o contorizare de 5.200km, consumul afisat e si cel real.
-
Eugen, luni, 16.09.2024 21:49
Probabil eu am studiat un altfel de fizică. In ce univers bateria + motor termic + motor electric sunt mai eficiente decât un simplu motor termic ? Așa se lauda unii că au descoperit și perpetuum mobile , lăsând gluma la o parte bateria și motorul electric cântăresc ceva in plus iar motorul munceste sa traga masina plus să incarce bateria ,daca motorul de pe pryus este minunat , elimini bateria și motorul electric și devine și mai minunat.
-
Banditos, luni, 16.09.2024 22:54
@Eugen Poti obtine dintr-un motor de 2.0 aspirat 183CP/300Nm si un consum urban de 4,5% si mediu de 4,8%?
-
Eugen, marţi, 17.09.2024 10:04
Daca masina cantareste Putin peste o tona , posibil.
-
Banditos, marţi, 17.09.2024 14:09
sigur, sigur
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 24 octombrieFostul șef Stellantis crede că grupul se va destrămaCarlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri. Citeste tot -
GENERAL | vineri, 24 octombrieBerlin: referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul capitaleiO mișcare ecologistă propune organizarea unui referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul Berlinului. Referendumul ar putea avea loc în 2026 și ar limita circulația mașinilor la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană. Citeste tot -
GENERAL | miercuri, 22 octombriePorsche a creat un motor care poate avea până la 18 cilindriUn brevet nou din partea celor de la Porsche relevă un motor nou care va fi dezvoltat de către producătorul german. Noul motor va putea avea configurații diferite, cu 9, 15 sau 18 cilindri în formă W. Citeste tot -
GENERAL | luni, 20 octombrieSpyker nu moare ușor: marca olandeză revine la 4 ani după ce a dat falimentMarca olandeză Spyker, celebră pentru modelul de performanță C8, a fost readusă la viață după ce a intrat în faliment în urmă cu 4 ani. Victor Muller, fondatorul mărcii, a anunțat că marca va construi în curând modele de performanță noi. Citeste tot -
GENERAL | luni, 20 octombriePorsche confirmă noul său CEO: Michael Leiters îl va înlocui pe Oliver Blume din 1 ianuariePorsche a confirmat oficial numirea unui nou CEO, care va prelua șefia mărcii începând de anul viitor. Michael Leiters îl va înlocui pe Oliver Blume din 1 ianuarie 2026. Citeste tot
Deci e HEV nu PHEV da? Am Civic eHEV si indeed e o placere si poate scoate si sub 4 la suta pe drumuri nationale